Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Humankind - poradnik do gry

Humankind - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Humankind: Dzielnice Humankind poradnik, porady

W tej części poradnika do gry Humankind znajdziecie informacje o dzielnicach miasta oraz o dzielnicach emblematycznych.

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2021

Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind znajdują się opisy dotyczące dzielnic. Wszystko co powinniście widzieć na temat rozbudowy miasta o nowe dzielnice oraz specjalne dzielnice emblematyczne znajduje się na tej stronie poradnika.

Miasta w grze Humankind nie rozwijają się tylko poprzez zwiększenie populacji, dołączenie nowych terytoriów czy rozwój infrastruktury. Głównym sposobem pozyskiwania podstawowych surowców, czyli żywności, przemysłu, funduszy i nauki są dzielnice. Każda dzielnica zbiera odpowiedni typ surowca z okolicznych pól oraz uzyskuje premie z sąsiedztwa np. z inną dzielnicą. Odpowiednia rozbudowa dzielnic jest niezbędna do szybkiego rozwoju miasta.

Większość dzielnic zapewnia dodatkowe miejsca pracy dla specjalistów oraz zwiększa limit populacji w mieście! Budowanie dzielnic zapewnia dodatkowy dochód z samej dzielnicy oraz okolicy, bez względu na ilość mieszkańców w mieście. Dlatego warto zawsze skupiać się na budowaniu nowych dzielnic w pierwszej kolejności.

Budowanie dzielnic

Każde pole miasta to zazwyczaj dzielnica. Należy pamiętać, że Główny Plac (Main Plaza) oraz Centrum Administracyjne to również dzielnica. Niektóre bonusy opierają się na ilości sąsiadujących dzielnic dowolnego typu lub kont krętego rodzaju. Dlatego umiejętne rozmieszczanie dzielnic, jest bardzo ważne.

Porty są to unikalne dzielnice. Mogą być budowane w dowolnym polu terytorium i zbierają dochody na odległość 2 heksów. Wszystkie pozostałe dzielnice eksploatują tylko sąsiednie pola i musza być budowane w pobliżu miasta. - Humankind: Dzielnice - Humankind - poradnik do gry
Porty są to unikalne dzielnice. Mogą być budowane w dowolnym polu terytorium i zbierają dochody na odległość 2 heksów. Wszystkie pozostałe dzielnice eksploatują tylko sąsiednie pola i musza być budowane w pobliżu miasta.

Przy budowanie nowych dzielnic istnieje kilka reguł:

  1. Nowe dzielnice mogą być budowane tylko w sąsiedztwie Głównego Placu, Centrum Administracyjnego, Wioski (Hamlet) lub już istniejących dzielnic.
  2. Niektóre dzielnice mogą być budowane w dowolnej części terytorium np. Garnizony, ale pozostałe dzielnice nadal muszą stosować się do powyżej reguły.
  3. Możecie budować nowe dzielnice na już istniejących. Koszt budowy jest taki sam jak w przypadku budowy na pustym polu.
  4. Standardowo, dzielnice odejmuje 10 punktów stabilności w mieście.
  5. Dzielnice połączone z Placem Głównym mogą być otoczone murem miejskim.
  6. Jeżeli stabilność miasta jest poniżej 29%, to można budować wyłącznie dzielnice, które przynoszą dodanie punkty stabilności.
  7. Każda dzielnica może zostać splądrowana (nawet przez Wasze jednostki). W ten sposób powstają ruiny, które można zstąpić nową dzielnicą. Zniszczone Cuda lub dzielnice emblematyczne z poprzednich epok, przepadają bezpowrotnie!
  8. Im więcej dzielnic jest w mieście, tym droższa jest budowa następnej dzielnicy. Warto najpierw rozbudować miasta, zanim połączycie je z innym terytorium, aby uniknąć dodatkowych kosztów produkcji.
  9. Dzielnice emblematyczne mogą być budowane tylko raz w każdym terytorium z każdej epoki. Można mieć kilka dzielnic emblematycznych w jednym mieście, ale z różnych kultur.
  10. Dzielnice zbierają surowce tylko ze swojego terytorium. Jeśli są na skraju Waszego terytorium lub terytorium innego miasta, to nie eksploatują takiego pola.

Eksploatacja pól przez dzielnice i zbieranie surowców ŻPFN

Każda dzielnica przynosi dochody ŻPFN w swoim mieście. Obojętnie czy jest w macierzystym terytorium, czy w przyłączonym regionie. Wszystkie dochody trafiają do ogólnego budżetu miasta. Każda z dzielnic może mieć jeden lub kilka typów eksploatacji. Na przykład dzielnice rolnicza, może zbierać tylko żywność, Wioska zbiera żywność i przemysł a Stacja Kolejowa czerpie zyski tylko z okolicznych dzielnic przemysłowych.

Mimo budowy nowej dzielnicy rolniczej, tylko dwa pola będą eksploatowane (1,2). Dodatkowa żywność będzie produkowana z powodu sąsiedztwa innej dzielnicy specjalnej w okolicy (3). Ta dzielnica jest liczona również jak dzielnica rolnicza, dlatego jeszcze jeden punkt żywności zostanie doliczony do produkcji miasta. - Humankind: Dzielnice - Humankind - poradnik do gry
Mimo budowy nowej dzielnicy rolniczej, tylko dwa pola będą eksploatowane (1,2). Dodatkowa żywność będzie produkowana z powodu sąsiedztwa innej dzielnicy specjalnej w okolicy (3). Ta dzielnica jest liczona również jak dzielnica rolnicza, dlatego jeszcze jeden punkt żywności zostanie doliczony do produkcji miasta.

