Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SOMA - poradnik do gry

SOMA - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA SOMA poradnik solucja

12 - Stacja Theta

Kod bezpieczeństwa

Wykorzystaj gaśnicę, by otworzyć sobie przejście do pomieszczenia. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Wykorzystaj gaśnicę, by otworzyć sobie przejście do pomieszczenia.

Gdy brama się otworzy, wejdź do środka i rozejrzyj się dookoła. Drzwi z lewej strony w tym momencie zignoruj, udaj się za to po platformie po prawej stronie, by dotrzeć do tamtejszych drzwi, a dokładniej do okna z pęknięciem. Jak nietrudno się domyślić, musisz otworzyć sobie przejście - złap pobliską gaśnice i przywal kilka razy w okno, by rozwalić szybę.

Umieść Omnitool w gnieździe. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Umieść Omnitool w gnieździe.

Wskocz przez nowe przejście i dobiegnij do komputera na drugim końcu pomieszczenia, gdzie znajduje się gniazdo na Omnitool. Wsadź doń narzędzie, a po chwili Catherine przywróci zasilanie i otworzą się przejścia znajdujące się na lewo od bramy. Zaglądnij jeszcze do komputera obok, gdzie znajdziesz niewiele mówiącą mapę budynku.

Drzwi na prawo i na wprost można spokojnie zignorować. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Drzwi na prawo i na wprost można spokojnie zignorować.

Wyskocz przez okno i wróć w pobliże bramy, następnie udaj się do drzwi na lewo od niej. Zignoruj pierwsze drzwi i udaj się do tych położonych dalej (nad nimi widnieje napis "Server Access"). Przebiegnij po platformach i zejdź na sam dół, gdzie czekają cię trzy pary drzwi. Te położone na prawo od schodów kończą się ślepym zaułkiem, pomieszczenie za środkowymi nie skrywa żadnych tajemnic czy przedmiotów, dlatego od razu udaj się do lewych drzwi.

Ciepło zrobiło się nie tylko bohaterowi... - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ciepło zrobiło się nie tylko bohaterowi...

Na drugim końcu tego pomieszczenia jest router, który musisz zrestartować. Haczyk jest taki, że w pomieszczeniu kręci się wróg. Przeciwnik jest na szczęście ślepy jak kura, tym bardziej, że jest tu bardzo ciemno, jednak poruszając się tutaj nie wolno ci robić dwóch rzeczy - nie korzystaj z latarki i nie poruszaj się sprintem. Przemieszczaj się "na kucaka", kryjąc się w ciemności, gdy wróg jest blisko. Pamiętaj też, by nie stanąć wrogowi na drodze jego przemarszu - błyskawicznie cię wykryje.

Masz ograniczony czas na restart sprzętu - gdy się nie wyrobisz, trzeba będzie zacząć od początku. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Masz ograniczony czas na restart sprzętu - gdy się nie wyrobisz, trzeba będzie zacząć od początku.

Gdy dojdziesz do konsoli służącej do resetowania sprzętu, wciśnij żółty przycisk, a następnie przerzuć dźwignie znajdującą się obok. Gdy to zrobisz, skryj się w cieniu, gdyż wróg zostanie zwabiony przez hałas. Nie oddalaj się jednak za daleko, gdyż będziesz mieć teraz kilkadziesiąt sekund na ponowne przerzucenie dźwigni. Poczekaj, aż wróg się oddali, wykonaj czynność, a następnie wróć do cienia.

Gdy dotrzesz do rozwidlenia dróg, udaj się w prawo. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Gdy dotrzesz do rozwidlenia dróg, udaj się w prawo.

Udaj się teraz na sam początek, do holu z bramą - wejdź teraz w drzwi po lewej stronie, które zostały pominięte. Biegnij przez tunel, aż dojdziesz na rozwidlenie dróg - w tym miejscu skręć w lewo, zdejmij blokadę z drzwi na końcu tunelu, a następnie wejdź do pomieszczenia.

Nie zapomnij przeglądnąć tego komputera. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Nie zapomnij przeglądnąć tego komputera.

Gdy tylko się tu znajdziesz, udaj się w prawo. Po prawej stronie sali znajdziesz komputer, z którego dowiesz się kilku rzeczy o tym, co się tutaj działo. Zignoruj w tym momencie komputer po drugiej stronie pomieszczenia i mały magazynek, który się z nim łączy.

Transfer danych dostarczy ci wielu ciekawych informacji. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Transfer danych dostarczy ci wielu ciekawych informacji.

Wróć teraz do wejścia do laboratorium i udaj się do pomieszczenia po przeciwnej stronie - Catherine opowie ci o tym miejscu i o tym, jak skanowane były tutaj mózgi ludzi. Na ścianie po lewej stronie znajdziesz terminal z transferem danych. Gdy ten dobiegnie końca, zignoruj na razie pobliski komputer (lecz zapamiętaj jego lokalizację) i wejdź do małego pomieszczenia po przeciwnej stronie. W terminalu na wprost dowiesz się kilku ciekawych rzeczy, dotyczących między innymi głównego bohatera.

