Elden Ring: Najlepsze czary - lista Elden Ring poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Elden Ring zawiera listę najlepszych czarów (sorceries), które są bardzo pomocne zarówno w trybie PvE jak i PvP.
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2022
Na tej stronie poradnika do Elden Ring możecie znaleźć listę najlepszych czarów (sorceries) w grze. Jeśli wolicie walkę na dystans, zdecydowanie warto zaopatrzyć się we wszystkie czary znajdujące się na tej liście. Pomogą one zarówno podczas walki ze zwykłymi przeciwnikami i bossami, jak i podczas walk PvP.
- Wielki odłamek błyskamienia (Great Glintstone Shard)
- Błyskamienny łuk (Glintstone Arc)
- Armata Haimy (Cannon of Haima)
- Księżycowe ostrze Aduli (Adula's Moonblade)
- Nocna kometa (Night Comet)
- Starożytna śmiertelna animozja (Ancient Death Rancor)
- Kometa Azura (Comet Azur)
- Gwiazdy Ruiny (Stars of Ruin)
- Pierwotny deszcz gwiazd (Founding Rain of Stars)
- Wielki łuk Loretty (Loretta's Greatbow)
- Meteoryt Astela (Meteorite of Astel)
- Ciemny księżyc Ranni (Ranni's Dark Moon)
Wielki odłamek błyskamienia (Great Glintstone Shard)

Czar ten wydaje się najlepszą opcją wśród wszystkich błyskamiennych pocisków. Zadaje mniejsze obrażenia niż Kometa, aczkolwiek zużywa również o wiele mniej many. Jest to idealny balans pomiędzy obrażeniami, szybkością pocisku oraz zużyciem many.
Czar ten jest idealny na średnim dystansie. W wielu przypadkach wystarczy użyć raz, aby zabić mniejszego wroga. Idealnie nadaje się również do walki z większymi przeciwnikami.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 16 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.
Błyskamienny łuk (Glintstone Arc)

Jeden z początkowych czarów, a jakże skuteczny na każdym etapie gry. Błyskamienny łuk (Glintstone Arc) ma bardzo duży zasięg, ponadto szerokość pocisku jest coraz większa im dalej leci pocisk. Zadaje całkiem spore obrażenia, do tego trafia wszystkich wrogów, przez których czar ten przeleci.
Jest nieco lepszy do rozgrywki PvE, jednakże w PvP również spełni Wasze oczekiwania, zwłaszcza, gdy będziecie używać tego czaru naprzemiennie z innymi, dzięki czemu wróg nie spodziewa się go.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 13 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.
Armata Haimy (Cannon of Haima)

Armata Haimy nadaje się idealnie zarówno do PvE jak i PvP (bardziej w przypadku najazdów niż zwykłych pojedynków 1v1). Armata ma przyzwoity zasięg, zadaje olbrzymie obrażenia.
Co więcej, wybuch jest bardzo duży, co może spowodować, że inny gracz nie będzie spodziewać się, że ten go trafi, będąc nieco dalej. W przypadku PvE, rozprysk może zabić wielu wrogów jednocześnie, jeśli będą stać blisko siebie.
{/ramkazielona}Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 25 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.{/ramkazielona}
Księżycowe ostrze Aduli (Adula's Moonblade)

Jest to najlepszy wybór jeśli chodzi o magiczne wielkie miecze / ostrza. Czar wykonuje atak horyzontalny, który może trafić wielu przeciwników naraz. Co więcej, ma duży zasięg, gdyż po wykonaniu standardowego ataku, tworzy się mroźny pocisk, który leci na wprost. Mimo to, warto używać tego czaru na bliskim dystansie, gdyż dzięki temu zadacie obrażenia zarówno od cięcia, jak i od mroźnego pocisku.
Ostrze to powoduje również nagromadzenie mrozu, dzięki czemu łatwo nałożyć ten efekt przeciwnikom. Idealny do pokonywania większych grup przeciwników jak i do PvP.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 32 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.
Nocna kometa (Night Comet)

Czar ten nadaje się idealnie do walki z przeciwnikami, którzy nagminnie korzystają z uników w momencie, gdy korzystacie z dowolnego ataku. Wrogowie sterowani przez sztuczną inteligencję nie będą w stanie dostrzec tego pocisku, dzięki czemu każde użycie jego jest pewnym trafieniem.
Ponadto zadaje dosyć spore obrażenia, a efekt ładowania czaru jeszcze bardziej je zwiększa. Czar idealny do PvE, np. do walki z Malenią, Ostrzem Miquelli czy z Zabójcą czarnego noża.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 38 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.
Starożytna śmiertelna animozja (Ancient Death Rancor)

Czar ten wypuszcza hordę dusz, które podążają za przeciwnikiem. Bardzo dobrze śledzą ruch przeciwnika, na którym użyliście tego czaru. Ponadto, dusz jest tak wiele, że zawsze traficie tym zaklęciem w przeciwnika. Jeśli ich duża ilość trafi wroga, istnieje spora szansa na przełamanie gardy przeciwnika.
Co więcej, możecie użyć pierwszego pocisku, w międzyczasie tworzyć drugi, a pierwszy nie zniknie. Jest to świetny czar zarówno w PvE jak i PvP. Prawdziwi gracze mogą mieć problem z uniknięciem tego czaru, a w trybie PvE warto go używać na większych i wolniejszych przeciwników, dzięki czemu na pewno traficie wszystkimi duszami.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 34 punktów mądrości (intelligence) i 24 punktów wiary (faith) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.
Kometa Azura (Comet Azur)

