Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sniper Elite 5: Wszystkie misje - lista Sniper Elite 5 poradnik, solucja

Sniper Elite 5 zawiera jedynie 9 misji fabularnych, ale są one rozbudowane. W naszym poradniku znajdziecie listę etapów oraz ich celów misji z opisu przejścia.

Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2022

W trakcie przechodzenia kampanii fabularnej w grze Sniper Elite 5 możecie zaliczyć 9 misji - 8 głównych oraz 1 epilog. Nasz poradnik zestawia wszystkie dostępne etapy, a także zawiera zestawienia dostępnych celów misji (główne zadania, poboczne zadania, cele z listy), które dokładniej opisaliśmy na pozostałych stronach naszego opisu przejścia.

Wszystkie misje fabularne

W podstawowej wersji gry Sniper Elite 5 (nie licząc zawartości DLC) czeka na Was w sumie 9 misji. 8 z nich to duże etapy rozgrywane na wielkich otwartych mapach, na których może spędzić mnóstwo czasu. Dziewiąta misja to krótszy epilog pozwalający rozprawić się z głównym antagonistą gry na kilka różnych sposobów.

Misja 1 - Wał atlantycki

  1. Mapa misji 1 oraz opis lokacji - Na stronie jest mapa Colline Sur Mer z misji 1. Zaznaczyliśmy na niej ważne miejsca (m.in. radar, kryjówka ruchu oporu, wrogie konstrukcje) oraz lokalizacje sekretów i znajdziek.
  2. Zabezpieczenie plaży i pomoc ruchowi oporu - Z naszej solucji dowiecie się jak zniszczyć reflektory, jak bezpiecznie przejść przez plażę oraz jak uratować zaprzyjaźnionego członka ruchu oporu.
  3. Unieszkodliwienie radaru - Nasz opis przejścia omawia 2 główne metody zniszczenia radaru - skorzystanie z ładunków wybuchowych lub sabotowanie zasilania.
  4. Odzyskanie informacji ruchu oporu - Z solucji dowiecie się gdzie znajduje się kryjówka oporu, jak ją poprawnie zinfiltrować i gdzie znaleźć sejf z danymi wywiadowczymi.
  5. Spotkanie się z Charlie i ewakuacja - Nasz opis przejścia wyjaśnia gdzie domyślnie kończy się misję i jak bezpiecznie dotrzeć do strefy ewakuacji.
  6. Poboczne zadania - Na stronie opisaliśmy 3 poboczne zadania dotyczące zniszczenia umocnień na brzegu, artylerii oraz obrony przeciwlotniczej.
  7. Cel z listy - Steffen Beckendorf - Z naszego opisu dowiecie się gdzie przebywa Steffen Beckendorf, a także jak pozbyć się go w eksplozji po to żeby odblokować bonusową broń.

Misja 2 - Okupowana rezydencja

  1. Mapa misji 2 oraz opis lokacji - Na stronie jest mapa Chateau wraz z przyległymi terenami z misji 2. Zaznaczyliśmy na niej ważne miejsca (m.in. 3 różne ścieżki prowadzące do chateau) oraz lokalizacje sekretów i znajdziek.
  2. Infiltracja chateau i odnalezienie biura Mollera - Nasz opis przejścia podpowiada jak dotrzeć do chateau, jak poprawnie zinfiltrować główny budynek misji i gdzie znajduje się biuro.
  3. Wejście do biura i znalezienie sekretów Mollera - W naszej solucji uwzględniliśmy 3 główne metody dotarcia do biura Mollera. Oprócz tego dowiecie się jak odblokować sekretną komnatę.
  4. Ewakuacja - W naszym opisie przejścia znajdziecie wyjaśnienie dotarcia do strefy ewakuacji bez wykrycia przez snajperów i innych okolicznych wrogów.
  5. Odzyskanie skradzionych antyków - poboczne zadanie - Na stronie opisaliśmy jedyne poboczne zadanie dotyczące odnalezienia i odzyskania 3 skradzionych antyków.
  6. Cel z listy - Friedrich Kummler - Z naszego opisu dowiecie się gdzie na terenie chateau przebywa Friedrich Kummler, a także jak zabić go zrzucając na niego żyrandol i zdobywając dzięki temu bonusową broń.