Musisz znaleźć sprawny, nieuszkodzony chip. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Musisz znaleźć sprawny, nieuszkodzony chip.

Wróć teraz do pierwszego pomieszczenia w laboratorium i wejdź do małego składziku, który przedtem został pominięty. Znajdziesz tutaj 5 banków z kartami pamięci (Memory Chip) - możesz obracać każdym z nich, a twoim zadaniem jest znaleźć taki, który nie jest uszkodzony. Wyróżnia się on znacząco od reszty, więc szukanie nie zajmie dłużej jak kilkanaście sekund.

Pudełko kryjące kolejny chip. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Pudełko kryjące kolejny chip.

Gdy już go zdobędziesz, wróć do poprzedniego pomieszczenia i zbliż się do biurka przy wejściu - po jego prawej stronie stoi mała skrzynka, zwana "Stimulation Assets". Otwórz ją i ze środka wyciągnij kolejny chip.

Brandon Wan

Umieść chip w specjalnym gnieździe. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Umieść chip w specjalnym gnieździe.

Udaj się teraz z obydwoma chipami do drugiego pomieszczenia, z fotelem na środku. Zbliż się do biurka znajdującego się w rogu pomieszczenia i umieść chip w gnieździe, które leży na owym biurku. Gdy to wykonasz, aktywuj komputer, kliknij OK i poczekaj na załadowanie się danych. Wybierz opcję "Scan Room" z listy, a następnie wciśnij klawisz "Copy to Chip". Reszta danych albo znajduje się już na chipie, albo jest uszkodzona. Wyjdź z komputera, wyciągnij chip z gniazda i wróć do poprzedniego pomieszczenia.

Pamiętaj, by oba chipy były zamontowane. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Pamiętaj, by oba chipy były zamontowane.

Podejdź teraz do drugiego komputera w tym pomieszczeniu i umieść jeden z chipów w podwójnym gnieździe, leżącym na biurku, po lewej stronie (tuż obok tabletu), a drugi w gnieździe na prawo od niego. Gdy to zrobisz, uruchom program na monitorze komputera i przeklikaj komunikaty. Musisz znaleźć teraz kogoś, kto będzie znał szyfr bezpieczeństwa (security cypher). Od autora: mi udało się znaleźć go u osoby "WAN, Brandon" - poradnik ten zakładał będzie wybór właśnie tej osoby.

 

Tego gościa nie tak łatwo zrobić w balona. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Tego gościa nie tak łatwo zrobić w balona.

Wybierz opcję "WAN, Brandon", a następnie wciśnij przycisk UPLOAD. Po kilku sekundach pojawi się ekran do przeprowadzania symulacji - podczas niej Catherine będzie próbowała wydobyć wspomniany szyfr od wybranej przez ciebie osoby. Wybierz kilka różnych "scenerii" (Environment), a następnie przeprowadź kilkakrotnie test, wciskając klawisz "Run".

Bohater gry wygląda nie mniej groźnie niż napotykani wrogowie... - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Bohater gry wygląda nie mniej groźnie niż napotykani wrogowie...

Nie uda ci się jednak wydobyć z tej osoby danych (jeszcze), więc opuść laboratorium i wróć na rozgałęzienie dróg. Gdy do niego dotrzesz, udaj się w lewo, w stronę drzwi skrytych w mroku. Są to kwatery mieszkalne, w których na odkrycie czeka cała masa dodatkowych informacji. Wejdź do toalety po lewej stronie i przejrzyj się w lustrze, by poznać swoją postać.

Korytarz kryjący całą masę informacji. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Korytarz kryjący całą masę informacji.

Opuść teraz toaletę (i zignoruj tą obok niej) i udaj się do przejścia na wprost. W tunelu znajduje się kilkanaście wejść do rozmaitych pomieszczeń załogantów. Nie do wszystkich masz dostęp, jednak kilka z nich warto odwiedzić, gdyż skrywają one duża ilość informacji i sekretów.

W niektórych pokojach nie działa światło, dlatego trzeba się posiłkować latarką. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
W niektórych pokojach nie działa światło, dlatego trzeba się posiłkować latarką.

W pokoju mieszkańca "Guy Konrad" znajdziesz notatkę leżącą na biurku, po lewej stronie pomieszczenia, a po przeciwnej stronie pomieszczenia, w szafce po prawej stronie, znajdziesz kilka zdjęć. Oprócz tego, nad łóżkiem wiszą kolejne dwie fotografie.

Podniesienie pluszaka wywoła rozmowę między Catherine i głównym bohaterem. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Podniesienie pluszaka wywoła rozmowę między Catherine i głównym bohaterem.

