Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wprowadzenie | Bitwy lądowe w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Wprowadzenie

Spośród wszystkich mini-gier zawartych w Sid Meier's Pirates!, bitwy lądowe są najbardziej skomplikowane. Nie chodzi tu o sterowanie, czy ogólny poziom trudności. Bataliom naziemnym towarzyszy po prostu mnóstwo prawideł, których poprawne zrozumienie jest kluczem do spektakularnych sukcesów. Dla Twojej wygody, przyjrzymy się im z wielką dokładnością.

Bitwę lądową można wywołać na dwa sposoby: wysyłając do miasta ekspedycję drogą naziemną i dając rozkaz do oblężenia, lub atakując z morza. O ile ten pierwszy przypadek nie pozostawia żadnych wątpliwości, tak drugi wymaga kilka słów komentarza. Przede wszystkim należy pamiętać, że gracz może zaatakować miasto należące do nacji, która jest z nami w stanie wojny. Zniszczenie kilku statków wroga może tu nie wystarczyć - nadal będziemy swobodnie wpływać do portu. Dlatego też, przed rozpoczęciem inwazji należy zdenerwować załogę fortu, posyłając w kierunku budowli kilka(naście) kul armatnich (robimy to na głównym ekranie gry za pomocą "Spacji"). Kiedy teraz zbliżymy się do miasta, w menu pojawi się upragniona opcja ataku.

Przed atakiem na dane miasto możemy sprawdzić, jak duży garnizon tam stacjonuje. Jeśli żołnierze przerastają naszą załogę pod względem liczebności (np. dwukrotnie), dobrze jest zaciągnąć dodatkowych awanturników. Miasto można osłabić także w inny sposób: wysyłając wcześniej do niego innych piratów lub Indian. W pierwszym przypadku trzeba się jednak liczyć z ewentualnym splądrowaniem portu, w drugim z wybiciem cywilów.

Na koniec jeszcze jedna uwaga. Jeśli liczba żołnierzy w garnizonie nie przekracza stu, bitwa lądowa zostaje automatycznie pominięta. Zamiast niej, gracz stoczy pojedynek na szpady z kapitanem wrogiej armii (szczegóły w rozdziale "Walka szermiercza").