Elden Ring: Rya / Zorayas - solucja, opis przejścia Elden Ring poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Elden Ring dowiecie się jak wykonać zadania NPC, która nazywa się Rya, bądź Zoraya, w zależności od formy jaką przybiera. Zadanie powiązane jest z Wulkanicznym dworem (Volcano Manor).
Ostatnia aktualizacja: 1 czerwca 2022
Na tej stronie poradnika do Elden Ring przeczytacie jak wykonać serię zadań związanych z Ryą, bądź Zorayą. Zadania te są mocno powiązane z Wulkanicznym dworem (Volcano Manor). Dowiecie się tutaj o lokalizacji NPC, nagrodach oraz o tym, co trzeba zrobić, aby doprowadzić zadanie do końca.
Lokacja

Rya znajduje się w Jeziornej Liurnii (Liurnia of the Lakes), w małej kapliczce, nieopodal złotego teleskopu (punkt został zaznaczony na mapie).
Jak wykonać quest?
Udając się we wskazaną lokację, porozmawiajcie z Ryą. Opowie Wam ona o tym, jak pewna postać ukradła jej naszyjnik.

Po usłyszeniu opowieści, zgódźcie się na odzyskanie jej naszyjnika. Mężczyzna, który ukradł jej naszyjnik znajduje się nieopodal.

Musicie udać się na północny-wschód od miejsca, w którym znajduje się Rya (zdjęcie pokazuje dokładną lokalizację mężczyzny).

Udając się w tamtejsze miejsce, zauważycie starą, drewnianą szopę. Mężczyzna znajduje się obok niej, przy wielkim garze.

NPC niestety nie odda naszyjnika za darmo. Musicie zgodzić się na jego układ. Zaakceptujcie go, a następnie wejdźcie w zakładkę sklepu.

Naszyjnik Ryi (Rya's Necklace) kosztować Was będzie 1000 Run. Jeśli posiadacie wystarczającą ilość Run, zakupcie przedmiot, a następnie wróćcie do Ryi i oddajcie zakupiony naszyjnik.
Możecie również zabić mężczyznę, aby zdobyć naszyjnik, jednakże nie jest to wskazane. Walka nie należy do łatwych, ponadto nie będziecie mogli wykonać jego serii zadań w późniejszym etapie gry. 1000 Run bardzo łatwo i szybko zdobyć, nie jest to duży wydatek.

Po tym, jak oddacie jej przedmiot o który prosiła, dostaniecie zaproszenie do Wulkanicznego Dworu (Volcano Manor Invitation). Dowiecie się również, jak dostać się do Płaskowyżu Altus (Altus Plateau), w którym spotkacie ją ponownie.

Następnie musicie dostać się do Płaskowyżu Altus (Altus Plateau). Możecie to zrobić na dwa sposoby. Albo pokonując bossa, znajdującego się w Jeziornej Liurnii (Liurnia of the Lakes), niedaleko Urwiska usianego runami (Ruin-Strewn Precipice). Mowa o bossie, który nazywa się Magmowy Żmij Makar (Magma Wyrm Makar). Po walce z bossem, należy przejść przez tunel, który doprowadzi Was do Płaskowyżu.

Można również skorzystać z Wielkiej Windy Dectus (Grand Lift of Dectus), będąc w posiadaniu dwóch medalionów Dectus (Dectus Medallions). Jeden znajduje się w Forcie Haighta (Fort Haight), na szczycie wieży w skrzyni. Drugi zaś znajduje się w Smoczych kurhanach (Dragonbarrow), w środku Fortu Faroth (Fort Faroth).

Z Płaskowyżu Altus macie cztery opcje, które pozwolą Wam na dotarcie do Wulkanicznego Dworu. Więcej o tym, jak dostać się tam na kilka sposobów, przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Wulkaniczny Dwór - jak się dostać?

Jeśli jednak chcecie dalej spotkać Ryę, udajcie się do jednego z dwóch miejsc. Jeśli chcecie dostać się do Płaskowyżu Altus za pośrednictwem Wielkiej Windy Dectus (Grand Lift of Dectus), Rya powinna pojawić się właśnie tam. Porozmawiajcie z nią, a ona przetransportuje Was do wnętrza Wulkanicznego Dworu.
Podobnie będzie w przypadku, gdy postanowicie udać się do tego regionu po pokonaniu wspomnianego wcześniej Magmowego Żmija Makara. Stamtąd musicie udać się do Ruin Lux (Lux Ruins), niedaleko miejsca łaski Wzgórze przy Złotym Drzewie (Erdtree-Gazing Hill). Również porozmawiajcie z Ryą, a ona zaprowadzi Was prosto do dworu.

Następnie dołączcie do Wulkanicznego Dworu, dzięki czemu otrzymacie klucz, który otwiera kilka pomieszczeń. W jednym z nich, po lewej stronie przy długim korytarzu, znajduje się Rya. Porozmawiajcie z nią.

Podnieście również list z Wulkanicznego Dworu (Letter from Volcano Manor) ze stołu. Następnie udajcie się do wskazanego, czerwonego znacznika na mapie, w Pogrobnie (Limgrave).

Znajdziecie tam czerwony znak. Musicie wejść z nim w interakcję, a potem zabić NPC, który zostanie przez Was najechany.

