Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przemysłowe | Budynki w Twierdza Krzyżowiec II poradnik Twierdza: Krzyżowiec II

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Przemysłowe

Budynki przemysłowe. - Przemysłowe | Budynki w Twierdza Krzyżowiec II - Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry
Budynki przemysłowe.

Budynki przemysłowe służą do produkcji podstawowych surowców, takich jak drewno, żelazo, kamień czy smoła. Z poziomu tej kategorii masz dostęp do następujących budynków: Skład, Chata drwala, Kamieniołom, Kopalnia żelaza, Smolarnia, Postój wołów.

Skład

Jedno z najważniejszych miejsc w całym twoim zamku. To tutaj składowane są wszystkie (za wyjątkiem żywności) surowce, które posiadasz. W przeciwieństwie do pierwszej części Twierdzy i Krzyżowca, wystarczy postawić jeden skład, gdyż ma on nieograniczoną pojemność. Rozbudowę każdego zamku musisz rozpocząć od ustawienia składu, który jest jednocześnie bezpłatny.

Dodatkowo, klikając na skład, a następnie wybierając dany surowiec, możesz zakupić, bądź sprzedać go na targu, klikając stosowny przycisk. Handel odbywa się bez konieczności posiadania Rynku.

Chata drwala

Koszt: 20 drewna, 1 chłop

Produkcja: 16 drewna za jednym razem

Budynek, który pozwala ci ścinać drzewa, a następnie produkować z nich drewno. Jest to najważniejszy budynek produkcyjny w grze - bez drewna nie wzniesiesz praktycznie żadnego budynku. Chata drwala jest bardzo tania, przez co opłaca się wybudować ich kilka (od 3 do 6), by zwiększyć dość małą produkcję drewna.

Pamiętaj, by ulokować chaty drwala w pobliżu drzew - w ten sposób zminimalizujesz czas wymagany do tego, by pracownik dotarł do drzewa, ściął je, a następnie odniósł do składu zapasów. Możesz też ulokować chaty w pobliżu składu, co nie jest może tak skuteczne, jak budowa przy drzewach, jednak jest znacznie bezpieczne, gdyż będziesz mógł ochronić drwali i same budynki przed atakami wroga.

Kamieniołom

Koszt: 50 drewna, 3 chłopów

Produkcja: 32 kamienie za jednym razem

Budynek pozwalający wydobywać kamienie. Kamienie wykorzystywane są głównie do budowy umocnień - murów, bram i wież. Budynki te wymagają olbrzymich ilości kamienia, dlatego warto jest zainwestować w kamieniołomy jak najszybciej, wybudować ich kilka, a także omijać szerokim łukiem kupowania kamieni na rynku, gdyż jest to bardzo nieopłacalne.

Kamieniołomy mogą być ustawiane jedynie w specjalnych miejscach, gdzie występują surowce, nieociosane kamienie - łatwo jest je zlokalizować (na mini-mapie mają zgniłozielony kolor). By funkcjonowały, będziesz także musiał wybudować koło nich postój wołów. Najlepiej wybudować kilka takich postojów, gdyż przetransportowanie kamieni z kamieniołomu do składu zajmuje zwykle kilkadziesiąt sekund, a w tym czasie, gdy braknie innych wołów, produkcja kamieni będzie stała w miejscu. Każdy kamieniołom może obsłużyć na raz 4 postoje wołów, jednak nie jest zalecane budować ich aż tyle, chyba, że droga od kamieniołomu do składu jest bardzo długa.

Budynek, wraz z postojami wołów wymaga sporej ilości drewna i chłopów, jednak produkcja kamienia jest znacznie bardziej opłacalna niż kupowanie tego surowca na targu, a bez sporej ilości kamieni nie będziesz w stanie wybudować odpowiedniej obrony.

Kopalnia żelaza

Koszt: 50 drewna, 2 chłopów

Produkcja: 8 sztuk żelaza za jednym razem

Budynek podobny do poprzednio opisanego, z tą różnicą, iż ten pozwala na produkcję żelaza. Podobnie jak kamieniołom, kopalnia żelaza musi zostać ustawiona na złożu żelaza, które dość łatwo dostrzec (na mini-mapie ma kolor czerwony / rdzawy). Tak samo jak w wypadku kamieniołomów, do obsługi kopalni żelaza wymagane są postoje wołów, by transportować żelazo do składu zapasów. W zależności od odległości do składu, musisz dobrać też ilość wołów - zwykle jednak dwa postoje wołów wystarczają w zupełności.

Żelazo wymagane jest do wytwarzania sporej części uzbrojenia, którego używał będziesz do rekrutacji wojsk, dlatego odpowiednie wydobycie jest bardzo ważne. W ekstremalnych sytuacjach możesz kupować je na targu, jednak cena tego surowca jest olbrzymia, przez co bardziej opłaca się je po prostu wydobywać. Pamiętaj, by sprzedawać nadmiar żelaza na rynku, gdyż jest to dobry sposób na pozyskanie sporej ilości złota.

Smolarnia

Koszt: 40 drewna, 1 chłop

Smolarnia jest znacznie mniej przydatna niż poprzednie budynki przemysłowe, gdyż wydobywana w tych budynkach smoła używana jest wyłącznie do obrony. Smoła może zostać wykorzystana do budowy rowów ze smołą, które mogą zostać podpalone celną strzałą twoich łuczników (ustawionych przy koksownikach), bądź do konstrukcji wytapiarki oleju, która pozwala ci wylewać wrzący olej na głowy atakujących cię wrogów.

Smolarnia może być ustawiona jedynie na mokradłach, które bardzo ciężko jest znaleźć i na większości map ustawione są w bardzo niekorzystnych miejscach (czyt. na trasie przemarszu wrogich wojsk). Jeśli nie jesteś w stanie zapewnić sobie stałego dostępu do smoły, możesz po prostu zaopatrzyć się w miotaczy kotłów z olejem, z Obozu Najemników, którzy nie są może tak skuteczni jak podpalenie całej polany, jednak są znacznie tańsi w eksploatacji.

Postój wołów

Koszt: 15 drewna

Postój wołów, jak zostało wspomniane wcześniej, służy do przewożenia kamieni z kamieniołomów i żelaza z kopalni żelaza do składu zapasów. Jest to niezwykle użyteczny budynek, bez którego nie byłbyś w stanie produkować tych dwóch surowców.

Postoje wołów są bardzo tanie, a w dodatku nie wymagają użycia chłopa, dlatego też powinieneś wybudować ich jak najwięcej, by zmaksymalizować produkcję żelaza i/lub kamienia.