Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SOMA - poradnik do gry

SOMA - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA SOMA poradnik solucja

19 - Stacja Tau

Panel do transferu danych. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Panel do transferu danych.

Gdy otworzy się wejście do stacji, przejdź przez nie, podejdź kawałek do przodu, a następnie skręć w prawo. Wewnątrz znajdziesz terminal do transferu danych. Oprócz tego nie ma tu nic do zrobienia, dlatego wróć do korytarza i odbij w prawo i idź cały czas prosto. Zignoruj drzwi na prawo (z napisem Maintenance) na pierwszym rozwidleniu, gdyż są zablokowane i dojdź do drugiego rozwidlenia, a następnie przez drzwi po lewej stronie.

Mapa okolicy, choć przydatna, jest trochę nieczytelna. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Mapa okolicy, choć przydatna, jest trochę nieczytelna.

Na wprost od wejścia jest komputer, na ekranie którego podejrzeć można mapę poziomu. Gdy już się na nią napatrzysz, przejdź przez kolejne drzwi (na prawo, jeśli stoisz przed mapą), a następnie przez kolejne i jeszcze jedne, aż dojdziesz do skrzyżowania dróg.

Wróg jak zwykle pojawia się znikąd. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Wróg jak zwykle pojawia się znikąd.

Na krzyżówce udaj się na wprost, a następnie aktywuj przycisk, by otworzyć drzwi-właz. Przygotuj się - po drugiej stronie drzwi znajduje się potwór, który reaguje na światło, ruch i staje się agresywny, gdy się na niego patrzy. Pamiętać więc musisz o tych rzeczach - nie świeć mu w oczy, nie stój w oświetlonym pomieszczeniu, gdy potwór jest niedaleko i gdy przechodzi obok ciebie staraj się stać w miejscu, lecz tak, by nie stanąć na drodze jego przemarszu.

By przejść obok wroga, który zaciekawiony otwierającymi się znienacka drzwiami zacznie cię szukać, odbij w tunel po prawej stronie (stojąc na wprost śluzy), a następnie przejdź tą samą trasą (przechodząc obok komputera z mapą), którą dostałeś się do śluzy - pamiętaj też, że w większości pomieszczeń jest włącznik światła, którego wróg nie jest w stanie przełączyć. Każdorazowe otwarcie jakichkolwiek drzwi w tej lokacji zwabi do ciebie potwora, dlatego zawsze wyłączaj światło i przeczekaj, aż wróg da sobie spokój i odejdzie.

Narośl i terminal z informacjami. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Narośl i terminal z informacjami.

Przejdź przez śluzę, która się otwarła i idź cały czas prosto, aż dojdziesz do drzwi. Otwórz je, wejdź, zamknij za sobą, a następnie wejdź do pomieszczenia po lewej stronie, zamykając za sobą drzwi. Wewnątrz jest narośl (WAU) do regeneracji zdrowia, a obok terminal z kilkoma ciekawostkami.

A tu z kolei notatka. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
A tu z kolei notatka.

Wyjdź z pomieszczenia drugimi drzwiami, a następnie skręć w lewo, w prawo i znów w prawo, a teraz idź przed siebie do samego końca korytarza. Wejdź do środka, zamknij za sobą drzwi, zgaś światło i przeczytaj notatkę, która znajduje się na biurku, przy lewej ścianie. Do pomieszczenia prawie na pewno wejdzie wróg, dlatego poczekaj, aż sobie pójdzie, a następnie wyjdź stamtąd i otwórz śluzę na prawo.

Śluza otwiera się bardzo długo, więc jest szansa, że pojawi się wróg - jeśli tak się stanie, wykorzystaj korytarze, by zgubić oponenta, a następnie przejdź przez nowo otwarte wejście. Przejdź przez kolejne drzwi na wprost, a następnie wdrap się po drabinie. Przejdź przez korytarz, a następnie zejdź po drabinie na dół.

W tym pomieszczeniu wróg już się nie pojawi. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
W tym pomieszczeniu wróg już się nie pojawi.