Po zabójstwie Starego Rycerza Istvana (Old Knight Istvan) i odebraniu nagrody od Tanith, Rya przemieści się do sąsiedniego pokoju po prawej stronie. Tam jednak, spotkacie NPC w postaci człowieka-węża. Jest to prawdziwa forma Ryi, a jej imię to Zorayas.

Następnie, po rozmowie z Zorayą i podniesieniu kolejnego listu, które zleci Wam kolejne zabójstwo, musicie udać się do kolejnego czerwonego znacznika, który pojawi się na Waszej mapie, w regionie Płaskowyż Altus. Tym razem pokonać będziecie musieli Rileigha.

Po jego pokonaniu udajcie się ponownie do Tanith, aby otrzymać nagrodę. Następnie zresetujcie lokację, odpoczywając przy miejscu łaski, a potem udajcie się do tego samego pokoju, gdzie zauważyliście prawdziwą formę Ryi. Będzie tam w swojej ludzkiej postaci. Poprosi ona Was o zbadanie dziwnych dźwięków. Zgadzając się na to, popchniecie quest dalej do przodu.

Aby kontynuować quest, zniszczcie iluzoryczną ścianę w pomieszczeniu na prawo od niej i dotrzyjcie do miejsca łaski Kościół miasta więziennego (Prison Town Church).

Wróćcie do Zorayas i powiedzcie jej, co widzieliście, aby kontynuować zadanie.

Opcjonalnie możecie zapytać zarówno o formę Zorayi jak i o jej problem z dziwnymi dźwiękami Tanith, aby usłyszeć jej wersję wydarzeń. Nie jest to jednak wymagane do ukończenia zadania.

Kolejnym krokiem, aby pchnąć quest dalej, jest pokonanie Szlachcica boskiej skóry (Godskin Noble). Po pokonaniu go, udajcie się w stronę wężowego ołtarza. Tam znajdziecie przedmiot worek owodniony węża (Serpent's Amnion).

Teraz należy dać go Ryi. Po zresetowaniu lokacji, Rya zniknie z dworu.

Po zniknięciu Ryi z dworu, możecie powiadomić o tym Tanith. Po krótkiej rozmowie, otrzymacie od niej przedmiot, który może wpłynąć na dalsze zakończenie zadania.

Jest to napój zapomnienia (Tonic of Forgetfulness). Możecie podarować ten przedmiot Zorayi, jednakże nie musicie tego robić.

Musicie teraz udać się do nowej lokacji Zorayi. Udajcie się do miejsca łaski Świątynia Eiglay (Temple of Eiglay). Skorzystajcie z windy, a następnie idźcie przed siebie, napotkacie tam kilka ognistych ślimaków.

Po chwili zauważycie wielkie jezioro lawy. Idąc dalej, zauważycie żelazną dziewicę, wyłaniającą się zza rogu. Możecie ją pokonać lub ominąć. Po lewej stronie od miejsca jej pojawienia się, znajdziecie okno, przez które możecie przeskoczyć.

Wskoczcie przez nie, a następnie otwórzcie drzwi po prawej stronie. Po drugiej stronie drzwi, zauważycie wrogo nastawionego człowieka-węża. Zabijcie go lub omińcie, wejdźcie po schodach na górę. Znajdziecie się w pomieszczeniu. Po lewej stronie znajduje się winda. Uważajcie jednakże na przeciwników, którzy będą chcieli Was złapać.

Zjeżdżając windą, nie czekajcie aż zjedzie na sam dół. Po chwili od jej aktywacji, wyczekujcie na wprost siebie małego okienka, przez które musicie przejść lub przeskoczyć. Po lewej stronie znajduje się kolejne okno, również przeskoczcie przez nie. Na dole znajduje się mała komnata, a w niej, Rya.

Po rozmowie z nią, będziecie mieli trzy opcje, każda z nich ma nieco inne konsekwencje.

- Pierwszą opcją jest przekazanie jej napoju zapomnienia (Tonic of Forgetfulness). Po wypiciu tej mikstury, Rya zapadnie w sen. Pojawi się ona jednakże w Wulkanicznym Dworze (Volcano Manor) po pokonaniu Rykarda, Pana Bluźnierstw (Rykard, Lord of Blasphemy). Jest to jedyny sposób, aby Rya, bądź Zorayas przeżyła. Nie będzie jednakże niczego pamiętać.
- Druga opcja wiąże się z zabiciem jej, czyli spełnieniem jej prośby. Wystarczy, że zaatakujecie ją, a postać zginie. Po śmierci zamieni się w węża.
- Trzecia opcja to zostawienie jej w komnacie i nie zrobienie niczego. Po pokonaniu Rykarda, Pana Bluźnierstw, Rya / Zorayas zyska nową kwestię dialogową. Po zresetowaniu lokacji, w miejscu w którym przebywała, zostawi list Zorayi (Zorayas' Letter). Postać niestety bezpowrotnie zniknie.
Nagroda za wykonanie questa

Nagrodą za wykonanie głównego questa jest Niedola Daedicar (Daedicar's Woe). Jest to talizman, który zwiększa otrzymywane przez Was obrażenia. Służy bardziej do utrudnienia gry, aniżeli do ułatwienia. Nagroda ta pojawia się zawsze, nie ważne jakie zakończenie wybraliście.
Jeśli natomiast skorzystaliście z trzeciej opcji, czyli nie zostawiliście Zorayę w spokoju i pokonaliście Rykarda, otrzymacie również od niej list, który ma wartość fabularną.