Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Sniper Elite 5 - Misja 1
Sniper Elite 5 - Misja 1
Jest to domyślne miejsce rozpoczęcia misji. Karl musi zniszczyć 2 reflektory, dzięki czemu przeniesiecie się na plażę (pomarańczowe 2 na mapie).
Rozpoczniecie tu zmagania po zniszczeniu reflektorów z łodzi podwodnej (pomarańczowe 1 na mapie). W trakcie przeprawy przez plażę zaliczycie pierwsze samouczki i spotkacie pierwszych wrogów.
Budynek ten jest zamknięty. Musicie wyeliminować stojącego przed nim oficera i przeszukać jego ciało, by zdobyć klucz.
Dokument jest wewnątrz budynku na łodzie.
Musicie rozprawić się z przeciwnikami rozstawionymi przed budynkiem i dostać się do środka po to żeby uratować członka ruchu oporu. To końcowa część wprowadzenia do misji. Odblokujecie tu alternatywne miejsce rozpoczęcia misji.
Jest on w pomieszczeniu zbrojowni, w którym znajdziecie też bronie, amunicję i inne zapasy.
Jest to bunkier na wzgórzu. Znajdziecie w nim dobry karabin i możecie użyć punktu widokowego do oznaczania i eliminowania wrogów z plaży oraz miasteczka.
Wrogie działo znajduje się wewnątrz dużego bunkra na terenie wrogiej lokacji. Możecie się tam dostać głównym wejściem lub niepilnowaną boczną ścieżką (pod drutem kolczastym). Możecie sabotować jeden z pocisków i zniszczyć baterię (poboczny cel misji). Na terenie obozu znajduje się zbrojownia z sejfem.
Na mapie są 3 działa obrony przeciwlotniczej. Możecie je niszczyć wykorzystując ładunki wybuchowe odnajdywane w okolicy. Sabotowanie wszystkich 3 dział zaliczy poboczny cel misji.
Jest wewnątrz budynku zbrojowni we wrogiej bazie. Możecie użyć klucza (ma go przy sobie jeden z okolicznych oficerów) lub wysadzić drzwi ładunkiem wybuchowym.
Dokument znajduje się w sejfie w budynku północnego gospodarstwa. Możecie otworzyć go ładunkiem wybuchowym lub kluczem (oznaczajcie okolicznych przeciwników, by znaleźć tego posiadającego klucz).
Wejście do stodoły pozwala zakończyć misję. Musicie uważać na wartownika z sąsiedniego budynku, który obserwuje okolicę.
Mała flaga jest w budynku sąsiadującym ze stodołą (tym z wartownikiem).
Sekret znajdziecie na poddaszu największego budynku gospodarstwa i dotrzecie tam używając drabiny.
Musicie włamać się do budynku zbrojowni we wrogiej bazie. Możecie użyć klucza (ma go przy sobie jeden z okolicznych oficerów) lub wysadzić drzwi ładunkiem wybuchowym. Wysadźcie sejf kolejnym ładunkiem, a znajdźka będzie w środku.
Uwaga - Może pojawić się bug i dokumentu nie będzie w sejfie. Musicie wtedy zrestartować misję i spróbować ponownie.
Orzeł na jest na szczycie bunkra sąsiadującego z plażą.
Na mapie są 3 działa obrony przeciwlotniczej. Możecie je niszczyć wykorzystując ładunki wybuchowe odnajdywane w okolicy. Sabotowanie wszystkich 3 dział zaliczy poboczny cel misji.
Powiększ mapę

Sniper Elite 5: Mapa misji 1 (Wał atlantycki) oraz opis lokacji Sniper Elite 5 poradnik, solucja

Zadanie Wał atlantycki gry Sniper Elite 5 rozgrywa się na otwartej mapie Colline Sur Mer. Nasz poradnik skrywa mapę atlasu świata misji 1 z sekretami i ważnymi lokacjami.

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2022

Legenda Sniper Elite 5 - Misja 1

Główne lokacje na mapie

Cel z listy

Sekrety i znajdźki

Przygotowaliśmy dla Was mapę atlasu świata dla misji 1 (Wał atlantycki - The Atlantic Wall) rozpoczynającej kampanię w grze Sniper Elite 5. Na wysokiej jakości mapie z naszego poradnika zaznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje, do których zaliczają się m.in. radar oraz kryjówka ruchu oporu. Oprócz tego znajdziecie oznaczenia lokalizacji sekretów i znajdziek, których do odnalezienia jest w sumie 19.

Najważniejsze lokacje z mapy Colline-Sur-Mer

Dotarcie do tego budynku jest ostatnią częścią wprowadzenia do misji - Sniper Elite 5: Mapa misji 1 (Wał atlantycki) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Zakład przetwórczy (Processing Plant) - punkt 4 na mapie

Dotarcie do tego budynku jest ostatnią częścią wprowadzenia do misji. Karl uratuje przesłuchiwanego w zakładzie członka ruchu oporu. Niedługo po opuszczeniu zakładu dotrzecie do miejsca odblokowania pełnego dostępu do mapy. W miejscu tym odblokowane zostanie alternatywne miejsce rozpoczynania etapu. Znajdziecie tu też zbrojownię z dużą ilością broni i zapasów oraz pierwszy warsztat.

