Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SOMA - poradnik do gry

SOMA - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA SOMA poradnik solucja

04 - Stacja Komunikacji

Przywrócić zasilanie

Kolejna porcja rzeczy do przejrzenia. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Kolejna porcja rzeczy do przejrzenia.

Po wbiegnięciu na górę rozejrzyj się na boki - jest tutaj kilka rzeczy do zrobienia, a twoim celem jest dostać się na wyższe piętro, jednak w pierwszej kolejności udaj się na lewo od schodów, w okolicę kilku komputerów-terminali. Są one w tym momencie zablokowane - wymagane będą dane do logowania. Zignoruj drzwi na prawo, gdyż są one zamknięte (szyld Storage). W pobliżu biurek z terminalami, na lewo od okna znajduje się mapa stacji - jest to jednakże tylko rysunek, nie spełnia ona żadnej konkretnej funkcji. Pod nogami masz do przejrzenia dwie fotografie, a na szafce przy oknie jeszcze jedną, a także notes.

To robot czy wreszcie nie robot? - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
To robot czy wreszcie nie robot?

Na wprost od schodów znajduje się pomieszczenie przypominające halę produkcyjną (szyld Assembly B) - znajdziesz tam leżącego na ziemi robota, z którym możesz porozmawiać, by dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. Na lewo od robota, na końcu hali znajduje się dźwignia służąca do przełączania zasilania - w tym momencie do niczego ci się nie przyda, jednak zapamiętaj jej lokalizację.

Kolejny transfer danych. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Kolejny transfer danych.

Gdy już nagadasz się z robotem, wyjdź z pomieszczenia i udaj się na wprost, do kolejnej sali - nad drzwiami widnieje napis szyld "Workshop". W środku znajdziesz leżącego na ziemi robota, z którym można wejść w interakcję - transfer danych. Wysłuchaj ostatnich chwil życia nieszczęsnego robota, a następnie wyjdź z pomieszczenia - nie ma tutaj już nic do zrobienia.

Na identyfikatorze znajdziesz kod dostępu do terminali. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Na identyfikatorze znajdziesz kod dostępu do terminali.

Skieruj się w prawo, do ostatniego przejścia, tym razem bez banneru nad drzwiami. Otwórz je i podejdź do zwłok leżących w korytarzu - po wejściu z nimi w interakcję, będziesz w stanie odczytać kod dostępu (0722), który trzeba wykorzystać, by aktywować opisane wcześniej terminale. Zbierz kod, wróć do terminali i wklep (klikając na przycisk "change") znaleziony numer.

Kolejna notka wyjaśniająca... a tego wam nie zdradzę. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Kolejna notka wyjaśniająca... a tego wam nie zdradzę.

Do wyboru w terminalu masz kilka opcji - możesz spróbować wysłać wiadomość, wchodząc w zakładkę "Mail", ale zakończy się to niepowodzeniem. Wejdź następnie w zakładkę "Power Manager" i aktywuj zasilanie w dwóch pomieszczeniach (klikając na przyciski przy ich nazwach) - Storage i Flow Control. Udaj się teraz do jednego z odblokowanych pomieszczeń, "Storage", gdzie znajdziesz notkę do przeglądnięcia (leży na stole na wprost od wejścia).

Czemu nigdy nic nie może działać od początku... - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Czemu nigdy nic nie może działać od początku...

Wróć teraz do terminala, do zakładki zasilanie. Pomieszczeniem które cię interesuje jest "Comm. Center", jednak nie dasz rady uruchomić prądu w tym, jak i w innych miejscach, gdyż generator pracuje na zbyt niskich obrotach. By uzyskać dostęp, musisz wyłączyć zasilanie w jednym z dwóch pomieszczeń - zarówno podążając jedną jak i drugą ścieżką będziesz w stanie dostać się do stacji komunikacji, jednak różnią się one od siebie zasadniczo.

Przeciągnięcie tej dźwigni sprawi, że w okolicy nie pojawi się żaden wróg. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Przeciągnięcie tej dźwigni sprawi, że w okolicy nie pojawi się żaden wróg.

