Hitman 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Hitman 2 - poradnik do gry

Hitman 2 - poradnik do gry

Mordercza precyzja. Poradnik do Hitman 2 stanowi kompleksowy zbiór porad oraz szczegółowy opis przejścia tej wymagającej gry akcji. Dzięki naszemu poradnikowi dowiesz się o wszystkich wariantach ukończenia misji, oraz jakie warunki trzeba spełnić, by zdobyć komplet trofeów.

Poradnik do gry Hitman 2 ma na celu pomóc graczowi w ukończeniu gry na 100%. Jest to możliwe, dzięki dokładnemu opisaniu wszystkich sześciu poziomów fabularnych, wraz z wyzwaniami, które stanowią lwią część zabawy w zabójcę. Każdy z rozdziałów opisu przejścia zawiera: opis misji fabularnych, zestawienie wyzwań związanych z zabójstwami celu i eksploracjami, informacje o najważniejszych przebraniach i przydatnych przedmiotach w grze. Całość okraszona jest małym rozdziałem FAQ i kilkoma poradami – dla nowych graczy oraz tych, którzy nie pamiętają zbyt wiele z „jedynki”. Na końcu znajdziesz listę trofeów oraz opis, jak je odblokować – na konsolach XONE i PS4 oraz na PC.

Hitman 2 to kolejna część przygód agenta 47. Jako najlepszy na świecie zabójca zostajesz wysłany do eliminacji celów na całym świecie: USA, Kolumbia, czy Mumbaj. W każdej misji twoim zadaniem jest eliminacja coraz to większej ilości celów: w obrany przez ciebie lub nakazany z góry sposób. Gra zaskakuje różnorodnością: metod ukończenia misji jest ogrom, a ilość wyzwań, które ujawniają najciekawsze z nich zapewnia długie godziny rozgrywki.

Oznaczenia kolorystyczne

W poradniku wykorzystano kolory do oznaczania istotnych punktów w tekście:

  1. Pogrubiona czcionka – w ten sposób oznaczono ważne informacje i uwagi.
  2. Brązowy – tym kolorem oznaczone są kluczowe dla danego opisu postaci.
  3. Niebieski – tym kolorem oznaczone są przedmioty do podniesienia / wykorzystania oraz kostiumy.
  4. Zielony – tym kolorem oznaczone są lokacje (nazwy pokrywają się z nazwami na mapie gry) oraz cenne wskazówki.

Poziomy trudności

W grze dostępne są trzy poziomy trudności:

  1. Nowicjusz – nieograniczona ilość zapisów i autosave; najwięcej środków pomocniczych, mniejsza ilość kamer i ochroniarzy.
  2. Profesjonalny - nieograniczona ilość zapisów i autosave; nadal spora ilość przydatnych przedmiotów, szczególnie w takich miejscach, byś nie musiał fatygować się po nie na drugi koniec mapy.
  3. Mistrzowski – dostępny jest tylko jeden zapis na całą misję; ilość przedmiotów na mapie jest ograniczona: zawsze znajdziesz narzędzia do każdego rodzaju egzekucji, ale często zamiast kilku, to jeden lub dwa na mapie (np. trucizny). Osoby postronne bardziej reagują na dźwięk, krwawe zabójstwa niszczą ubrania oraz brak jest wskazówek dla misji fabularnych.

Zdecyduj się na niższy poziom tylko w przypadku, gdy całkowicie sobie nie radzisz lub przy pierwszym podejściu, by łatwiej wykonać rozpoznanie terenu. Za wyższe poziomy trudności otrzymasz również więcej punktów i odblokujesz wyzwania oraz trofea (za ukończenie misji na mistrzowskim poziomie).

Uwaga – z powodu różnego rozmieszczenia przedmiotów na różnych poziomach trudności, poradnik skupia się na metodzie ukończenia misji i wyzwań na poziomie profesjonalnym, wraz ze wskazaniem różnic pojawiających się na poziomie mistrzowskim i alternatywnych podejść do zagadnienia.