Po przejściu kilku dodatkowych drzwi, trafisz do sporego pomieszczenia, które łączy się z całą masą innych. Na prawo od wejścia znajdziesz narośl (WAU), na wypadek, gdyby wróg cię pokiereszował. Jest tutaj kilka rzeczy do zbadania. Patrząc się od wejścia, udaj się do pomieszczenia na ścianie na wprost (pierwsze drzwi z lewej), gdzie znajdziesz ciało do transferu danych.

Warto przeszukać okoliczne pomieszczenia, gdyż jest tu trochę do zebrania. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Warto przeszukać okoliczne pomieszczenia, gdyż jest tu trochę do zebrania.

Wyjdź z tego pomieszczenia, skręć w lewo i wejdź w pierwsze drzwi po lewej stronie. Na szafce po prawej stronie znajdziesz tablet, kawałek dalej zwłoki do transferu danych, a pod łóżkiem ze zwłokami kolejny przedmiot i po przeciwnej stronie, na kolejnym łóżku, fotografię.

Poklikaj na pomieszczeniach, by odblokować dostęp. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Poklikaj na pomieszczeniach, by odblokować dostęp.

Udaj się teraz do pomieszczenia z napisem "Dispatch" nad drzwiami i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Po prawej stronie znajdziesz notatkę. Podejdź do komputera, wybierz opcję "Door Locks" i poklikaj na pomieszczeniach, które są zamknięte, by je odblokować. Jedno z pomieszczeń nie będzie się chciało otworzyć i wymagać będzie hasła - odejdź od komputera, opuść pomieszczenie, a następnie wróć do niego, kliknij ponownie na zamknięte drzwi, a hasło powinno wprowadzić się samo automatycznie. Po tym otworzy się kilka dodatkowych pomiesczeń, między innymi pokój "Johana Rossa", w którym znajdziesz tablet i notatkę.

Ostatnia żyjąca na planecie osoba. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ostatnia żyjąca na planecie osoba.

Udaj się teraz do "Infirmary", wdrap się po drabinie na górę i przejdź przez drzwi, by dojść do ostatniej żyjącej osoby. Wdaj się w dyskusję, po której otrzymasz od niej ARKę. Gdy rozmowa się zakończy, będziesz mieć możliwość odłączenia kobiety od systemu utrzymywania życia (na prawo od niej), co ją zabije, oraz przeglądnąć fotografię, która leży pod jej fotelem. Jest tutaj także komputer, na którym jest trochę informacji.

Ustaw ARKę na platformie. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ustaw ARKę na platformie.

Podnieś ARKę i zeskocz na dół, by wrócić do "lobby". Udaj się do pomieszczenia "Dive RooM", zeskocz z kolejnej drabiny, otwórz drzwi, a następnie kolejne na wprost. Połóż ARKę na półce na ziemi na wprost, a następnie aktywuj panel po prawej za pomocą Omnitoola. Sprzęt, jak zwykle, nawali, a ciebie czeka ręczna praca.

Jedna z trzech rur, którym trzeba pomóc. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Jedna z trzech rur, którym trzeba "pomóc".

Musisz znaleźć i otworzyć 3 rury, które wpuszczą wodę do pomieszczenia. Dwie rury znajdują się na lewo od panelu z Omnitoolem, a ostatnia, trzecia, po drugiej stronie pomieszczenia. Gdy otworzysz je wszystkie, odpali się scena. Gdy odzyskasz kontrolę, przejdź przez otwarte przejście, a następnie podążaj na wprost, usuwając śmieci z drogi by przejść. Kilka przejść trzeba pokonać będzie "na kucaka".

Pod usypiskiem leżą zwłoki, na których można wykonać transfer danych. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Pod usypiskiem leżą zwłoki, na których można wykonać transfer danych.

Gdy dojdziesz do usypiska śmieci, usuń kilka gratów, by odkryć zwłoki, na których można dokonać transferu danych.

Ukryte przejście prowadzące do stacji Alfa. - 19 - Stacja Tau | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ukryte przejście prowadzące do stacji Alfa.

Gdy to zrobisz, zawróć, a gdy z ekranu zniknie potwór, przejdź przez wejście na prawo - znajduje się ono praktycznie w miejscu, w którym stał obcy. Przeciśnij się przez tunel i kontynuuj na wprost, aż trafisz do rozwalonego wejścia do stacji Alfa.