Pierwszym miejscem jest odwiedzona przez ciebie hala produkcyjna. Możesz się tam udać i przerzucić dźwignię, by wyłączyć na niej prąd, co zada jednak cierpienia robotowi, z którym przed momentem rozmawiał bohater. Ma to jednak zaletę - gdy wyłączysz tutaj prąd, nie ściągniesz na siebie uwagi wroga, przez co łatwiej będzie dostać się do stacji komunikacji na wyższym poziomie

Może jednak dostosować się do ostrzeżenia...? - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Może jednak dostosować się do ostrzeżenia...?

Drugie rozwiązanie znajdziesz w tunelu, w którym leżą zwłoki, z których udało ci się wyciągnąć kod dostępu. Wróć do owego tunelu, miń zwłoki i skręć w przejście po lewej stronie, aż dotrzesz do pomieszczenia zwanego "Flow Center". Na wprost od wejścia znajduje się przełącznik, a przy nim kartka ostrzegająca cię, że wyłączenie zasilania może się źle skończyć. Przerzuć dźwignie i przygotuj się, gdyż po wyłączeniu zasilania do pomieszczenia z terminalami wejdzie (tą samą drogą co ty) wróg z niższego poziomu. Manewrowanie po pomieszczeniu będzie teraz znacznie trudniejsze, gdyż w okolicy kręcił się będzie wrogo nastawiony robot - warto poczekać, aż uda się on do pomieszczenia "Workshop", gdzie był robot z transferem danych. Da ci to kilkanaście sekund na swobodne poruszanie się po sali.

W okolicy krąży stary znajomy robot... - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
W okolicy krąży stary znajomy robot...

Niezależnie od obranej ścieżki, po wyłączeniu zasilania udać się musisz z powrotem do terminali, a następnie włączyć zasilanie w "Comm. Center". Teraz wystarczy już tylko podejść do schodów prowadzących na górę, przeciągnąć dźwignie, wejść na górę i zamknąć za sobą przejście.

Nagrania w grze budują klimat. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Nagrania w grze budują klimat.

Gdy będziesz już na górze, podejdź do narośli znajdującej się przy prawej ścianie i wejdź z nią w interakcję. Na prawo od niej znajdziesz terminal - kliknij na niego, by odzyskać dane i móc przesłuchać kilka nagrań. Tak jak zostało to powiedziane już nie raz, warto to zrobić, gdyż tego typu nagrania kryją całą masę ciekawostek o grze. Teraz podejdź do tablicy korkowej, z mapą kontynentów, która znajduje się po przeciwnej stronie pomieszczenia - znajdziesz tam cztery notatki, którym można się przyjrzeć.

Ustawienie kursora podczas ustanawiania połączenia ze stacją Theta. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ustawienie kursora podczas ustanawiania połączenia ze stacją Theta.

W następnej kolejności aktywuj terminal na środku sali. Odczekaj kilka sekund i kliknij na małym panelu, na prawo od włącznika. Masz tutaj możliwość połączenia się z wybranymi stacjami, poprzez wpisanie odpowiedniego kodu. Wpisanie "2201" nie da ci nic, gdyż bohater właśnie znajduje się na stacji Upsilon, dlatego wpisz kolejny kod - "2202". Czeka cię teraz mała łamigłówka, w której musisz ustawić kursor w odpowiednim miejscu, tak by obraz przestał śnieżyć, a na ekranie terminala widoczny był cały rysunek. Ustawienie kursora sprawdzić możesz spoglądając na powyższy obrazek. Po kilku sekundach transmisja zerwie się ponownie.

A tu ze stacją Lambda. - 04 - Stacja Komunikacji | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
A tu ze stacją Lambda.

Nie dasz już rady połączyć się ze stacją Theta, dlatego wklep kolejny kod - "2203". Ponownie musisz ustawić kursor w odpowiednim miejscu - obrazek powyżej prezentuje owe ustawienie. Nawiążesz połączenie ze stacją Lambda, z której przed chwilą rozmawiała z tobą tajemnicza kobieta. Po krótkiej rozmowie wszystko zacznie się sypać, a po krótkiej chwili przeniesiesz się do nowej lokacji.