Star Wars Jedi Survivor - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Star Wars Jedi Survivor - poradnik do gry

Star Wars Jedi Survivor - poradnik do gry

Niech BD-1 będzie z Tobą Star Wars Jedi Survivor poradnik to najlepsze porady na start, do walki, ulepszania miecza, rozwoju postaci. Opisujemy wszystkie nasiona i rośliny, Echo, nagrania i skany, ataki Mocy, przejścia i skróty, BD-1, czy można być złym, wymagania sprzętowe.

Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2023

Poniższy poradnik to zbiór najważniejszych informacji o Star Wars Jedi Survivor potrzebnych do ukończenia gry na 100%. Solucja pomoże Wam przejść przez wszystkie najtrudniejsze etapy w grze. Wyjaśniamy ataki skrytobójcze, ataki Mocy oraz wykonywania bloków i uników. Nie zabrakło tu porad na start oraz list wszystkich dostępnych ulepszeń dla miecza świetlnego, droida BD-1, nowych strojów i wyglądu Cala.

Star Wars Jedi Survivor: Zawartość poradnika

Nasz poradnik Jedi Survivor otwiera dział postaw. Poznacie tam wskazówki jak rozpocząć swoją przygodę w grze oraz pomocne porady na start. Na stronie podstawy walki poznacie wszystkie ataki jakimi dysponuje Cal, od podstawowych ciosów po ataki specjalne i ataki przy użyciu Mocy. Dowiecie się jak wykonywać ataki skrytobójcze, uniki i jak zablokować ciosy przeciwników i jak używać podwójnego miecza świetlnego.

Eksplorując świat odkryjcie najdalsze zakątki mapy oraz niezbadane tereny, zablokowane przejścia i dostępne skróty na każdej planecie. W tym dziale znajdziecie podpowiedzi jak poruszać się po trudnych terenach, jak wykonywać podwójny skok i chodzić po ścianach.

Podstawy zamykają strony z listą wszystkich nasion, wszystkie stroje dla Cala oraz lista wszystkich przeciwników w grze.

Opis przejścia najtrudniejszych momentów w grze pozwoli Wam ukończyć wszystkie misje główne oraz misje poboczne.

W dziale FAQ odpowiadamy na pytania Czy można mieć czerwony miecz świetlny?, Czy można być złym?, Czy jest szybka podróż w grze?, Czy można głaskać zwierzęta?. Wyjaśniamy też czy jest Raytracing oraz ile planet zwiedzicie w Jedi Survivor.

Lista wszystkich znajdziek pomoże Wam zdobyć przedmioty kolekcjonerskie, takie jak nasiona i rośliny, Echo, zaszyfrowane nagrania i skany.

W dziale Aneks poruszamy kwestie techniczne związane z grą. W poradniku trofeowym zamieściliśmy porady jak zdobyć platynę i odblokować wszystkie 54 osiągnięcia. Przeczytacie tu wymagania sprzętowe PC, sterowanie w grze, a także ułatwienia dostępu. Na stronie wersje językowe podajemy pełną listę wspieranych języków w Jedi Survivor i krok po kroku wyjaśniamy jak zmienić język w grze.

Star Wars Jedi Survivor: Szybkie porady na start

  1. Nie próbujcie od razu wszędzie dotrzeć. Niektóre lokacje i znajdźki są początkowo niedostępne i trzeba najpierw odblokować specyficzną umiejętność lub element wyposażenia.
  2. Potrenujcie parowanie ciosów. Jest ono bardzo przydatne nie tylko w unikaniu obrażeń, ale także umożliwia przejście do kontrofensywy i wyprowadzenie własnych ataków.
  3. Uważajcie na czerwone ataki przeciwników. Różnią się one od zwykłych tym, że gra nie pozwala ich w żaden sposób sparować ani zablokować.
  4. Szukajcie zbiorników na stym. Są one najważniejszą odmianą sekretów z gry, bo umożliwią zwiększenie liczby dostępnych leczeń.
  5. Wymieniajcie znajdźki u handlarzy. Każdy z nich akceptuje określony rodzaj sekretów i możecie pozyskać np. nowe atuty czy elementy konstrukcyjne miecza świetlnego.
  6. Odblokowujcie nowe skróty. Mogą one znacznie ułatwić Wam powracanie do znanych już lokacji oraz do punktów medytacji po to żeby odpocząć i zapisać rozgrywkę.

Przydatne wskazówek dla początkujących graczy znajdziecie na stronie: Porady na start.

