Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojna i pokój | Rozmaitości | Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Wojna i pokój

Z punktu widzenia gracza, zatargi polityczne pomiędzy poszczególnymi mocarstwami przynoszą same korzyści. Jeśli nikt z nikim nie walczy, trudno oczekiwać, aby ktoś płacił za zniszczone lub schwytane przez Ciebie okręty i splądrowane miasta. Tak długo, jak różne nacje wojują między sobą, masz pole do robienia różnych interesów. Dlatego właśnie sprzyjanie wzajemnej nienawiści powinno być Twoim priorytetem.

W Sid Meier's Pirates! wyróżniamy następujące stosunki polityczne:

  • Neutralność - jedna z najczęściej obserwowanych sytuacji, w której dana nacja jest obojętna wobec drugiej. Gubernator nie wynagrodzi Cię za żadną akcję prowadzoną przeciwko krajowi, który z jego nacją jest w stosunku neutralnym.
  • Wojna - symbolizowana przez armatę na ekranie dziennika pokładowego. Gubernator wynagrodzi Cię za każdą akcję prowadzoną przeciwko krajowi, który z jego nacją jest na ścieżce wojennej.
  • Pokój - symbolizowany przez gołębia na ekranie dziennika pokładowego. Gubernator nie tylko nie wynagrodzi Cię za akcję prowadzoną przeciwko krajowi, który z jego nacją ma zawarty traktat pokojowy, ale oskarży również o działanie przeciwko interesowi całego narodu.
W dzienniku pokładowym, oprócz szczegółowych zapisków na temat naszych wyczynów, znajdziemy również informacje mówiące o tym, jakie stosunki panują aktualnie pomiędzy mocarstwami - Wojna i pokój | Rozmaitości | Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

W dzienniku pokładowym, oprócz szczegółowych zapisków na temat naszych wyczynów, znajdziemy również informacje mówiące o tym, jakie stosunki panują aktualnie pomiędzy mocarstwami.

Od czasu do czasu zetkniemy się z sytuacją, która może doprowadzić do zerwania lub zawarcia traktatu pokojowego. W obu przypadkach siłą sprawczą jest gubernator, który poprosi Cię podczas audiencji o wykonanie delikatnej misji:

  • Podpisanie traktatu pokojowego - z miasta, w którym aktualnie się znajdujesz wyruszy specjalny statek (Mail Runner) z emisariuszami na pokładzie. Jeśli okręt dotrze do celu, zostanie zawarty pokój pomiędzy dwoma mocarstwami. Gubernator poprosi Cię o ochronę tego statku. Eskorta jest potrzebna, gdyż zawsze po drodze znajdzie się ktoś, kto do pokoju nie będzie chciał dopuścić i pośle na dno wszystkich emisariuszy. Musisz sam ocenić czy warto wykonać to zadanie, gdyż ewentualny rozejm może źle wpłynąć na Twoje dalsze poczynania.
  • Wystosowanie ultimatum - z miasta, w którym aktualnie się znajdujesz wyruszy specjalny statek (Mail Runner) z emisariuszami na pokładzie. Jeśli okręt dotrze do celu, zostanie wystosowane ultimatum, natychmiast wywołujące wojnę pomiędzy dwoma mocarstwami. Tak jak w poprzednim przypadku, gubernator poprosi Cię o ochronę tego statku. Eskorta jest oczywiście jak najbardziej potrzebna, gdyż zawsze po drodze znajdzie się ktoś, kto nie będzie chciał dopuścić do wojny.
Pod osłoną nocy przedarliśmy się do siedziby gubernatora wrogiego nam państwa (Hiszpania) - Wojna i pokój | Rozmaitości | Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pod osłoną nocy przedarliśmy się do siedziby gubernatora wrogiego nam państwa (Hiszpania). Możnowładca pragnie, abyśmy stanowili eskortę statku, którego zadaniem jest dostarczyć traktat pokojowy do angielskiego portu w Curacao.

Wymienione wyżej zadania są jedynymi, jakie można otrzymać od gubernatora. Często zdarza się tak, że o podpisanie traktatu pokojowego poprosi Cię możnowładca kraju, któremu dotąd szkodziłeś. Tak właśnie było w przypadku, który ilustruje powyższe zdjęcie.