Wyzwania

Wyzwania to dodatkowe elementy, które urozmaicają każdą z misji w Hitman 2. Osobiście uważam, że jest to najciekawszy sposób urozmaicenia i wydłużenia rozgrywki. Mają one różny charakter: znajdź określone przedmioty, czy dane wywiadowcze albo wyeliminuj cele poboczne, ale przede wszystkim charakteryzują sposoby zabójstw głównych celów. Wiele z metod wymaga pomysłowości, aby plan się powiódł.

  1. Za wykonywanie różnych metod zabijania ofiar, otrzymasz dodatkowe punkty w dużych liściach i podniesiesz swój poziom mistrzostwa; masz także szansę na odblokowanie w ten sposób wielu osiągnięć / trofeów.
  2. Za nowe punkty mistrzostwa odblokujesz przedmioty i bronie, które możesz wnosić na teren misji, a bez których nie odblokujesz innych wyzwań…
  3. W grze występuje kilka wyzwań, które są powtarzalne: np. w każdej misji celem są zabicie celu strzałem w głowy, poprzez utopienie, czy zebranie wszystkich kostiumów.
  4. Żeby zabójstwa z wyzwań zostały zaliczone, nie musisz kończyć zadania. Warto zapisać grę w odpowiednim momencie i wczytywać ten zapis wykonując na celach różne kombinacje morderczych strategii.
  5. Uwaga – wyzwania dostępne są tylko przy grze uruchomionej w trybie online!

Punktacje

Zdobywaj punkty, by ułatwić sobie realizację innych wyzwań - Hitman 2 - poradnik do gry
Zdobywaj punkty, by ułatwić sobie realizację innych wyzwań

Po każdej misji przyznawane są punkty. Ich ilość zależy od tego, jakie wyzwania udało ci się ukończyć, jaki był czas rozgrywki, w jaki sposób wyeliminowałeś główne cele; liczymy także unieszkodliwionych strażników, kamery, zebrane dane wywiadowcze itp. Wartość ta będzie pomniejszona zabite nie-cele, bycie wykrytym, czy wszczęte alarmy.

Ważne – najwięcej punktów otrzymasz za realizację wyzwań. Aby wyzwanie było zaliczone i punkty za nie przyznane, nie musisz kończyć misji. Gdy masz potwierdzenie zaliczenia wyzwania, po prostu wczytaj kolejny stan zapisu lub zacznij misję od nowa i wykonaj inne wyzwanie. Jednak aby finalnie zdobyć podsumowanie wszystkich osiągnięć i zebrać zestaw punktów, musisz ukończyć misję.

Za zdobyte punkty odblokowujesz nowe przedmioty dostępne dla bohatera do wyposażenia przed misją, lub do przemycenia na obszar misji w ustalone misce. Odblokowujesz także nowe miejsca przemytu i pozycji startowych, także w przebraniach. Niektóre wyzwania nie będą dostępne dopóki nie zdobędziesz odpowiedniego poziomu.

Przygotowanie do zadania

Planowanie pozwala zyskać przewagę w zadaniu już od jego rozpoczęcia - Hitman 2 - poradnik do gry
Planowanie pozwala zyskać przewagę w zadaniu już od jego rozpoczęcia

Każdą misję rozpoczynasz od przygotowania się w fazie planowania. Wybierasz pozycję startową (dopiero po uzyskaniu punktów w danej misji) oraz przedmioty, które pomogą ci w wykonaniu zadań głównych i pobocznych.

  1. Aby odblokować pozycje startowe i miejsca przemytu, musisz zdobywać punkty w tej właśnie misji.
  2. Aby odblokować nowe przedmioty, wykonuj złożone wyzwania, które zamiast punktów nagradzane są przedmiotami oraz zdobywaj ogólny poziom postaci (czyli punkty z każdej misji zsumowane dla profilu).

