Medieval Dynasty - poradnik do gry

Medieval Dynasty - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? Medieval Dynasty poradnik, solucja

W tej sekcji poradnika Medieval Dynasty dowiesz się wszystkiego o prowadzeniu gospodarstwa i uprawianiu ziemi. Przedstawiamy krok po kroku etapy od przygotowania pola do zbiorów. Podpowiadamy skąd wziąć narzędzia i potrzebne surowce.

Prowadzenie własnego gospodarstwa, a docelowo całej wsi to jeden z podstawowych celów rozgrywki. Pamiętaj, by na początku skupić się na niewielkich polach, a nie całych połaciach terenu, gdyż im większe pole, tym więcej wymaga inwestycji finansowych. Duże pole oznacza też wyższy podatek do zapłacenia wiosną. Weź pod uwagę, że pory roku wpływają na to, jaki rodzaj roślin możesz posadzić. Warzywa zwykle sadzi się na wiosnę lub lato, a zboża jesienią lub wiosną.

Narzędzia i surowce

Do swojej pierwszej uprawy będziesz potrzebować paru rzeczy:

Motyka (Wooden Hoe)

Zdobycie motyki (Wooden Hoe) jest proste. Wytwarza się ją za pomocą ręcznego craftingu pod klawiszem Q.

Do jej zrobienia będzie potrzebna jedna kłoda oraz dziesięć patyków - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Do jej zrobienia będzie potrzebna jedna kłoda oraz dziesięć patyków.

Torba (Bag)

Torba (Bag) jest bardzo przydatna i ma uniwersalne zadanie - służy zarówno do siania, jak i nawożenia pola. Zapewne minie trochę czasu, zanim stworzysz infrastrukturę do szycia własnych toreb, dlatego pierwszą możesz spróbować ukraść lub kupić.

Obie metody można wypróbować w wiosce Gostovia - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Obie metody można wypróbować w wiosce Gostovia. Torba leży czasem na stole przed jedną z chat. U kasztelana Uniegosta możesz ją kupić za 200 sztuk monet.

Stąd możesz pożyczyć sobie torbę - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Stąd możesz "pożyczyć" sobie torbę.

Nawóz (Fertilizer)

Z czasem będziesz w stanie sam produkować nawóz (Fertilizer) z obornika (Manure) hodowanych zwierząt. Na początku jedynym wyjściem będzie zakup nawozu do użyźniania pola. Sprzedawcę znajdziesz w każdej wiosce. W najbliższej Gostovii nawóz można kupić od Sobiemira za 10 monet. Jeśli zamierzasz obsadzić większe pole, kup od razu zapas nawozu.

Nasiona to kolejna rzecz, którą musisz zakupić do swojej pierwszej uprawy - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Nasiona (Seed)

Nasiona to kolejna rzecz, którą musisz zakupić do swojej pierwszej uprawy. Na początku wystarczy znaleźć w Gostovii kobietę o imieniu Adelina. Sprzedaje nasiona marchewki i cebuli. Nasiona innych roślin, w tym także zbóż znajdziesz u sprzedawców w innych wsiach. Warzywa na początek są dobrą opcją, bo nie wymagają narzędzi do zbiorów, a razem z mięsem umożliwiają przyrządzenie w domu pożywnego gulaszu czy potrawki.

Wybierz i stań przy równym miejscu z odpowiednią ilością przestrzeni na planowane pole - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Jak stworzyć pole do upraw?

Wybierz i stań przy równym miejscu z odpowiednią ilością przestrzeni na planowane pole.

Wybierz menu craftingu przyciskiem Q i sekcję Budynki - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Wybierz menu craftingu przyciskiem Q i sekcję Budynki.

Następnie wybierz sekcję Gospodarstwo (Farming) - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Następnie wybierz sekcję Gospodarstwo (Farming).

Kolejny krok to dolna opcja Pole - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Kolejny krok to dolna opcja Pole.

Używając ruchu myszy wyznacz lewy górny narożnik swojego pola za pomocą zielonego palika - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Używając ruchu myszy wyznacz lewy górny narożnik swojego pola za pomocą zielonego palika.

Kiedy będziesz zadowolony z rozmiaru, wciśnij lewy przycisk myszy - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Kiedy będziesz zadowolony z rozmiaru, wciśnij lewy przycisk myszy.

Gotowe pole jest na razie oznaczone palikami - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Gotowe pole jest na razie oznaczone palikami. Dopiero teraz zacznie się właściwa praca.

Jak przygotować pole do uprawy?

Do przygotowania pola będziesz potrzebował motyki, torby i nawozu. Upewnij się, że masz je w ekwipunku.

Aktywuj motykę (Wooden Hoe) jak główne narzędzie - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Aktywuj motykę (Wooden Hoe) jak główne narzędzie. Użyj jej na obszarze niezaoranego pola (Not grubbed up field).

Zaorane pole zmieni się w piaszczysty teren - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Zaorane pole zmieni się w piaszczysty teren. Powtórz tę czynność na każdym kwadracie obszaru pola. Następnie zmień motykę na torbę.

Po aktywacji torby jako głównego narzędzia, podobnie jak przy młocie kliknij prawym przyciskiem myszy, by przejść do wyboru trybów torby - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Po aktywacji torby jako głównego narzędzia, podobnie jak przy młocie kliknij prawym przyciskiem myszy, by przejść do wyboru trybów torby. Wybierz nawóz (Fertilizer).

Użycie lewego przycisku myszy na polu z torbą rozprowadzi nawóz - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Użycie lewego przycisku myszy na polu z torbą rozprowadzi nawóz. Jedna porcja nawozu starczy na jeden kwadrat pola, dlatego powinieneś mieć większy zapas, jeśli pole jest duże.

Pole z nawozem (Fertilized field) jest gotowe do dalszej pracy - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Pole z nawozem (Fertilized field) jest gotowe do dalszej pracy. Znowu musisz zmienić torbę na motykę.

Użyj motyki na polu - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Użyj motyki na polu.

Dopiero teraz zaorane pole (Plowed field) jest gotowe do uprawy - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Dopiero teraz zaorane pole (Plowed field) jest gotowe do uprawy.

Obsiewanie pola

Kolejny raz musisz zamienić motykę na torbę. Wciśnij prawy przycisk myszy, by przejść do wyboru trybu.

Z koła wyboru wybierz odpowiednie nasiona - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Z koła wyboru wybierz odpowiednie nasiona. Jeśli jakieś rośliny nie można siać w tej porze roku, jej symbol będzie przekreślony, nawet jeśli masz to nasiono w ekwipunku.

Użyj torby z nasionami na polu - Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Użyj torby z nasionami na polu. Zostanie przykryte drobnymi kropkami. O nic więcej nie musisz się martwić - wystarczy poczekać do lata na zbiory!