Misja 3 - Akademia szpiegowska

  1. Mapa misji 3 oraz opis lokacji - Na stronie znajdziecie mapę Beaumont-Saint-Denis. Zostały na niej zaznaczone m.in. niebezpieczne lokacje ze snajperami, główne obszary powiązane z celami misji oraz miejsca odnajdywania sekretów i znajdziek.
  2. Ustalenie miejsca spotkania - Nasz opis przejścia podpowiada jak dostać się na górne poziomy fortu, jak unikać wrogich snajperów rozstawionych w okolicy, a także jak dowiedzieć się o lokalizacji spotkania.
  3. Podsłuchanie spotkania i zdobycie danych o Krakenie - Z naszej solucji dowiecie się jak przekraść się w pobliże miejsca spotkania na szczycie katedry, jak podsłuchać spotkanie pozostając niezauważonym i jak pozyskać dane wywiadowcze.
  4. Powstrzymanie treningu szpiegów - poboczne zadanie - Na stronie omówiliśmy jedyną pobocznę misję, w której będziecie musieli zabić oficera odpowiedzialnego za szkolenie przeciwników.
  5. Ewakuacja - Z opisu dowiecie się jak bezpiecznie wydostać się z fortu i dotrzeć do łodzi zacumowanej na obrzeżach mapy.
  6. Cel z listy - Fabian Richter - Nasz opis przejścia wyjaśnia gdzie przebywa cel misji oraz jak zamordować Fabiana Richtera wykonując na nim ciche powalenie z zaskoczenia (zdobycie bonusowej broni).

Misja 4 - Wojenna fabryka

  1. Mapa misji 4 oraz opis lokacji - Przygotowaliśmy wysokiej jakości mapę fabryki Martressac. Są na niej zaznaczone wszystkie najważniejsze budynki fabryki powiązane z różnymi głównymi i opcjonalnymi celami misji. Pokazuje ona też lokalizacje sekretów i znajdziek.
  2. Infiltracja i eksploracja fabryki - Przygotowaliśmy podpowiedzi jak dotrzeć do fabryki (wszystkie 3 główne ścieżki) oraz jak zachowywać się podczas badania jej (np. omijanie lub zniszczenie pojazdu opancerzonego).
  3. Sabotowanie fabryki - Na jednej wspólnej stronie opisaliśmy wszystkie główne cele misji, które dotyczą zniszczenia rafinerii i pieca, a także znalezienia manifestu ładunkowego Krakena. Wymagają one odwiedzenia różnych budynków z mapy.
  4. Poboczne zadania - Na stronie omówiliśmy 2 dostepne poboczne zadania, w ramach których bohater musi zniszczyć stalownię i generator.
  5. Cel z listy - Matthaus Ehrlich - Nasza solucja informuje gdzie przebywa cel misji oraz jak zamordować Matthausa Ehrlicha wykorzystując do tego szczurzą bombę (nagrodą za zaliczenie wyzwania jest unikalna broń).

Misja 5 - Festung Guernsey

  1. Mapa misji 5 oraz opis lokacji - Na stronie znajduje się mapa wyspy Guernsey. Zaznaczyliśmy na niej różnorakie niemieckie fortyfikacje oraz inne ważne lokacje. Oprócz tego dowiecie się z niej na temat lokalizacji sekretów i znajdziek.
  2. Znalezienie płyt tłumiących - Płyty (Stealth Plates) są głównym celem misji i z odnalezieniem ich powiązana jest infiltracja dwóch lokacji na wyspie - podziemnego szpitala oraz tajnego ośrodka (Hidden Facility).
  3. Zniszczenie prototypu Krakena - Konkretnie chodzi tu o zniszczenie łodzi podwodnej z tajnego ośrodka. Nasz opis przejścia przedstawia wszystkie 3 sposoby jak tego dokonać.
  4. Zneutralizowanie baterii Mirus - To główny cel misji z północnej części mapy Guernsey. W solucji przedstawiliśmy 3 sposoby sabotowania baterii.
  5. Poboczne zadania - Na stronie zamieściliśmy opisy przejścia 2 pobocznych zadań, które dotyczą powstrzymania budowy drugiej baterii Mirus oraz zakłócenia łączności radiowej.
  6. Cel z listy - Lanzo Baumann - Nasz opis przejścia informuje gdzie dokładnie przebywa przeciwnik powiązany z wyzwaniem oraz jak zamordować Lanzo Baumanna poprzez pochowanie go w betonie.