Misje fabularne

Od drugiej misji w Hitman 2: Miami (Linia Mety), dostępne będą misje fabularne. Na czym to polega? Zwiedzaj mapę i szukaj osób, które posiadają ciekawe informacje lub przedmiotów – pozwolą ci one rozpocząć wątek fabularny, który ułatwia zabójstwo celu (i zapewnia dodatkowe punkty na zakończenie misji). W każdej misji znajdziesz kilka zadań, które musisz rozpocząć w określony sposób. Misje tego typu są o tyle ciekawsze, że otrzymujesz jasne wytyczne co do następnych kroków i najczęściej prowadzą do ciekawych skutków: zebranie wielu celów w jedno miejsce, relokalizacja celu, odblokowanie nowych narzędzi mordu.

Uwaga – na poziomie mistrzowskim nie otrzymujesz żadnych wskazówek do misji fabularnych!

Instynkt

Instynkt to umiejętność nie posiadająca ograniczeń, a ogromnie ułatwiająca rozgrywkę - Hitman 2 - poradnik do gry
Instynkt to umiejętność nie posiadająca ograniczeń, a ogromnie ułatwiająca rozgrywkę

Instynkt to specjalna zdolność agenta 47. Po naciśnięciu i przytrzymaniu klawisza ekran robi się ciemniejszy, a ty dostrzegasz:

  1. Wrogów przez ściany, wraz z kropkami nad niektórymi z nich – oznacza to, że w danej strefie jakiej się znajdujesz (lub w danej sytuacji – np. broń w ręce) ta osoba będzie miała wysokie podejrzenia co do ciebie, i szybko może wszcząć alarm.
  2. Przedmioty – od broni, po małe kluczyki. Oznaczone są na złoto; ale widzisz tylko te przedmioty, które nie są zasłonięte innymi obiektami (np. nie zobaczysz co jest za ścianą budynku lub w zamkniętej szafce, ale zobaczysz cegłę leżącą w trawie).
  3. Używaj Instynktu jak często tylko możesz, szczególnie przed wykonaniem zaplanowanych ruchów.

Walka

Nasz zabójca wygra każdą walkę wręcz. Poniżej kilka porad na ten temat:

  1. Walka na pięści generuje hałas – możesz spodziewać się posiłków lub gapia, który przyjdzie zobaczyć ciało,
  2. Tylko ciche powalenie wroga przez uduszenie wroga od tyłu pozwoli zrobić to naprawdę cicho,
  3. Gdy wdasz się w walkę z reguły wystarczą dwa ciosy, aby powalić oponenta; niektórzy z nich (jeśli cię zaskoczą) mogą przedłużyć nieco walkę o wymuszenie naciśnięcia kilku innych przycisków,
  4. Pobity wróg jest nieprzytomny,
  5. Jeśli ktoś odnajdzie znokautowanego przeciwnika, ocuci go.
  6. Gdy zostałeś wykryty i oponent podchodzi do ciebie z bronią, możesz udać, że się poddajesz (informacja o tej możliwości pojawi się na ekranie). Przytrzymaj wtedy wskazany klawisz i pozwól przeciwnikowi podejść do siebie – 47 sam wyprowadzi pierwszy cios, gdy wróg znajdzie się przy tobie.
  7. Podczas walki wręcz z kimś z ochrony, musisz po ataku dobić do leżącego na ziemi – w przeciwnym razie się podniesie (teraz jak go pobijesz, to już nie wstanie – nokaut).
  8. Wrogowie pobici wręcz nie niszczą ubrań, podobnie jak obezwładnieni bronią obuchową (czego nie można powiedzieć o broniach palnych, wybuchowych czy ostrych narzędziach.
  9. Praktycznie każdy noszony przez ciebie przedmiot możesz wykorzystać jako broń: czy to śrubokręt, czy to łom albo patelnia – uderz nimi wroga lub wykonaj rzut: ostre bronie są zabójcze, obuchowe tylko nokautują cel. Rzucanie i atakowanie innych narzędziami także generuje niewielki hałas.
  10. Jesteś na tyle szybki, że możesz powalić dwóch strażników koło siebie wykorzystując broń obuchową: jeden z przeciwników rozpozna jednak twoją twarz w takim przypadku, lecz będzie nieprzytomny – ukryj go dobrze.