Każde pola dostarcza jakieś punkty surowców. Lepsze pola dostarczają kilka punktów i to nawet dwa lub trzy rodzaje surowców. Dzielnice zbierają surowce z okolicznych pól. Jednak, jeśli np. pole z rzeką dostarcza punkty żywności i przemysłu, to obok takiego pola musisz wybudować obie dzielnice, aby cieszysz się pełnym zyskiem z takiego pola. Zabudowanie takiego pola, prowadzi do straty surowców, które nie są zbierane przez nowo wybudowaną dzielnicę.

Specjalna dzielnica Anglików pełni kilka funkcji i dostarcza różne korzyści. Każda dzielnica może zbierać wybrane dochody - w tym wypadku jest to żywność (1). Oprócz tego, Twierdza liczy się jako dzielnica rolnicza (2). Dlatego otrzymuje bonusy z sąsiedztwa z inna dzielnicą rolniczą (3). - Humankind: Dzielnice - Humankind - poradnik do gry
Specjalna dzielnica Anglików pełni kilka funkcji i dostarcza różne korzyści. Każda dzielnica może zbierać wybrane dochody - w tym wypadku jest to żywność (1). Oprócz tego, Twierdza liczy się jako dzielnica rolnicza (2). Dlatego otrzymuje bonusy z sąsiedztwa z inna dzielnicą rolniczą (3).

Dzielnice dostarczają również bonusy z sąsiedztwa innych dzielnic. Czasem, jest to lepszy bonus niż ten zebrany z pobliskich pól. Na przykład dzielnica finansowa (Market Quarter), zbiera fundusze z surowców luksusowych lub innych dzielnic finansowych w swoim sąsiedztwie. Dlatego należy budować skupiska takich dzielnic, aby jak najwięcej zarobić. Niektóre dzielnice mają specjalny charakter np. lotniska lub wyrzutnie rakiet. Skup się na budowie wielu dzielnic, które wykorzystają potencjał terytorium lub buduj skupiska takich samych dzielnic, aby zmaksymalizować ich dochody.

Dzielnice emblematyczne

Każda kultura ma dostęp do specjalnych dzielnic, które posiadają wyjątkowe zdolności. Można powiedzieć, że są to "lepsze" standardowe dzielnice. W każdej epoce warto zbudować jak najwięcej takich dzielnic, tam, gdzie tyko jest to możliwe. Dzielnice emblematyczne zazwyczaj zbieraj więcej surowców oraz posiadają dodatkowe, specjalne efekty.

Gra automatycznie pokazuje najlepszą lokację pod budowę dzielnicy (1). Piramida kultury egipskiej z epoki starożytnej nadal dostarcza sporo punktów produkcji (2). Dzielnice nie mogą być budowane na zasobach luksusowych i strategicznych (3). - Humankind: Dzielnice - Humankind - poradnik do gry
Gra automatycznie pokazuje najlepszą lokację pod budowę dzielnicy (1). Piramida kultury egipskiej z epoki starożytnej nadal dostarcza sporo punktów produkcji (2). Dzielnice nie mogą być budowane na zasobach luksusowych i strategicznych (3).

Każda dzielnica emblematyczne może zostaw zbudowana w dowolnym regionie miejskim, aby jest prosta reguła - na każde terytorium przypada tylko jedna dzielnica emblematyczna z danej epoki. Dlatego strategiczne postawienie takiego obiektu jest bardzo ważne. Jeśli podjąłeś zły wybór w wyborze lokacji, to możecie po prostu splądrować taką dzielnicą albo zbudować inna w jej miejscu. Wtedy budowa dzielnicy stanie się ponownie możliwa.

Holenderska dzielnica magazynowa, dodaje 20 punktów złota za każdy sąsiadujący port (1). W tym wypadku wcześniej zaplanowałem budowę zwykłego portu (2) oraz specjalnej dzielnicy portowej Kartagińczyków (3), aby zwiększyć ilość funduszy z tej nowej dzielnicy. Wczesne planowanie rozbudowy miasta, może bardzo pomóc w późnej rozgrywce. - Humankind: Dzielnice - Humankind - poradnik do gry
Holenderska dzielnica magazynowa, dodaje 20 punktów złota za każdy sąsiadujący port (1). W tym wypadku wcześniej zaplanowałem budowę zwykłego portu (2) oraz specjalnej dzielnicy portowej Kartagińczyków (3), aby zwiększyć ilość funduszy z tej nowej dzielnicy. Wczesne planowanie rozbudowy miasta, może bardzo pomóc w późnej rozgrywce.

Większość dzielnic empatycznych, oprócz większych dochodów, może funkcjonować jako kilka typów dzielnic lub zbierać dochody innego rodzaju, niż ich bonus sąsiedztwa. Na przykład system kanałów z pierwszej epoki kultury Harappa (Harappans) działa jak dzielnica rolnicza, ale zapewnia dodatkowe dochody żywności i liczy się jako rzeka! Dlatego wszystkie bonusy związane z rzeką liczą się również w tej dzielnicy. Z kolei Dom Astronomów kultury Babilońskiej (Babylonians) oferuje bonus do nauki za każdy sąsiadujący dystrykt rolniczy, ale oferuje również bonus za sąsiedztwo dla każdej dzielnic rolniczej i naukowej. W ten sposób zbiera również dochody z pól, które oferują żywność i punkty nauki. Odpowiedni wybór kultury i dzielnicy emblematycznej zapewni szybszy rozwój miasta.