Misja 6 - Liberation

  1. Mapa misji 6 oraz opis lokacji - Na stronie znajdziecie mapę Desponts Sur Douve z kilkoma miasteczkami i łączącymi je drogami. Informujemy o najważniejszych lokacjach z mapy, a także o miejscach odnajdywania znajdziek i sekretów.
  2. Wyzwolenie południowego miasteczka - W ramach tego głównego zadania trzeba zneutralizować nazistowskie umocnienia i wiąże się to m.in. ze zniszczeniem wozu opancerzonego.
  3. Zabezpieczenie przeprawy - W naszej solucji opisaliśmy 2 dostępne ścieżki. Zachodnia ścieżka prowadzi przez miasteczko i zakłada wyeliminowanie 3 snajperów, a wschodnia ścieżka prowadzi przez most i zakłada rozbrojenie bomb.
  4. Wyzwolenie północnego miasteczka - W północnej części mapy musicie najpierw zniszczyć barykadę, a następnie zniszczyć wrogi czołg Tygrys, który jest bardziej wytrzymały od innych czołgów.
  5. Poboczne zadania - Nasz opis przejścia misji 6 uwzględnia wszystkie 3 poboczne misje dotyczące m.in. znalezienia operatora radia i zniszczenia dział przeciwlotniczych.
  6. Cel z listy - Jaan Trautmann - Z naszej solucji dowiecie jak zakraść się do posiadłości celu misji w zachodniej części mapy, a także jak zamordować Jaana Trautmanna z wykorzystaniem trucizny.

Misja 7 - Tajne bronie

  1. Mapa misji 7 oraz opis lokacji - W naszym poradniku znajdziecie mapę Masywu Centralnego (Massif Central) z zaznaczonymi ważnymi wrogimi budynkami do prowadzenia badań i testów rakiet V2. Oprócz tego mapa pokazuje miejsca ukrycia sekretów i znajdziek.
  2. Ominięcie posterunków - Posterunki oddzielają północną i południową część mapy. Nasz poradnik informuje o zagrożeniach powiązanych z posterunkami oraz o alternatywnych ścieżkach do północnych konstrukcji i głównych celów misji.
  3. Sabotowanie instalacji rakiet V2 - Do wykonania są główne zadania powiązane z testowaniem i produkcją rakiet V2. Wykonuje się je w różnych częściach północnych obszarów mapy.
  4. Infiltracja Kopuły - Kopuła (The Dome) to największa lokacja mapy na północnym krańcu. Nasza solucja podpowiada jak zainfiltrować Kopułę, a także gdzie pozyskać informacje na temat Operacji Kraken.
  5. Poboczne zadania - Misja 7 oferuje 3 opcjonalne zadania i wszystkie je opisaliśmy. Dowiecie się o pozyskaniu danych wywiadowczych o dostawach, zbadaniu laboratrium uzbrojenia (Weapons Lab) oraz zniszczeniu wieży radiowej w zamku.
  6. Cel z listy - Christian Jungers - Nasz opis przejścia informuje gdzie przebywa Christian Jungers, a także jak zabić wrogiego oficera zrzucając na niego rakietę V2 (opcjonalne wyzwanie).

