Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zamkowe | Budynki w Twierdza Krzyżowiec II poradnik Twierdza: Krzyżowiec II

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Zamkowe

Budynki zamkowe. - Zamkowe | Budynki w Twierdza Krzyżowiec II - Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry
Budynki zamkowe.

Budynki z tej grupy pozwalają na wznoszenie budowli, które służą w charakterze umocnień twojego zamku, zwiększając obronę i pozwalając zatrzymać ataki wroga. W skład tej grupy wchodzą następujące budynki:

  • Kamienny mur obronny
  • Kamienny mur
  • Schody
  • Obronny budynek bramy
  • Budynek bramy
  • Strażnica
  • Średnia Wieża
  • Wielka wieża
  • Stacjonarna mangonela
  • Stacjonarna balista
  • Stacjonarny miotacz bel siana.

Kamienny mur obronny / Kamienny mur

Koszt: 3 kamienie / 7 kamieni

Funkcja: uniemożliwianie wrogowi dostępu

Oba budynki pełnią podobną funkcję - pozwalają odgrodzić część zamku otoczoną murem, uniemożliwiając dostęp wrogich jednostek do części otoczonej murem. Różnica polega na tym, że kamienny mur obronny nie może zostać obsadzony wojskiem - służy jedynie jako blokada. Droższa wersja, kamienny mur, pozwala umieścić na nim dowolny oddział piechoty, pod warunkiem, że do muru dostawione są schody.

Mur jest twoja podstawową linią obrony i mimo gigantycznych kosztów budowy (idącej w setki, a nawet tysiące sztuk kamieni!), powinieneś wznieść go ja najszybciej i dbać, by nie było w nim żadnej wyrwy.

Schody

Koszt: 10 kamieni

Funkcja: dostęp do murów

Schody mogą zostać dostawione do muru, bądź wieży obronnej, co umożliwia obsadzenie tych budowli przez wojsko - w innym wypadku niemożliwe będzie umieszczenie na nich wojsk, bądź ściągnięcie z nich już tych dostępnych.

Obronny budynek bramy / Budynek bramy

Koszt: 25 kamieni / 50 kamieni

Funkcja: możliwość przedostawania się na drugą stronę muru

Brama pełni funkcję umożliwiającą przedostawanie sie na drugą stronę muru - bez niej twoi żołnierze i chłopi nie mogli by wydostać się z terenu odgrodzonego murem. Oba te budynki różnią się dwiema rzeczami - obronny budynek bramy jest mniej wytrzymały, a przez to tańszy, oraz nie daje możliwości ustawienia na nim piechoty. Budynek bramy jest znacznie wytrzymalszy, a także pozwala ci umieścić na jego szczycie mały oddział.

Pamiętaj, by nigdy nie pozwolić wrogiej jednostce wejść na bramę - szczególnie tyczy się to wrogich asasynów, którzy po kilku sekundach przejmą kontrolę nad bramą, umożliwiając wrogim jednostkom przedarcie się przez nie.

Wieże obronne

Koszt: 60 kamieni / 100 kamieni / 180 kamieni

Funkcja: możliwość ustawienia łuczników / kuszników, w celu zyskania przewagi wysokości

Wieże obronne służą, a jakże, zwiększeniu skuteczności obrony twojego zamku. Możesz na nich umieszczać większość jednostek, choć preferowanym wyborem są łucznicy i kusznicy, którzy dzięki różnicy wysokości i ochronie dawanej przez wieże są w stanie rozprawić się ze znacznie większym oddziałem nieprzyjaciół, niż gdyby walczyli na otwartym terenie.

Są trzy rodzaje wież obronnych:

  • Strażnica - najtańsza, najmniej wytrzymała i zapewniająca najmniejszą pojemność wieża. W obozie Arabów zastąpiona jest ich arabskim odpowiednikiem - arabska strażnica jest najwyższą wieżą w grze, zapewniającą największą premię do zasięgu dla jednostek atakujących na dystans.
  • Średnia wieża - pomost pomiędzy strażnicą, a wielką wieżą. Sprawdza się wtedy, gdy potrzebujesz większej pojemności niż ta, którą oferuje strażnica, a jednocześnie nie stać cię na wybudowanie wielkiej wieży.
  • Wielka wieża - najdroższa, najbardziej pojemna, a zarazem najwytrzymalsza ze wszystkich dostępnych w grze wież obronnych. Pozwala umieścić na niej spory oddział piechoty, zapewnia dobrą ochronę, a przede wszystkim jest niezwykle odporna na ostrzał - potrzeba sporej ilości ataków ze strony wrogiego sprzętu oblężniczego, by zniszczyć tą wieżę. Niestety, jest też bardzo droga.

Wieże obronne powinny być ustawiane co pewien odstęp i dołączane do istniejącego już muru - zapewni to dodatkową ochronę, a przede wszystkim różnicę wysokości twoim łucznikom / kusznikom, przez co będą w stanie skuteczniej bronić oni twoich włości. Pamiętaj, że by obsadzić wieże piechotą, musi ona przylegać do muru z dostępem do schodów, bądź mieć dobudowane własne.

Sprzęt obronny

Koszt: 300 złota, 100 drewna

Funkcja: zwiększenie skuteczności obrony

W skład tej grupy budynków wchodzą:

  • Stacjonarna mangonela - pozwala miotać kilkanaście małych kamieni, na dość spory zasięg. Sprawdza się doskonale w przypadku ataku ze strony bardzo licznych oddziałów wroga - kamienie nie są zbyt celne, ale zadają spore obrażenia, a gdy wrogów jest cała masa łatwo jest trafić pociskami w cel.
  • Stacjonarna balista - pozwala wystrzeliwać niezwykle celne i śmiercionośne pociski, na dość spory dystans. Sprawdza się doskonale do eliminowania pojedynczych, ciężko opancerzonych celów, bądź przy likwidowaniu broni oblężniczej wroga - odpowiednio ustawiona potrafi dosięgnąć nawet trebuszet wroga.
  • Stacjonarny miotacz bel siana - bron która miota podpalone bele siana. W momencie kontaktu z podłożem obszar wokół beli zostaje podpalony. Jest to skuteczne w przypadku walki z bardzo licznymi oddziałami wroga - broń jest bardzo niecelna, ale potrafi wyrządzić spore szkody.

Budynki z tej grupy doskonale uzupełniają obronę, którą dają ci mury obsadzone łucznikami i kusznikami. Posiadają one spory zasięg i nadają się do różnorakich zadań. Z uwagi na ich spore koszty musisz się zastanowić, zanim je ustawisz - dodatkowo, budynki te są bardzo wrażliwe na ataki wroga, więc warto ustawić je za murem, a nie na murze.