Ukrywanie siebie i ciał wrogów

Aby być niewidzialnym, ukrywaj się i zacieraj ślady swojej działalności:

  1. Chowanie się, to podstawa. Możesz ukryć się za dowolną przeszkodą, by unikać wrogich spojrzeń – warto jednak przykleić się do ściany – jeśli zza murku wystaje ci kawałek głowy, wrogowie mogą to dostrzec; precyzja jest istotna, co nie dotyczy wszystkich skradanek.
  2. Możesz chować się w szafach, skrzyniach – jeśli wróg widział, że tam wchodzisz, zapędzisz się w pułapkę.
  3. W skrzyniach i szafach możesz także ukrywać wrogów. Najczęściej zmieścisz tam dwa ciała (nigdy nie zostaną wykryte; możesz ciągle zebrać przebranie ze środka).
  4. Inne metody ukrywania ciał: wrzuć je do niedostępnego miejsca – do wody lub przez barierki gdzieś za granicą mapy, lub poddaj „utylizacji” (np. rzuć na pożarcie zwierzętom). Znokautowanych wrogów ukryjesz także w wysokiej trawie. Pamiętaj jednak, że zabici wrogowie, to mniej punktów na zakończenie – zabójstwa poboczne nie odejmują aż tak wiele punktów, jednak uniemożliwiają ukończenie wielu wyzwań agenta, związanych z precyzją wykonania zadania (alarmy, wykrycia, zabójstwa).
  5. Kluczem do dobrego zamaskowania się są przebrania – możesz zmienić kostium na odzież prawie każdej osoby, która jest ochroniarzem, pracownikiem w kluczowych budynkach lub osobą specjalną – zwykle znajdziesz na mapie kilka osób o wysokiej randze lub uprawnieniach, które występują tylko w konkretnym miejscu.
  6. Chować się możesz również w tłumie – jeśli przeciwnik z kropką nad głową nie znajdzie się zbyt blisko ciebie, jesteś bezpieczny. Czasami także odwracanie uwagi lub rzucenie cegłą z tłumu robi dobrą robotę i zabezpiecza cię przed natychmiastową interwencją ochrony.

Przebrania

Przebrania umożliwiają wejście do niedostępnych stref - Hitman 2 - poradnik do gry
Przebrania umożliwiają wejście do niedostępnych stref

Kluczem do sukcesu są przebrania. Gwarantują ci bezpieczne poruszanie się w niektórych strefach, a czasem wykonanie specjalnych aktywności. Przebrania rzadko znajdziesz w przebieralniach, porzucone, gotowe do złożenia. Częściej musisz się sam o nie postarać nokautując przeciwników lub cywili.

  1. Nigdy nie ma postaci, która może bezpiecznie poruszać się w każdej strefie,
  2. Zmieniaj kostiumy często,
  3. Ciągle możesz zebrać kostium od osoby, którą wrzuciłeś do śmietnika lub szafy,
  4. Porzucone przebrania nie znikają,
  5. Oczywiście nie możesz założyć na siebie żeńskiego ubioru,
  6. Na wyższych poziomach trudności musisz uważać, jak pozyskujesz przebranie: jeśli będzie zaplamione krwią (zabójstwo bronią lub ostrym narzędziem), nie możesz go założyć.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Intel Core i5-2500K 3.3GHz / AMD Phenom II X4 940
  2. Pamięć RAM: 8 GB RAM
  3. Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Intel Core i7 4790 4 GHz
  2. Pamięć RAM: 16 GB RAM
  3. Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX Vega 56 8GB

Patrick „YxU” Homa (www.gry-online.pl)

Informacje o Hitman 2 - poradnik do gry

Autor : Patrick Yxu Homa

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 14 listopada 2018, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 16 listopada 2018, odwiedź Opis przejścia

Poradnik trofeowy

Ostatnia aktualizacja : 14 listopada 2018, odwiedź Poradnik trofeowy

Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386711Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386710Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386709Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386708Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386707Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386706Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386705Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386704Hitman 2 - screen - 2018-11-09 - 386703