Medieval Dynasty - poradnik do gry

Medieval Dynasty - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? Medieval Dynasty poradnik, solucja

W tym dziale poradnika Medieval Dynasty przedstawiamy informacje na temat budowania obiektów w grze. Opisujemy, jak zbudować swój dom i postawić inne budynki w gospodarstwie. Opisujemy potrzebne surowce oraz przedmioty oraz jak je zdobyć.

Budowanie w Medieval Dynasty to taki crafting na większą skalę, dlatego podstawowe elementy znajdują się w tym samym menu wyboru, pod klawiszem Q. Nie wszystkie budynki będą dostępne od razu. Do niektórych będziesz musiał zdobyć odpowiednią ilość punktów dla danej technologii.

Narzędzia i potrzebne surowce

Na początku do budowy będziesz potrzebować drewnianego młota oraz mnóstwa surowców. Oto jak je zdobyć:

Drewniany młot (Wooden Hammer)

Jeśli nie masz go jeszcze w swoim ekwipunku, drewniany młot (Wooden Hammer) możesz stworzyć "z ręki", wciskając przycisk Q i wybierając crafting oraz nazwę narzędzia. Do wykonania potrzebna będzie kłoda drewna (log) oraz 10 patyków (sticks).

Otwórz menu ekwipunku i klawiszem F umieść drewniany młot w którymś slocie przedmiotów szybkiego wyboru - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Otwórz menu ekwipunku i klawiszem F umieść drewniany młot w którymś slocie przedmiotów szybkiego wyboru.

A siekiera - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

A siekiera? Dowiedz się, jak ją zrobić na osobnej stronie naszego poradnika.

Kłody drewna (logs)

Do zebrania drewnianych kłod (logs) potrzebna będzie kamienna siekiera, którą stworzyliśmy na początku gry. Wyposaż ją w jeden z aktywnych slotów i użyj lewym przyciskiem myszy na dowolnym drzewie. Po kilku uderzeniach drzewo padnie na ziemię.

Następnie ustaw się nad drzewem, tak by można było ciągle w nie uderzać i kontynuuj rąbanie - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Następnie ustaw się nad drzewem, tak by można było ciągle w nie uderzać i kontynuuj rąbanie. Postać powinna wykonać soczysty zamach znad głowy, choć liczą się też wszelkie trafienia w pień. Po kilku uderzeniach drzewo rozpadnie się na kilka kłód (w zależności od gatunku). Pozbieraj je pamiętając, że najpewniej nie uniesiesz więcej niż 6-7 kłód na raz, by tempo marszu było choćby akceptowalne. Przy każdym podziale drzewa na kłody automatycznie zbierzesz też trochę patyków.

Patyki (sticks) i gałązki (branches) leżą praktycznie wszędzie - wystarczy po prostu je zbierać - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Patyki i kamienie (sticks, rocks)

Patyki (sticks) i gałązki (branches) leżą praktycznie wszędzie - wystarczy po prostu je zbierać. Podobnie jest z kamieniami, ale te są już nieco bardziej ukryte. Kamienie przydadzą się do stawiania najlepszych ścian, dających największą trwałość i izolację przed niską temperaturą.

Słoma (Straws) powstaje z gałązek niewyrośniętej za bardzo trzciny (Reed), dlatego znajdziesz ją nad wodą - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Słoma (straws)

Słoma (Straws) powstaje z gałązek niewyrośniętej za bardzo trzciny (Reed), dlatego znajdziesz ją nad wodą. W budowie domu przyda się do wykończenia dachu. Uważaj, by nie zbierać dojrzałych pałek trzciny, tylko takie przypominające wysoką trawę.

Czytaj więcej na Słoma - jak zdobyć?

Zdobądź i umieść w ekwipunku wymaganą ilość drewnianych kłód, by postawić szkielet konstrukcji - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Stawianie konstrukcji

Zdobądź i umieść w ekwipunku wymaganą ilość drewnianych kłód, by postawić szkielet konstrukcji. W przypadku pierwszego domu potrzebnych będzie 6 sztuk. Wciśnij klawisz Q i wybierz ikonę domu.

Wybierz budynek - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Wybierz budynek. Na początku będzie to tylko prosty, mały dom.

Poruszając się wybierz odpowiednie miejsce na dom - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Poruszając się wybierz odpowiednie miejsce na dom. Możesz go obracać za pomocą kropki i przecinka na klawiaturze. Zielony kolor oznacza, że budynek można postawić klikając lewym przyciskiem myszy. Jeśli teren będzie zbyt pochyły lub zbyt blisko innej wioski, kolor będzie czerwony.

Po zatwierdzeniu lokacji stanie podstawa konstrukcji, którą będzie trzeba dopiero wykończyć - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Po zatwierdzeniu lokacji stanie podstawa konstrukcji, którą będzie trzeba dopiero wykończyć. Jak łatwo obliczyć, będzie trzeba postawić 10 ścian oraz 4 części dachu. Wymaga to zebrania kolejnych kłód drewna i patyków. Przygotuj się na to, że będziesz musiał wiele razy wyruszać po surowce do pobliskiego lasu.

Aktywuj drewniany młot jako aktualny przedmiot do pracy - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Prace wykończeniowe

Aktywuj drewniany młot jako aktualny przedmiot do pracy. Ściany do wykończenia zostaną podświetlone na biało.

Podejdź do wybranej ściany i zbliż do niej kursor - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Podejdź do wybranej ściany i zbliż do niej kursor. Pojawi się lista wymaganych surowców oraz rodzaj wykończenia. Wciskając przycisk E możesz otworzyć koło wyboru rodzaju ściany.

Może to być najprostsza ściana z wikliny (Wattle wall), ściana z bali drewnianych (Wooden Wall) lub z elementami z kamienia (Stone Wall) - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Może to być najprostsza ściana z wikliny (Wattle wall), ściana z bali drewnianych (Wooden Wall) lub z elementami z kamienia (Stone Wall). Różnią się one wytrzymałością oraz izolacją od zimnych temperatur. Możesz też wybrać zwykłą ścianę - "ślepą", z oknem lub drzwiami.

Po wyborze rodzaju wykończenia kliknij na niej młotem i przytrzymaj, aż młot zacznie uderzać w ścianę, zmieniając jej kolor na coraz bardziej zielony - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Po wyborze rodzaju wykończenia kliknij na niej młotem i przytrzymaj, aż młot zacznie uderzać w ścianę, zmieniając jej kolor na coraz bardziej zielony.

Gotowa ściana zmieni swój wygląd na właściwy - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Gotowa ściana zmieni swój wygląd na właściwy.

Powtórz tę operację dla wszystkich białych elementów domu: ścian oraz dachu - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Powtórz tę operację dla wszystkich białych elementów domu: ścian oraz dachu. Przy dachu też możesz dokonać wyboru jego rodzaju. Weź pod uwagę, że do ukończenia budynku potrzebnych będzie sporo drewnianych bali, patyków oraz słomy do jednego z rodzajów dachu. Przygotuj się na wiele rund w celu uzupełnienia zapasów surowców.

Gotowy dom będzie miał w środku łóżka, palenisko do gotowania potraw oraz skrzynię do chowania ekwipunku - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry

Gotowy dom będzie miał w środku łóżka, palenisko do gotowania potraw oraz skrzynię do chowania ekwipunku.

1 - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry
2 - Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom? - Medieval Dynasty - poradnik do gry