Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Quantum Break - poradnik do gry

Quantum Break - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zestawienie umiejętności i ulepszenia | Umiejętności w Quantum Break poradnik Quantum Break

Zestawienie umiejętności i ulepszenia

Panel ulepszania umiejętności - Zestawienie umiejętności i ulepszenia | Umiejętności w Quantum Break - Quantum Break - poradnik do gry
Panel ulepszania umiejętności

Quantum Break wyróżnia się nieco od innych gier specyficznym doborem umiejętności. Bohater ma możliwość częściowe kontrolowania czasu, co pomaga w walce oraz jest nieodłącznym elementem fabularnym. Poniżej znajduje się lista wszystkich dostępnych umiejętności oraz najważniejsze informacje o nich.

Time Vision/Time Sense

Jest to pierwsza odblokowywana umiejętność (w Akcie I, część 2). Działa tylko, gdy stoisz w miejscu. Pozwala na skanowanie terenu z zaznaczeniem najważniejszych elementów trzema kolorami:

  • Niebieski - broń i amunicja,
  • Czerwony - oponenci,
  • Żółty - sekrety i elementy interakcji (wybuchowe beczki, haki do zestrzelenia itp.).

Dodatkowo, umiejętność ta jest wykorzystywana, by odtworzyć wydarzenia z przeszłości (element fabularny). Również dzięki niemu można zebrać Chronon Sources, sekrety pozwalające na ulepszanie zdolności. Gdy znajdujesz się w pobliżu nich, po aktywacji umiejętności zobaczysz pośrodku ekranu mały radar wskazujący na lokację najbliższych źródeł.

Umiejętność Time Vision można ulepszyć trzykrotnie:

  • Active Pulse (koszt 1) - po użyciu Time Dodge/Time Rush chwilowo będziesz widział przeciwników, jak w przypadku użycia Time Vision,
  • Increased Threat Detection (koszt 4) - przeciwnicy są oznaczeni przez dłuższy czas,
  • Increased Range (koszt 6) - zwiększa zasięg skanowania.

Time Stop

Jest to także jedna z pierwszych zdolności bohatera nabywanych na początku gry (w Akcie I, część 2). Pozwala na chwilowe zatrzymanie czasu w danym miejscu - tworzy sferę, w której nic nie może się poruszać. Pozwala na chwilowe wyłączenie przeciwników z walki oraz na zablokowanie elementów zawieszonych w czasie (poruszających się, gdy czas jest zatrzymany i stanowiących przeszkodę).

Zatrzymanie przeciwników, szczególnie tych opancerzonych umożliwia także oddanie strzałów, gdy wróg stoi w bezruchu, a pociski uderzą cel, gdy moc przestanie działać. Umiejętność jest praktycznie nieskuteczna na białych agentów z plecakami.

Umiejętność Time Stop można ulepszyć trzykrotnie:

  • Increased Strenght (koszt 1) - zwiększa wytrzymałość powstającej sfery, która pozwoli ci wpakować więcej kul, które po jej opadnięciu uderzą przeciwnika.
  • Increased Size (koszt 4) - powiększa bąbel, w który od teraz złapiesz więcej przeciwników,
  • Extra Activation (koszt 6) - pozwala na użycie do trzech Time Stop na raz.

Time Dodge

Time Dodge odblokujesz w Akcie I, część 3. Pozwoli ci na robienie uników na niewielkie odległości z niebywałą prędkością. Jest to świetny sposób, by szybko schować się za osłonami, czy uniknąć granatów. Uderzając w pędzie w przeciwnika nieopancerzonego odepchniesz go i jest on wtedy łatwym celem. Umiejętności będziesz musiał również używać do pokonywania przeszkód podczas globalnego zatrzymania czasu.

Umiejętność Time Dodge można ulepszyć trzykrotnie:

  • Increased Focus (koszt 1) - wydłuża czas działania efektu Focus Time (Time Aim),
  • Maximum Focus (koszt 4) - wydłuża czas działania Focus Time jeszcze bardziej,
  • Extra Activation (koszt 6) - pozwala na użycie umiejętności 3 razy po sobie.