Kometa Azura to prawdopodobnie najpotężniejszy czar do trybu PvE, jednocześnie najsłabszy do PvP. Użycie tego czaru powoduje, że postać stoi w miejscu, jest odsłonięta na ataki z każdej pozycji, jednakże wytwarza przed sobą wiązkę lasera, który zadaje największe obrażenia ze wszystkich czarów, pod warunkiem, że macie dużą ilość umysłu (mind), lub skorzystaliście z eliksiru, który eliminuje zużycie many przez 10 sekund.
Czar ten może zabić niektórych bossów zanim do Was podejdą lub odpalą drugą fazę. Dobrym przykładem jest chociażby Mohg, Pan Krwi (Mohg, Lord of Blood).
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 60 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej trzy wolne miejsca do zapamiętania czaru.
Gwiazdy Ruiny (Stars of Ruin)

Czar ten wytwarza dwanaście pocisków, które w bardzo szybkim tempie lecą w stronę przeciwnika. Uniknięcie ich jest bardzo trudne, praktycznie zawsze większość z nich trafi wroga, ze względu na bardzo dobre śledzenie ruchu przeciwnika.
Pociski te zadają również duże obrażenia. Czar ten idealnie nadaje się do PvP, aczkolwiek na szybszych przeciwników lub bossów w trybie PvE również będzie dobrym wyborem
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 43 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.
Pierwotny deszcz gwiazd (Founding Rain of Stars)

Czar ten tworzy chmurę na średnim obszarze, z której spadać będzie deszcz magicznych pocisków. Jest to świetny czar pod rozgrywkę PvE, zwłaszcza, gdy przeciwnik jest sporych rozmiarów i niezbyt szybki. Czar ten może zadać bardzo duże obrażenia, pod warunkiem, że będziecie w stanie utrzymać wroga w miejscu, gdzie stworzyliście chmurę.
W pojedynkach 1v1 czar ten również jest bardzo przydatny, pod warunkiem, że walczycie na małym obszarze. Na otwartej przestrzeni nie spełni swojej roli w walce z innymi graczami.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 52 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej dwa wolne miejsca do zapamiętania czaru.
Wielki łuk Loretty (Loretta's Greatbow)

Czar ten jest prawdopodobnie najlepszym wyborem w tzw. mid game. Zadaje spore obrażenia, po trafieniu we wroga tworzy wybuch, który może zabić kilku przeciwników, jeśli stoją blisko siebie, ma bardzo duży zasięg i co najważniejsze, pocisk jest szybki.
Czar dobry zarówno w rozgrywce PvP, jeśli przeciwnicy nie wiedzą, gdzie się znajdujecie, jak i PvE, do szybkiego eliminowania wrogów z bezpiecznej odległości. Ładowanie czaru zwiększa zasięg oraz siłę rażenia. Wpływa również na większe obrażenia przy wybuchu.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 26 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej jedno wolne miejsce do zapamiętania czaru.
Meteoryt Astela (Meteorite of Astel)

Podobnie jak w przypadku Komety Azura, tak i tutaj, czar zadający spore obrażenia, przełamujący dodatkowo gardę przeciwnika o wiele szybciej niż kometa. Jedyny minus, porównując Meteoryt Astela do wcześniej wspomnianego czaru, to większe zużycie many oraz możliwość nie trafienia pociskami we wroga.
Czar ten będzie lepszym wyborem walcząc z wrogami o dużych rozmiarach, gdyż wtedy większość meteorytów trafi we wroga. Do PvP jednakże czar ten niezbyt się nadaje.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 55 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej dwa wolne miejsca do zapamiętania czaru.
Ciemny księżyc Ranni (Ranni's Dark Moon)

Czar ten trwa dłuższą chwilę, zanim wytworzy pocisk, jednakże zadaje on bardzo duże obrażenia, powodując wybuch po zderzeniu z przeciwnikiem. Co najważniejsze, trafienie wroga tym czarem spowoduje, że wróg przez minutę będzie miał zmniejszoną odporność na magię o 10%, a jeśli nałożycie nim efekt odmrożenia, odporność ta będzie zmniejszona łącznie o 30%.
Ciemny księżyc Ranni jest bardzo dobrym czarem do PvE, zwłaszcza gdy rozpoczynacie walkę z bossem. Trafienie bossa za pomocą księżycowego pocisku jest całkiem łatwe, a istnieje bardzo duża szansa na obniżenie odporności na magię i zadawanie większych obrażeń innymi czarami przez minutę.
Aby skutecznie używać tego czaru potrzebujecie wyekwipowanego kostura, mieć przynajmniej 68 punktów mądrości (intelligence) oraz posiadać przynajmniej dwa wolne miejsca do zapamiętania czaru.