Star Wars Jedi Survivor: Podstawy

  1. Lista towarzyszy - możecie dowiedzieć się o kompanach sterowanych przez SI. Informujemy kto może podróżować z Calem oraz w jakim stopniu towarzysze mogą pomagać w zaliczaniu zagadek i wygrywaniu walk.
  2. Poziomy trudności - w grze możecie wybierać pomiędzy 5 głównymi poziomami trudności. Opisaliśmy najważniejsze różnice pomiędzy nimi i dowiecie się też czy można swobodnie zmieniać stopień trudności.
  3. Postawy - na stronie szczegółowo opisaliśmy wszystkich 5 postaw dla walki mieczem świetlnym. Dowiecie się jak odblokować kolejne postawy oraz jakie są najlepsze zastosowania postaw dla różnych typów walk.
  4. Walka - jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat podstaw walki, zajrzyjcie do naszego poradnika. Wyjaśniamy jakimi atakami specjalnymi dysponuje Cal, jak wykonywać ataki skrytobójcze oraz jak wykonywać uniki oraz bloki.
  5. Eksploracja - na tej stronie tłumaczymy jak poruszać się po wszystkich planetach oraz jak korzystać z mapy. Dowiecie się jak dotrzeć do niezbadanych terenów, poznacie wszystkie dostępne skróty oraz zamknięte przejścia.
  6. Lista wszystkich nasion - zbieranie nasion i uprawa roślin nagradza punktami doświadczenia. W tym poradniku poznacie wszystkie rodzaje nasion dostępnych w grze oraz dowiecie się gdzie można je uprawiać.
  7. Lista wszystkich przeciwników - z tej listy dowiecie się jakiego rodzaju przeciwników możecie spotkać na każdej planecie w Jedi Survivor.
  8. Lista wszystkich strojów - tu znajdziecie zestawienie wszystkich ubrań dostępnych w sklepach dla Cala.

Star Wars Jedi Survivor: Lista wszystkich misji głównych

  1. Coruscant - opisaliśmy długie wprowadzenie do kampanii na planecie Coruscant. Dowiecie się m.in. jak dotrzeć do jachtu senatora i jak go przesłuchać, jak wydostać się z Dolnego Miasta i jak uciec z Coruscant na pokładzie Modliszki.
  2. Odszukaj Greeza - ta strona solucji dotyczy pierwszej wizyty na Koboh. Wyjaśniamy jak zaliczać obowiązkowe zagadki i odbyć podróż do Placówki Azyl Wędrowca, a także jak odblokować kryjówkę w piwnicy kantyny.
  3. Znajdź żyroskop - na tej stronie opisu przejścia omówiliśmy eksplorację tuneli przemytniczych z zamiarem odnalezienia żyroskopu. Znajdziecie też rozwiązania nowych łamigłówek z tej lokacji, w tym tych z Komnaty Dwoistości.

Star Wars Jedi Survivor: Lista wszystkich misji pobocznych

Rozdział w przygotowaniu

Star Wars Jedi Survivor: FAQ

W tym rozdziale poradnika znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