Time Focus

Tą umiejętność odblokujesz w zasadzie wraz z Time Dodge (Akt I, część 3). Możesz ją jednak używać także z wykorzystaniem Time Run. Zasada działania jest bardzo prosta: podczas kończenia biegu/uniku szybko włącz celowanie - chwilowo czas będzie spowolniony, co pozwoli ci na precyzyjne oddanie strzału.

Umiejętność ta jest zdolnością podrzędną. Możesz ją ulepszyć niezależnie w zakładce Time Dodge, samodzielnie nie jest ukazana na liście zdolności.

Time Shield

Pod koniec Aktu I, część 3 zdobędziesz piątą podstawową umiejętność, jaką jest Time Shield. Warto ją szybko ulepszać, gdyż przydaje się bardzo często, szczególnie w momentach krytycznych. Aktywowanie tarczy pozwoli na kilkusekundowy odpoczynek w bezpiecznej "bańce", która chroni cię przed ostrzałem. Musisz jednak stać w miejscu - gdy wyjdziesz poza obszar działania, ten zniknie.

Będąc pod działaniem Time Shield możesz odczekać chwilę na regenerację zdrowia, przeładować broń, lecz także atakować zza osłony przeciwników. Wytrzymałość tarczy jest ograniczona, więc nie jest dobrym pomysłem użycie jej na środku pola walki. Dodatkową cechą umiejętności, jest spowolnienie i lekkie odrzucenie przeciwników, którzy znajdą się w jej strefie podczas aktywacji. Time Shield możesz również użyć do zablokowania poruszających się niebezpiecznych elementów w trakcie globalnego zatrzymania czasu.

Umiejętność Time Shield można ulepszyć trzykrotnie:

  • Recovery (koszt 1) - będąc w obszarze działania Time Shield szybciej odzyskujesz zdrowie,
  • Slow Time (koszt 4) - aktywując Time Shield przez chwilę uzyskujesz małe spowolnienie czasu,
  • Increased Power (koszt 6) - umiejętność trwa dłużej i ma większy obszar działania.

Time Blast

Jest to jedna z później odblokowywanych zdolności, bo dopiero w Akcie II, część 1. Użycie jej pozwala na załadowanie i wystrzelenie energii w cel lub kilka celów obok siebie, chwilowe ich zatrzymanie w czasie, lecz w przeciwieństwie do Time Stop, powoduje także dość mocne obrażenia. Może zostać swobodnie wystrzelona zza osłony do podchodzących oponentów. Jest to w zasadzie jedyna umiejętność, która zadaje obrażenia, dlatego zapewne spotka się z uznaniem wielu graczy. Na niskim poziomie trudności zwykle pozwala nawet na zdjęcie za jednym ciosem opancerzonych przeciwników.

Umiejętność Time Blast można ulepszyć dwukrotnie:

  • Increased Blast Radius (koszt 2) - zwiększa obszar działania zdolności,
  • Reduced Cooldown (koszt 6) - zmniejsza czas potrzebny na załadowanie umiejętności do ponownego użycia.

Time Run

Jest to ostatnia umiejętność, którą otrzymasz w Akcie III, część 1. Przytrzymując klawisz odpowiedzialny za aktywowanie umiejętności możesz biec, gdy wszystko wokół zostaje spowolnione, czas biegu jest ograniczony. Pozwala to na podbieganie, omijanie przeciwników, dobieganie do osłon, czy może być użyte nawet podczas zwykłej wędrówki.

Kluczowymi cechami tej zdolności są: możliwość użycia Time Focus przy zakończeniu biegu, możliwość nokautowania nieopancerzonych przeciwników przy podbiegnięciu do nich, pokonywanie pułapek.

Umiejętność Time Run można ulepszyć dwukrotnie:

  • Increased Focus (koszt 2) - wydłuża czas działania efektu Focus Time (Time Aim),
  • Multi-Takedown (koszt 6) - powalenie przeciwnika podczas biegu zabiera mniej energii, co pozwala na szybszą jej regeneracje i częstsze używanie umiejętności.