Duża wieża radarowa znajduje się na wzgórzu i jest ona powiązana z jednym z głównych celów misji - Sniper Elite 5: Mapa misji 1 (Wał atlantycki) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Radar - punkt 6 na mapie

Duża wieża radarowa znajduje się na wzgórzu i jest ona powiązana z jednym z głównych celów misji. Możecie dotrzeć do radaru z południa lub tylnym tunelem i musicie uważać na rozstawionego w tym miejscu snajpera. Sabotaż tej konstrukcji jest możliwy na dwa różne sposoby - przeciążając generator lub niszcząc podpory.

To kolejna z lokacji powiązanych z głównymi celami misji - Sniper Elite 5: Mapa misji 1 (Wał atlantycki) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Kryjówka ruchu oporu (Resistance Safe House) - punkt 7 na mapie

To kolejna z lokacji powiązanych z głównymi celami misji. W tym przypadku musicie pozbyć się przebywających w kryjówce przeciwników, a następnie dokładnie ją zbadać celem odnalezienia sejfu z ważnymi dokumentami. Klucz do sejfu jest ukryty na poddaszu, do którego dociera się wspinając po pnączach.

Skorzystanie z tunelu jest alternatywnym sposobem zbliżenia się do radaru, czyli wspomnianego wcześniej jednego z głównych celów misji - Sniper Elite 5: Mapa misji 1 (Wał atlantycki) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Wejście do tunelu - punkt 12 na mapie

Skorzystanie z tunelu jest alternatywnym sposobem zbliżenia się do radaru, czyli wspomnianego wcześniej jednego z głównych celów misji. W trakcie przeprawy przez tunel spotkacie tylko 1-2 przeciwników i nie będziecie musieli ryzykować podróżowania okopami na południe od wzgórza.

Są one zlokalizowane na południe od wieży radarowej (głównego celu misji) oraz znajdującego się pod nią bunkra - Sniper Elite 5: Mapa misji 1 (Wał atlantycki) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Okopy (Trenches) - punkt 13 na mapie

Są one zlokalizowane na południe od wieży radarowej (głównego celu misji) oraz znajdującego się pod nią bunkra. Przeprawa przez okopy jest alternatywną ścieżką od wymienionej wcześniej przeprawy przez tunel. Wymagane jest unikanie pozostawania na otwartej przestrzeni. Dodatkowo musicie zidentyfikować i okraść oficera będącego w posiadaniu klucza do bunkra.

Ogólne założenia misji 1

Lokacja, w której rozgrywa się pierwszą misję gry Sniper Elite 5, to Colline-Sur-Mer - Sniper Elite 5: Mapa misji 1 (Wał atlantycki) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Lokacja, w której rozgrywa się pierwszą misję gry Sniper Elite 5, to Colline-Sur-Mer. Składają się na nią przede wszystkim pola bitwy (największe są na plaży i w sąsiedztwie wielkiej wieży radarowej) oraz miasteczko okupowane przez nazistów.

Gra w początkowej części misji 1 wymusi liniową przeprawę przez południowo-wschodnie obszary mapy i będzie to podyktowane przede wszystkim koniecznością rozegrania serii samouczków z podstawowych mechanik rozgrywki. Na szczęście po zaliczeniu początkowych celów misji odblokujecie opcję swobodnego podróżowania po mapie i pozostanie już tak do końca zadania.

Etap ten posiada wiele otwartych przestrzeni. Z jednej strony mogą one Wam ułatwiać rozgrywkę na potrzeby używania lornetki i karabinu do eliminowania oddalonych wrogów. Z drugiej strony musicie pilnować się w lokacjach pozbawionych możliwości używania zasłon (polecamy polegać na wysokiej trawie). Dobrą wiadomością jest to, że podczas przechodzenia tej misji powinniście spotkać tylko jednego wrogiego snajpera.

Opisywana misja posiada 4 możliwe miejsca startu. Podczas rozgrywania jej po raz pierwszy musicie rozpocząć na pokładzie łodzi podwodnej po to żeby po pierwszym samouczku przenieść się na brzeg. Nowe potencjalne miejsca startu musicie sami odblokowywać odnajdując je na mapie. Pozwoli to Wam wybierać je podczas powtarzania misji żeby np. szybciej dotrzeć do miejsc wykonywania głównych czynności.

W misji 1 na wykonanie czekają na Was różne główne i opcjonalne zadania. Omówiliśmy je na kolejnych stronach naszego opisu przejścia gry:

  1. Zabezpieczenie plaży - Jest to obowiązkowa początkowa część misji dotycząca zniszczenia reflektorów, przeprawy przez plażę i uratowania członka ruchu oporu.
  2. Unieszkodliwienie radaru - To jedno z najważniejszych głównych zadań. Radar możecie sabotować na 2 sposoby i obie techniki dokładnie opisaliśmy w solucji.
  3. Odzyskanie informacji ruchu oporu - To kolejny główny cel misji. W tym przypadku chodzi o odnalezienie i zbadanie kryjówki ruchu oporu celem pozyskania dokumentów.
  4. Poboczne zadania - W misji 1 możecie zaliczyć 3 opcjonalne zadania dotyczące niszczenia wybranych nazistowskich instalacji.
  5. Steffen Beckendorf - Oficer ten jest celem z listy, tzn. elitarnym przeciwnikiem, którego na potrzeby wyzwania należy zabić w eksplozji.
  6. Spotkanie się z Charlie i ewakuacja - Na eksfiltrację możecie zdecydować się po zaliczeniu głównych celów misji lub dopiero po zajęciu się opcjonalnymi aktywnościami.

Misja 1 skrywa 19 sekretów i znajdziek. Są to 3 stoły warsztatowe, a także różne odmiany artefaktów czy dokumentów. Ich lokalizacje uwzględnione zostały na mapie.