Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dragons Dogma 2: Jak zmienić wokację? Dragons Dogma 2 poradnik, porady

Wokacje to odpowiedniki klas postaci w świecie DD2. Na stronie tej przedstawimy Wam proces, który pozwoli Wam na przełączanie się pomiędzy nimi i testowanie nowych stylów rozgrywki.

Ostatnia aktualizacja: 10 kwietnia 2024

W Dragons Dogma 2 otrzymacie dostęp do 10 różnorodnych wokacji oferujących różnorodny styl rozgrywki i podejście do drużynowej walki. Najnowsza gra Capcomu w bardzo liberalny sposób podchodzi do zmiany aktywnej klasy postaci, co daje graczom możliwość eksperymentowania bez obaw o konsekwencje. Na stronie tej podpowiemy Wam, jak dokonać zmiany wokacji oraz z czym wiąże się taki proces.

Jak odblokować wszystkie wokacje?

W czasie tworzenia postaci w DD2 poproszeni zostaniecie o wybranie jednej z 4 wokacji - Dragons Dogma 2: Jak zmienić wokację? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

W czasie tworzenia postaci w DD2 poproszeni zostaniecie o wybranie jednej z 4 wokacji. Są to kolejno:

  1. Archer (łuk);
  2. Fighter (miecz i tarcza);
  3. Mage (magia ofensywna, wspierająca i leczenie);
  4. Thief (sztylety).

Choć przez grę nazywane są "podstawowymi", klasy te w niczym nie ustępują bardziej skomplikowanym wokacjom i spokojnie mogą być przez Was wykorzystywane, aż do końca gry.

Na dość wczesnym etapie gry otrzymacie możliwość odblokowania 2 wokacji zaawansowanych - Dragons Dogma 2: Jak zmienić wokację? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Na dość wczesnym etapie gry otrzymacie możliwość odblokowania 2 wokacji zaawansowanych. Są to:

  1. Warrior (ciężka broń dwuręczna);
  2. Sorcerer (potężna magia ofensywna).

Proces odblokowywania wspominanych wokacji znajdziecie na osobnej stronie naszego poradnika: Jak odblokować wokacje Warrior i Sorcerer?

Na późniejszych etapach gry stopniowo odblokowywać będziecie kolejne wokacje nazywane hybrydowymi - Dragons Dogma 2: Jak zmienić wokację? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Na późniejszych etapach gry stopniowo odblokowywać będziecie kolejne wokacje nazywane hybrydowymi. Wśród nich znajdziecie:

  1. Mystic Spearhand (połączenie walki włócznią oraz magii);
  2. Magick Archer (połączenie walki łukiem oraz magii);
  3. Trickster (wykorzystywanie kadzielnicy do kontrolowania i mylenia wrogów);
  4. Warfarer (połączenie kilka cech pozostałych klas).

Wokacje hybrydowe łączą w sobie elementy charakterystyczne dla innych, bardziej esencjonalnych klas. Oferują w ten sposób interesującą modyfikację w ramach zbliżonego stylu rozgrywki. Po porady związane z odblokowaniem każdej wokacji hybrydowej zapraszamy na osobne strony poradnika w linkach powyżej.

Jak zmienić wokację w Gildii?

Zmiana wokacji możliwa jest w budynku Gildii - Dragons Dogma 2: Jak zmienić wokację? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Zmiana wokacji możliwa jest w budynku Gildii. Stosowne placówki znajdują się w większości większych miast w grze i oznaczone są przy pomocy godła z dwoma mieczami. Jeśli dana osada nie posiada budynku Gildii, jego funkcję najczęściej pełnić będzie gospoda.

Podejdźcie do stojącego za ladą pracownika - Dragons Dogma 2: Jak zmienić wokację? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Podejdźcie do stojącego za ladą pracownika. Z dostępnych opcji wybierzcie opcję "Change Vocation" i wybierzcie interesującą Wasz klasę. Kupno nowej wokacji związane jest z dość symboliczną opłatą 150 lub 200 DCP. Po zakupie danej wokacji możecie przełączać się między posiadanymi wokacjami za darmo.

Punkty DCP wykorzystujecie przy rozwijaniu umiejętności klasowych oraz podstawowych. Otrzymujecie je pokonując wrogów, wykonując zadania i levelując wokacje.

Po zmianie wokacji zostaniecie także wyposażeni w podstawowy ekwipunek tożsamy dla nowej specjalizacji. Możecie z niego korzystać testując nowe umiejętności, jednak jeżeli macie zamiar zostać z nową klasą na dłużej, sugerujemy zakup lepszego ekwipunku u jednego z handlarzy. Podobnie sprawa ma się z testowaniem nowych umiejętności klasy. Przed wydaniem całej puli punktów DCP na ulepszanie umiejętności nowej wokacji sprawdźcie, czy nowy styl gry przypadnie Wam do gustu. Kilka testowych potyczek powinno dać Wam wgląd w to, jak wygląda gra nową klasą.