  1. Czy można głaskać zwierzęta? - na tej stronie przeczytacie najbardziej nurtujące pytanie dotyczące gry. Wyjaśniamy jak pogłaskać napotkane zwierzęta w Jedi Survivor.
  2. Czy można zmienić wygląd Cala? - ucieszy Was wiadomość, że w Jedi Survivor możecie zmienić wygląd głównej postaci. W sklepach znajdziecie nowe fryzury, kurtki, buty oraz dodatkowe elementy ubioru.
  3. Czy jest Darth Vader? - na stronie odpowiadamy na pytanie czy w Jedi Survivor pojawia się słynny antagonista i czy można stoczyć z Vaderem walkę.
  4. Jak zapisywać grę? - w poradniku objaśniamy na jakich założeniach odbywa się zapisywanie aktualnej rozgrywki i jak unikać utraty postępów w grze.
  5. Co się wydarzy po śmierci? - opisaliśmy konsekwencje śmierci Cala oraz sposób na odzyskanie straconego XP po tym jak dojdzie do respawnu bohatera.
  6. Czy są ataki skrytobójcze? - grając w Jedi Survivor możecie zapragnąć ataków wrogów z ukrycia. Na stronie opisujemy jak działają ataki z zaskoczenia.
  7. Czy są skróty? - na stronie informujemy czy występuje mechanika tworzenia skrótów. To ważny temat pod kątem ułatwiania sobie eksploracji map.
  8. Czy są towarzysze? - z opisu na stronie dowiecie się czy można podróżować wspólnie z towarzyszem oraz jakie są potencjalne role kompanów AI.
  9. Czy można pływać? - jednym z elementów eksploracji map w Jedi Survivor może być chęć pływania i nurkowania i opisujemy dostępność tej mechaniki.
  10. Czy jest mapa 2D? - w Jedi Survivor występuje niewygodna trójwymiarowa mapa holograficzna i odpowiadamy na pytanie czy można ją zastąpić czytelną mapą 2D.
  11. Jak leczyć postać? - Cal nie może w grze automatycznie odzyskiwać zdrowia. Przed przystąpieniem do gry powinniście dowiedzieć się jak leczyć rany.
  12. Czy powraca Merrin? - na stronie znajdziecie informacje czy powraca znana z pierwszej części Nocna Siostra i czy dostępny jest romans z Merrin.
  13. Czy można mieć podwójny miecz? - gra Jedi Survivor pozwala dostosować oręż i ta strona poradnika informuje czy pojawia się miecz świetlny z dwoma końcówkami.
  14. Czy można zresetować umiejętności? - w trakcie gry można wydać niechcący punkty na mało przydatne rzeczy. Wyjaśniamy czy gra umożliwia zresetowanie drzewek umiejętności.
  15. Jak powrócić na Coruscant? - wizyta w tej lokacji jest możliwa na samym początku gry, ale nie możecie jej wtedy zbadać w 100%. Dowiecie się jak ponownie dotrzeć na Coruscant.
  16. Jak wydłużyć paski zdrowia i mocy? - protagonista na przestrzeni całej gry może na stałe wydłużać paski zdrowia oraz Mocy. Objaśniamy jak tego dokonywać.
  17. Jak ominąć zieloną bramę? - zielone laserowe bariery są jedną z odmian przeszkód w grze. Z poradnika dowiecie się jak odblokować opcję przenikania przez zielone bramy.
  18. Jak wchodzić na śliskie zbocza? - podczas badania map możecie natrafiać na strome zbocza i znajdziecie wyjaśnienie jak wykonywać wspinaczki w takich lokacjach.
  19. Kim jest Bode Akuna? - opisaliśmy nowego towarzysza, który pojawia się po raz pierwszy w Jedi Survivor. Dowiecie się jaka jest jego przeszłość i jakie są jego początkowe dążenia.
  20. Czy można zmienić wygląd BD-1? - nasz ukochany mały droid otrzymał wiele ciekawych ulepszeń oraz nowych części. Będziecie mogli dowolnie dobrać elementy i zmienić jego wygląd.
  21. Czy można mieć czerwony miecz świetlny? - stąd dowiecie się czy Cal może mieć czerwony miecz świetlny i gdzie go zdobyć.
  22. Czy można przejść na ciemną stronę mocy? - tu przeczytacie kiedy Wasza postać będzie mogła przejść na ciemną stronę mocy. Wyjaśniamy czy Cal może podejmować ważne decyzje fabularne i czy można grać złym.
  23. Czy gra ma otwarty świat? - w naszym poradniku znajdziecie informacje na temat wielkości świata w Jedi Survivor. Wyjaśniamy ile jest planet w grze i czy gra ma otwarty świat.
  24. Czy jest szybka podróż? - stąd dowiecie się jak korzystać z punktów szybkiej podróży w grze. Podpowiadamy jak używać punktów medytacji, aby szybko przemieszczać się po mapie.

Star Wars Jedi Survivor: Sekrety i znajdźki

  1. Zbiorniki na stym - na stronie opisaliśmy najważniejszą odmianą znajdziek. Dowiecie się gdzie są nowe zbiorniki i jak dzięki nim zwiększać liczbę leczeń wykonywanych przez BD-1.

Coruscant

  1. Dachy - Strona pokazuje wszystkich 6 znajdziek z pierwszej lokacji z gry.
  2. Stanowisko remontowe nr 4733 - W lokacji tej możecie poszukać 9 sekretów.
  3. Kominy przemysłowe - To mniejsza lokacja, w której ukryto jedynie 2 znajdźki.
  4. Rzeźnia w Dolnym Mieście - W tym dolnym obszarze zdobędziecie 4 sekrety.
  5. Punkt spedycyjny - Lokacja ta pozwala na odnalezienie 3 znajdziek.
  6. Stacja kontroli lotpasów - To bardzo mała miejscówka z zaledwie 1 znajdźką.
  7. Hangar 2046-C - To ostatnia lokacja z Coruscant skrywająca 4 sekrety.

