Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Targ - sprzedaż i kupno w Twierdza Krzyżowiec II | Elementy kluczowe poradnik Twierdza: Krzyżowiec II

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Targ - sprzedaż i kupno

Okno przedstawiające proces automatyzacji sprzedaży / kupna. - Targ - sprzedaż i kupno w Twierdza Krzyżowiec II | Elementy kluczowe - Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry
Okno przedstawiające proces automatyzacji sprzedaży / kupna.

Jak w każdej części Twierdzy, tak i w Krzyżowcu 2, masz dostęp do targu, który umożliwi ci sprzedaż, jak i kupno wszystkich dostępnych w grze towarów. W przeciwieństwie jednak do poprzednich części, nie musisz posiadać konkretnego budynku (w tym przypadku Rynek), by uzyskać dostęp do wspomnianych funkcji - masz go od początku rozgrywki. Budowa Rynku przydaje się w innym celu - automatyzacji usług - o czym poczytasz w dalszej części tego rozdziału.

Niestety, targ działa w bardzo nieintuicyjny sposób - to, że np. kupno drewna kosztuje cię 10, a sprzedaż daje ci 5 (stosunek 2:1) nie oznacza, że przelicznik będzie wyglądał tak samo w stosunku do wszystkich towarów, a bardzo często różnice są bardzo znaczące. Najlepszym przykładem niech będzie mąka, która kosztuje 240 złota za 10 sztuk, jednak te same 10 sztuk możesz sprzedać jedynie za 10 (!) sztuk złota. Oznacza to, że musisz zaznajomić się z cenami wszystkich produktów i zdecydować, które opłaca się produkować za wszelką cenę, a na które będziesz mógł sobie pozwolić, lub je sprzedać.

Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą spis wszystkich surowców występujących w grze, wraz z podziałem na koszt kupna i sprzedaży, oraz ilość otrzymanych / sprzedanych towarów:

Towar

Cena kupna

Cena sprzedaży

Ilość sztuk

Drewno

10 złota

5 złota

10

Kamień

40 złota

10 złota

10

Żelazo

40 złota

20 złota

5

Smoła

40 złota

25 złota

10

Pszenica

180 złota

5 złota

10

Mąka

240 złota

10 złota

10

Chmiel

40 złota

4 złota

10

Piwo

60 złota

20 złota

10

Świece

60 złota

12 złota

10

Jabłka

12 złota

6 złota

10

Ser

22 złota

6 złota

10

Mięso

18 złota

6 złota

10

Chleb

26 złota

6 złota

10

Łuki

80 złota

40 złota

5

Kusze

80 złota

40 złota

5

Zbroje

160 złota

80 złota

5

Miecze

160 złota

80 złota

5

Wekiery

160 złota

80 złota

5

Włócznie

80 złota

40 złota

5

Piki

120 złota

60 złota

5

Wyjaśnienie

By łatwiej było zrozumieć tabelę, warto posłużyć się przykładem. By móc w ogóle sprzedać dany produkt, musisz mieć wymaganą jego ilość (podany w ostatniej kolumnie tabeli) - nie da się sprzedać jednej sztuki za ułamek pierwotnej ceny. Sprzedaż, na przykład, 5 włóczni dostarczy ci 40 złota, a kupno będzie wymagało 80 złota (ponownie, możesz kupić jedynie wielokrotność liczby podanej w ostatniej kolumnie tabeli). By kupić dany przedmiot musisz oczywiście posiadać wymaganą ilość złota. Jeśli chcesz kupić, bądź sprzedać czterokrotnie więcej surowców za jednym razem, przytrzymaj klawisz Shift i kliknij interesującą cie rzecz.

Jak łatwo można się domyślić, zerkając na tabelkę, jedne produkty opłaca się kupować, gdyż ich wytworzenie jest problematyczne, a są one bardzo tanie(np. jabłka, ser i mięso w dalszym etapie rozgrywki, czy drewno, szczególnie na początku mapy), lecz są też takie, których kompletnie nie opłaca się kupować, gdyż ich cena jest z kosmosu (jak pszenica i mąka).

O ile kupowanie drewna bardzo się opłaca, to kupowanie kamieni, by, na przykład, wznieść mur, czy postawić wieżę, miałoby sens, gdyż nie jest on bardzo drogi, jednakże problemem jest tutaj ilość wymaganego surowca, by wznieść dane konstrukcje - budowa murów kosztuje setki sztuk kamieni, nie wspominając już o wznoszeniu wież, czy budowie kościoła. W przypadku kamieni lepiej jest zakupić kilkaset sztuk drewna i postawić kilka dodatkowych kamieniołomów, które po krótkim czasie zwrócą włożony w nie nakład.

Jedną z rzeczy, które definitywnie warto kupować, jest jedzenie. Na dalszym etapie rozgrywki nie będziesz w stanie produkować wystarczającej ilości sera, jabłek i mięsa, przez co stracisz sporą (+15 przy 4 produktach) premię do popularności. Zamiast budowania 10 sztuk każdego z budynków produkujących te dobra, możesz zautomatyzować ich zakup na targu, poprzez wybudowanie Rynku.

Po wzniesieniu tej konstrukcji, aktywuj ją, klikając na budynek lewym klawiszem myszki. Wyświetli ci się dodatkowe okno - w nim będziesz mógł ustawić automatyczne kupno czy sprzedaż danego produktu. Wystarczy wybrać dany surowiec (na przykład jabłka) i za pomocą dwóch strzałek po prawej stronie ustawić:

  • Automatyczną sprzedaż - ustawisz ją poprzez regulację położenia górnej strzałki. Po ustawieniu danej wartości, sprzedaż całą nadwyżkę danego surowca powyżej wspomnianej wartości. Na przykład: ustawiając automatyczną sprzedaż jabłek na 500, będziesz sprzedawał jabłka, jeśli ich ilość w spichlerzu przekroczy 500 - każde jabłko powyżej tej wartości zostanie sprzedane, a spichlerzu będzie mogło być maksymalnie 500 jabłek.
  • Automatyczny zakup - sytuacja odwrotna do poprzedniej. Za pomocą dolnej strzałki ustawiasz wartość - jeśli ilość danego surowca spadnie poniżej jej, wymagana ilość zostanie automatycznie dokupiona, tak by wyniosła tyle, ile ustawiłeś w automatycznym zakupie. Na przykład: jeśli ustawiłeś automatyczny zakup jabłek na 50, oznaczać to będzie, iż ilość jabłek w twoim spichlerzu nigdy nie spadnie poniżej 50, gdyż w takiej sytuacji na targu automatycznie zostanie zakupione tyle jabłek, by dobić do wartości 50.

Automatyczny zakup i sprzedaż można stosować do wszystkich surowców w grze - w późniejszym etapie pozwala się to skupić na budowie i dowodzeniu wojskiem, a także jest to jednym z głównych źródeł przychodu złota.