Misja 8 - Gruzy i ruiny

  1. Mapa misji 8 oraz opis lokacji - Nasz poradnik zawiera mapę zrujnowanego Saint Nazaire, na której widoczne są ważne lokacje w mieście oraz baza U-boatów. Na mapie zaznaczyliśmy też lokalizacje sekretów i znajdziek.
  2. Zinfiltrowanie bazy U-boatów - To główny cel misji, który wymusza zlokalizowanie sekretnego przejścia przez kanały, by dostać się do pozornie niedostępnej bazy łodzi podwodnych.
  3. Zniszczenie U-boatów i Krakena - Na terenie bazy do zniszczenia są łodzie podwodne - najpierw trzeba sabotować 3 mniejsze U-boaty i następnie doprowadzić do zniszczenia "głównego" Krakena.
  4. Poboczne zadanie - W misji 8 do ukończenia jest tylko 1 opcjonalne zadanie i jest ono powiązane z zakłóceniem łączności radiowej przeprowadzając sabotaż w pobliżu kościoła.
  5. Cel z listy - Shinji Yoshikawa - Nasz opis przejścia wyjaśnia gdzie znaleźć Shinjiego, a także jak zastrzelić Yoshikawę odpowiednią bronią (Type 100 lub Type 14 Nambu) na potrzeby opcjonalnego wyzwania.

Misja 9 (epilog) - Niedokończone sprawy

  1. Zamordowanie Abelarda Mollera - Nasza solucja opisuje jedyny cel finałowego etapu kampanii i jest to zastrzelenie Mollera. Dowiecie się gdzie przebywa główny antagonista i w jaki sposób najłatwiej go wyeliminować. Informujemy też na stronie o zakończeniu gry.

Podstawowe informacje na temat zaliczania misji

Ważną cechą gry Sniper Elite 5 jest to, że do każdej misji możecie przygotować się i chodzi tu przede wszystkim o możliwość doboru broni i wyposażenia - Sniper Elite 5: Wszystkie misje - lista - Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Ważną cechą gry Sniper Elite 5 jest to, że do każdej misji możecie przygotować się i chodzi tu przede wszystkim o możliwość doboru broni i wyposażenia. W misji z wielkimi otwartymi przestrzeniami może się przykładowo przydać snajperka z dobrą lunetą, zaś do misji, w której jest wiele wrogich pojazdów dobrze jest zabrać ze sobą więcej min i ładunków wybuchowych.

Misje możecie rozpoczynać w jednym z kilku dostępnych miejsc. Podczas przechodzenia etapu po raz pierwszy punkt startu jest zawsze odgórnie narzucony. Pojawia się okazja do odblokowania alternatywnych miejsc startu i korzystania z nich w trakcie powtórnych przejść. Mogą one Wam np. ułatwić zbliżenie się do któregoś z głównych celów misji.

Gra na bieżąco zapisuje znajdźki i sekrety. Na potrzeby zaliczenia danej misji w 100% dany obiekt musicie odnaleźć tylko jeden raz. Ponowne docieranie do niego w trakcie powtarzania misji nie będzie konieczne.

Za ukończenie każdej misji możecie otrzymać maksymalnie 3 gwiazdki - Sniper Elite 5: Wszystkie misje - lista - Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Za ukończenie każdej misji możecie otrzymać maksymalnie 3 gwiazdki:

  1. Pierwsza gwiazdka jest przyznawana za zaliczenie pobocznych celów misji (jednego lub więcej).
  2. Druga gwiazdka jest przyznawana po prostu za zaliczenie głównych celów misji.
  3. Trzecia gwiazkda jest przyznawana za wyeliminowanie celu z listy w wymagany przez grę sposób (np. powaleniem albo w nieszczęśliwym wypadku).

Przechodzenie misji wiąże się dodatkowo z odblokowywaniem różnych nagród. Mogą być wśród nich m.in. nowe bronie do używania w kolejnych misjach, nowe gadżety i modyfikacje sprzętu czy medale do kolekcji. Możecie też oczywiście gromadzić PD i awansować na kolejne poziomy doświadczenia.