Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

CS GO - poradnik do gry

CS GO - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ekonomia w CS GO poradnik CS GO

Co kupować pierwsze? Czym jest eco w Counter Strike? Ile pieniędzy ma przeciwnik? Co kupić w pierwszej rundzie? Przedstawiamy poradnik kupowania i ekonomii w CS GO.

W trakcie rozgrywki w Counter Strike: Global Offensive bardzo ważną kwestią jest odpowiednie gospodarowanie gotówką. Każdy Gracz, niezależnie od tego po której stronie konfliktu się znalazł, rozpoczyna rozgrywkę z taką samą ilością gotówki - 800$ oraz pistoletem startowym. Od tego momentu każdy z Graczy indywidualnie rozporządza swoimi finansami. W zależności od wykonanej akcji można otrzymać następujące kwoty pieniężne

Pierwsza runda jest bardzo ważna ze względu na to, że wygranie jej pozwala na kontrolowanie przynajmniej kilku następnych rund - Ekonomia w CS GO - CS GO - poradnik do gry
  1. Za wygranie rundy Gracze otrzymują 3250$. Wyjątek stanowi runda wygrana poprzez podłożenie lub rozbrojenie bomby ponieważ wtedy nagroda wzrasta do 3500$.
  2. Drużyna, która przegrała rundę dostaje 1400$. Jeśli będziesz przegrywać kolejne rundy z rzędu, pula pieniężna za każdą z nich będzie wzrastać o 500$ (bonus kumuluje się maksymalnie 5 razy).
  3. Rozbrojenie lub podłożenie bomby nagradzane jest dodatkowymi 300$. Należy tutaj wspomnieć o tym, że pieniądze otrzymuje Gracz, który wykonał czynność.
  4. Drużyna Terrorystów otrzymuje dodatkowe 800$ za podłożenie bomby nawet w przypadku przegrania rundy.
  5. Zdobycie zabójstwa nagradzane jest 300$. Istnieją jednak wyjątki od tej reguły, np. za zabójstwo nożem otrzymasz aż 1500$, a zlikwidowanie kogoś przy pomocy strzelby warte jest 900$. Taka różnica związana jest z trudnością zdobycia zabójstwa przy wykorzystaniu danego typu broni.
  6. Należy także pamiętać o karze finansowej w wysokości 300$ za zabicie siebie lub członka własnej drużyny.
  7. W CS:GO można znaleźć wiele strategii zarządzania zasobami pieniężnymi jednak można tutaj wyróżnić dwie podstawowe rundy (poza rundą pierwszą, "pistoletową"): rundę ekonomiczną i rundę zakupów.

Runda pierwsza - "pistoletowa"

Pierwsza runda jest bardzo ważna ze względu na to, że wygranie jej pozwala na kontrolowanie przynajmniej kilku następnych rund. Każdy z graczy dysponuje na początku 800$ i w zależności od drużyny do której należy warto pamiętać o kilku sprawach:

  1. Antyterroryści powinni zadbać o to, aby chociaż jeden Gracz w drużynie posiadał narzędzia do rozbrajania bomby. Reszta zespołu może pokusić się o zakup kamizelki i/lub granatów.
  2. Terroryści powinni zainwestować pieniądze w kamizelki i granaty. Gracze uzbrojeni w kamizelki powinni szturmować jako pierwsi, aby skupić na sobie uwagę przeciwnika, a Ci dysponujący granatami powinni używać zasłon dymnych i oślepiać przeciwników granatami błyskowo-hukowymi, aby umożliwić drużynie przedostanie się do miejsca podłożenia bomby.
  3. Nie ma większego sensu inwestować w dodatkowy pistolet ponieważ początkowy jest w stanie natychmiast zabić przeciwnika przy strzale w głowę z bliskiej i średniej odległości ze względu na to, że przeciwnik nie będzie dysponował hełmem.