Star Wars Jedi Survivor: Bossowie

Bossowie z głównej fabuły

  1. K-405 - To elitarny droid, z którym musicie zmierzyć się w pierwszej godzinie gry podczas przeprawy przez Coruscant.
  2. Dziewiąta Siostra - Jest ona pierwszym wymagającym przeciwnikiem korzystającym z Mocy i miecza świetlnego. Pokonacie ją na Coruscant.
  3. Zeik - To przeciwnik, z którymi musicie zmierzyć się przed kantyną w Placówce Azyl Wędrowca na Koboh.
  4. Dagan Gera - Jest on Jedi owładniętym ciemną stroną Mocy, którego spotkacie w Skrzydle rehabilitacyjnym na Koboh.
  5. Skriton - To duży potwór przypominający skorpiona, który ukrywa się w piasku. Pokonacie go podczas eksploracji Jedha.
  6. AT-ST - Wrogą maszynę kroczącą musicie zniszczyć podczas przeprawy przez burzę piaskową na Jedha.
  7. Korej Lim - Jest on pierwszym łowcą nagród, którego musicie obowiązkowo pokonać podczas powtórnej wizyty na Koboh.
  8. Tague Louesh - To przeciwnik używający Mocy i miecza świetlnego, który stanie na drodze Cala po powrocie na Koboh.
  9. Magnaguard - To elitarny droid, z którym trzeba zmierzyć się podczas eksploracji Zniszczonego księżyca.
  10. Drya Thornne - Przeciwnik ten używa dwuręcznego miecza i do konfrontacji z nim dojdzie po znalezieniu urządzenia na Zniszczonym księżycu.
  11. Dagan Gera (drugie starcie) - Druga konfrontacja z mrocznym Jedi ma miejsce w lokacji Przednia wieża dowodzenia na planecie Koboh.
  12. Rayvis - To wymagający wojownik, z którym stoczycie trzyczęściową walkę w laboratorium Republiki na Zniszczonym księżycu.
  13. Dagan Gera (trzecie starcie) - Finałowy trzeci pojedynek z Daganem pozwala korzystać ze wsparcia Bode'a i stoczycie go w obserwatorium na Koboh.
  14. Darth Vader - Z tym ikonicznym antagonistą musicie zmierzyć się w głównej fabule w ramach trzyczęściowej walki w bazie na Jedha.

Opcjonalni bossowie i łowcy nagród

  1. Rancor - To bardzo silna bestia, której legowisko znajduje się w lokacji Wilgotna grota na Koboh. Dowiecie się jak unikać potężnych czerwonych ataków potwora.

Star Wars Jedi Survivor: Rozwiązania zagadek

  1. Zagadki przeprawy przez Leśny Węzeł - To jedna z bardziej złożonych lokacji z planety Koboh i wyjaśniliśmy m.in. jak operować wzmacniaczami kul.
  2. Zagadka wspinaczki na Lądowisku w ruinach - Jest to pierwsza lokacja z planety Jedha i możecie mieć w niej problem z dotarciem na szczyt wzgórza.
  3. Zagadka dotarcia do Cere w Ukrytym hangarze - Problematyczna sytuacja pojawia się w bazie Cere i w poradniku wyjaśniamy jak otworzyć wrota do Archiwum.
  4. Zagadki sprzęgów kul w Zniszczonej osadzie - Są to łamigłówki z drugiej wizyty na Koboh i wyjaśniamy jak używać kruszarki oraz jak dostarczyć kule do wszystkich urządzeń.
  5. Zagadka otwarcia Krypty Uhrmy na Jedha - Krypta jest opcjonalną lokacją skrywającą zbiornik na stym i wyjaśniamy jak ustalić kombinację do jej otwarcia.
  6. Zagadka bramy w Zakopanym schronieniu - Zamknięta brama jest na Jedha i wymaga używania Mocy do przesuwania kamiennych bloków.
  7. Zagadka wzmacniacza kul w laboratorium Republiki - Rozwiązanie tej zagadki pozwoli Wam dotrzeć do Rayvisa. Dowiecie się jak przenieśc kulę do wzmacniacza.

Star Wars Jedi Survivor: Minimalne wymagania PC

Na niniejszej liście wymagań sprzętowych sprawdzicie czy Wasz PC będzie w stanie uruchomić Jedi Survivor na najniższych ustawieniach.