Wróć na korytarz i wejdź do pomieszczenia "Catherine Chun". Na biurku na wprost leży tablet, na którym znajdziesz trochę informacji, a w szafce przy drzwiach trafisz na pluszowego misia, którego podniesienie wywoła rozmowę pomiędzy bohaterem a Catherine.

Tego typu notek jest tutaj cała masa. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Tego typu notek jest tutaj cała masa.

Wyjdź z pomieszczenia, a następnie wejdź do pokoju "Mark Sarang", po lewej stronie korytarza. Na biurku znajdziesz notatkę, w górnej szufladzie po prawej stronie leży zaś rejestrator, z którego odsłuchać możesz ciekawe nagranie. W górnej szufladzie biurka, tym razem po lewej stronie, leży notatnik. Na szafce nocnej przy łóżku znajdziesz z kolei książkę, a w pierwszej i drugiej szufladzie odpowiednio dokument i notatki. Teraz odwróć się w lewo i przejrzyj 6 fotografii wiszących na mapie.

Jeśli zranił cię wróg, wykorzystaj narośl, by się zregenerować. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Jeśli zranił cię wróg, wykorzystaj narośl, by się zregenerować.

Kolejny przystanek to pokój "Martina Fishera". Tu zaś, na wprost od wejścia, znajduje się znajoma narośl, z którą wejść możesz w interakcję, by przywrócić sobie utracone punkty zdrowia (co zostanie też w odpowiedni sposób skomentowane przez Catherine).

Niektóre fotografie i rysunki są co najmniej dziwne. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Niektóre fotografie i rysunki są co najmniej dziwne.

Wróć do korytarza i wejdź do pomieszczenia naprzeciw, z napisem "Robin Bass". Na wprost od wejścia znajduje się łóżko, a nad nim dwie fotografie, a kolejne cztery zdjęcia nad biurkiem po lewej stronie. Na samym biurku znajdziesz dodatkową fotografię i notatkę. To koniec zwiedzania - wyjdź z pomieszczenia i udaj się do drzwi prowadzące do "Brandon Wan".

Przeszukaj dokładnie pokój Brandona Wana. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Przeszukaj dokładnie pokój Brandona Wana.

Pstryknij światło zlokalizowane przy drzwiach, a następnie uruchom transfer danych, do którego terminal znajduje się po prawej stronie. W obu szaflach koło terminalu są także fotografie do przeglądnięcia. Gdy je przejrzysz, odwróć się o 180 stopni i podejdź do biurka. W szufladzie po lewej stronie znajdziesz notatkę, w szufladzie po prawej identyfikator, a na biurku i półce wiszącej nad nim po jednej fotografii. Na koniec przejrzyj dane na komputerze.

Dzięki zdobytym informacjom, do symulacji dołączyła druga osoba. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Dzięki zdobytym informacjom, do symulacji dołączyła druga osoba.

Wróć teraz do laboratorium i komputera, przy którym przeprowadzać możesz symulacje. Pojawi się nowa opcja - prócz możliwości wybrania scenerii (Environment), możesz w symulacji umieścić także jego przyjaciółkę, Alice. Zaznacz ją, a następnie przeprowadź symulację na "Beach", "Ski Lodge" i "Scan Room", by otrzymać upragniony security cypher. Dostaniesz teraz wybór - możesz wykasować dane dotyczące pacjentów, na których wykonano skan mózgu, bądź po prostu wyłączyć komputer (albo uczynić obie te rzeczy).

Użyj Omnitoola, by otworzyć bramę. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Użyj Omnitoola, by otworzyć bramę.

Wróć teraz na sam początek, do pomieszczenia na prawo od bramy, gdzie od początku tego etapu leży twój Omnitool. Zabierz narzędzie, wyjdź z pomieszczenia i zbiegnij na dół - w prawym rogu pomieszczenia z bramą znajdziesz terminal, który aktywować możesz za pomocą Omnitoola. Zbliż się do niego i to zrób, a za moment otworzą się drzwi.

Wetknij kabel, by aktywować terminal. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Wetknij kabel, by aktywować terminal.

Nie ma tutaj niczego "pobocznego" do zrobienia, dlatego od razu udaj się do terminala po prawej stronie. Brakuje mu zasilania, dlatego musisz zlokalizować kabel leżący na ziemi i wetknąć go w gniazdo na boku terminala. Gdy to zrobisz, wciśnij przycisk, a następnie przekręć kilka "kurków" na terminalu, obojętnie których, by przeciążyć system.

Na koniec trzeba dostawić schody, by dostać się na górę. - 12 - Stacja Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Na koniec trzeba dostawić schody, by dostać się na górę.

Po krótkiej scenie odzyskasz kontrolę nad postacią. Idź na wprost od terminala, do przesuwanych schodów - stań za nimi i przepchaj je w kierunku włazu znajdującego się nad ziemią. Gdy to zrobisz, wybiegnij po nich, a następnie otwórz właz, do którego trzeba teraz wejść. Po kilku krokach wpadniesz do szybu wentylacyjnego.