Runda ekonomiczna

W tej rundzie Gracze nie kupują niczego lub inwestują bardzo małe zasoby pieniężne, aby w kolejnej rundzie móc wydać większą kwotę pieniężną na potrzebne uzbrojenie. Rundy ekonomicznej nie można oczywiście od razu spisywać na straty. Postaraj się zabić przeciwnika przy pomocy pistoletu i zabrać jego broń. Jeśli grasz po stronie Terrorystów możesz pokusić się o podłożenie bomby co zagwarantuje Tobie dodatkowe 300$, a nawet przy przegranej rundzie cała drużyna zyska dodatkową nagrodę. W trakcie rundy ekonomicznej warto pamiętać o kilku zasadach:

  1. Nie myśl o przegranej! Zawsze staraj się dać z siebie jak najwięcej, aby podkopać morale przeciwnika.
  2. Starajcie się poruszać razem lub chociażby dwójkami, aby zwiększyć swoje szanse na przeżycie lub zlikwidowanie celu.
  3. Jeśli przeciwnicy zdają sobie sprawę z tego, że Twoja drużyna gra rundę ekonomiczną mogą starać się wyeliminować Was pojedynczo - unikaj otwartych przestrzeni, korzystaj z naturalnych zasłon (skrzynki, beczki), zawsze sprawdzaj rogi i kąty.
  4. Przed podniesieniem broni upuszczonej przez przeciwnika upewnij się, że nie znajdujesz się na otwartej przestrzeni gdzie możesz stać się łatwym celem. Przemyśl dobrze swoją decyzję.

Runda zakupów

Runda zakupów charakteryzuje się zainwestowaniem dużej sumy pieniężnej, niekiedy nawet całkowite wydanie posiadanej gotówki, aby dysponować odpowiednim uzbrojeniem i pancerzem, które pozwoli na wygranie kolejnych kilku rund. Rundę zakupów można także podzielić ze względu na aktualną sytuację:

  1. Forcebuy - Runda w której drużyna nie dysponują odpowiednią ilością gotówki, ale jest zmuszona do zakupu średniej klasy uzbrojenia, aby postarać się nie przegrać następnej rundy, która może okazać się decydująca. Przeważnie jest to zestaw kamizelka + pistolet.
  2. Full-buy - Runda w której dysponujesz wszystkim co potrzebne, aby wygrywać kolejne starcia. Przeważnie następuje po serii zwycięstw.

Porady

  1. Po wygranej rundzie pistoletowej warto zainwestować w kamizelkę + hełm ze względu na to, że przeciwnicy nie będą dysponować dużą siłą rażenia, a hełm może uchronić Cię przed natychmiastową śmiercią po jednym szczęśliwym strzale ze strony przeciwnika.
  2. Jeżeli wiesz, że przeciwnicy grają rundę Full-buy i dysponują AK-47 lub AWP, posiadany przez Ciebie hełm nie zrobi różnicy. W tej sytuacji możesz lepiej zainwestować dodatkowe 350$ i kupić np. jeszcze jeden granat.
  3. Po przegranej rundzie pistoletowej można rozegrać 2 rundy ekonomiczne lub od razu kupić hełm + pistolet, aby postarać się wygrać rundę drugą.
  4. Twoje ciężko uzbierane pieniądze będziesz czasem musiał dzielić z członkami drużyny poprzez kupowanie broni dla osób, które nie dysponują wystarczającymi funduszami. W ten sposób zwiększysz szanse na wygranie rundy.
  5. Nie ma potrzeby, aby wszyscy gracze z drużyny Antyterrorystów wydawali po 400$ na narzędzia do rozbrajania bomby. W drużynie wystarczą 2 zestawy, po jednym na każdy punkt.
  6. Warto pamiętać o tym, żeby wszyscy Gracze z drużyny nie kupowali AWP. Jedna pomocnicza broń w zupełności wystarczy.
  7. Nie kupuj tanich broni, jak np. strzelba. Jeśli nie stać Cię na AK47 lub M4A4, po prostu oszczędzaj.
  8. W rundzie ekonomicznej nie wysyłaj przodem graczy z pistoletem. Jeśli któryś z Was dysponuje karabinem, niech idzie pierwszy. W razie jego śmierci kolejny Gracz może podnieść jego broń i zrobić z niej użytek.
  9. Nie kupuj ponownie zbroi jeśli straciłeś tylko kilka procent pancerza. Poczekaj, aż wartość pancerze spadnie bardziej i wykup zbroję ponownie.
  10. Istotne liczby do zapamiętania po stronie Terrorystów to: 3700$ (Kamizelka + Hełm + AK-47), 3350$ (Kamizelka + AK-47).
  11. Istotne liczby do zapamiętania po stronie Antyterrorystów to: 4100$ (Kamizelka + Hełm + M4A4), 3750$ (Kamizelka + M4A4).