  1. System operacyjny: Windows 10 64-bit
  2. Procesor: Intel Core i7-7700 lub Ryzen 5 1400
  3. Pamięć: 8 GB RAM
  4. Karta graficzna: GTX 1070 lub Radeon RX 580 (8GB VRAM)
  5. DirectX: Wersja 12
  6. Miejsce na dysku: 155 GB

Więcej informacji na temat minimalnych i zalecanych wymagań sprzętowych, dostępności gry na inne platformy oraz zgodności ze Steam Deckiem, znajdziecie na stronie: Wymagania sprzętowe PC.

Star Wars Jedi Survivor: Spolszczenie, polska wersja językowa

Na stronie poradnika Polska wersja językowa znajdziecie pełną listę wspieranych języków w Jedi Survivor. Dowiecie się jak zmienić język na każdej platformie i jakie języki napisów, interfejsu oraz dubbingu oferuje gra.

Star Wars Jedi Survivor: Sterowanie

Jedi Survivor został wydany na PC, Xbox Series X|S oraz na PS5. Na stronie Sterowanie zamieściliśmy listę przycisków z objaśnieniem ich zastosować w grze na wszystkich platformach.

Star Wars Jedi Survivor: Długość gry

Przejście gry Jedi Survivor powinno średnio zająć około 20-30 godzin. Czas spędzony z nią może ulec znacznemu wydłużeniu jeśli postanowicie zająć się pełną eksploracją map, zdobyciem 100% sekretów i zaliczeniem wszystkich pobocznych misji oraz walk z opcjonalnymi bossami. Więcej informacji jest na stronie Długość gry.

Star Wars Jedi Survivor: Trofea / Osiągnięcia

Gra Jedi Survivor pozwala zdobyć 54 trofea i w wersji na PS5 może być wśród nich platynowe trofeum. Osiągnięcia zdobywa się m.in. za postępy w fabule, odnajdywanie sekretów czy zaliczanie opcjonalnych aktywności. Wszystkie dostępne achievementy opisaliśmy dokładniej w poradniku trofeowym.

Autorzy Poradnika

Olga Fiszer

Olga Fiszer

Była pracownica korpo, która pewnego pięknego dnia postanowiła rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady. A tak dokładanie do Wielkiej Brytanii, gdzie poświęciła się zbieraniu dóbr popkulturowych. Do GOL-owych poradników dołączyła w 2019 r. Od czasu do czasu natkniecie się również na jej wpisy o klockach LEGO, które to z zamiłowaniem kolekcjonuje od wielu lat. Do jej ulubionych gatunków gier należą przede wszystkich RPG-i i jRPG-i, klasyczne RTS-y, jak również dziwaczne indyczki. Gdy, pomimo pokaźnego zbioru gier, stwierdza, że nie ma w co grać, odpala po raz setny Harvest Moona, Stardew Valley, któregoś z KOTOR-ów lub Baldur’s Gate 2 (Cienie Amn, nie Tron Bhaala – nigdy nie pytajcie dlaczego). Po godzinach lubi rujnować swój wzrok, malując figurki w źle oświetlonym pokoju lub podziwiać nagromadzone kolekcjonerki i retro konsole.

więcej

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów prehistorycznych, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. W swoim dorobku autorskim, oprócz ponad 200 poradników, ma również m.in. recenzje, zapowiedzi i teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki oraz taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując - w granicach rozsądku i wolnego czasu - na trofki i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę, szczególnie autorstwa Stephena Kinga oraz seriale (z klasyków najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Dawid Lubczyński

Dawid Lubczyński

Przed wstąpieniem do GRYOnline.pl zajmował się studiowaniem (w sumie przygoda ta trwa dalej). Na razie ukończył studia pierwszego stopnia na kierunku dziennikarskim. Z GOL-em swoją przygodę zaczął w roku 2019, kiedy podjął się trudnej sztuki pisania kompleksowych poradników do gier. Najbardziej lubi, gdy dostaje do napisania poradnik do gry z gatunku soulsborne. W wolnej chwili czyta o naparach, które pomogą mu zniwelować stres po tysięcznym zgonie na tym samym etapie gry. Wielki fan bijatyk (Tekken), który regularnie uczestniczy w turniejach związanych z tym gatunkiem (jeśli o nim nie słyszałeś, to już wiesz z jakim skutkiem).

więcej

Informacje o Star Wars Jedi Survivor - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 20 kwietnia 2023