Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Twierdza: Krzyżowiec II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przeciwnicy w Twierdza Krzyżowiec II | Podstawy rozgrywki poradnik Twierdza: Krzyżowiec II

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

W grze, na chwile obecną (gdyż zapowiedziani są dodatkowi) występuje łącznie 8 komputerowych przeciwników, z którymi zmierzyć sie możesz podczas rozgrywki w grze Twierdza Krzyżowiec 2. Są to: Szczur, Wilk, Saladyn, Sułtanka, Shah, Ryszard Lwie Serce, Kalif i Król Niewolników.

Mimo durnego systemu sztucznej inteligencji, z którego niejako słynie seria Stronghold, przeciwnicy ci znacząco różnią się pod względem rozbudowy swojego zamku, jak i rodzajów oddziałów, jak i ich wielkości, których używają do atakowania gracza. Poniżej przeczytasz informacje o każdym z nich.

Szczur

Zamek Szczura posiada cienkie mury, Obronny Budynek Bramy, zamiast jej trwalszej wersji, a także pozbawione są jakichkolwiek wież, czy pułapek. Mury obstawiane są wyłącznie Łucznikami, gdyż Szczur nie buduje w ogóle Kuszników. Do sforsowania jego obrony wystarczy kilka tanich machin oblężniczych.

Ataki Szczura są stosunkowo słabe i nie groźne, szczególnie na późniejszym etapie rozgrywki, jednak rozpoczyna je on bardzo szybko, dlatego jeśli masz go za przeciwnika, musisz bardzo szybko przygotować obronę. Jego oddziały składają się głównie z Rekrutów i Knechtów, a na późniejszym etapie rozgrywki dochodzą do tego także Pluteje, Katapulty i Łucznicy. Wróg ten jest groźny głównie przez pierwsze kilkanaście minut rozgrywki - gdy wybudujesz solidną obronę, jego wojska nie będą w stanie ci nic zrobić.

Wilk

Wilk jest jednym z najtrudniejszych przeciwników w grze. Jego mury są grube, a dodatkowo uzupełnione sporą ilością Wielkich Wież, które pełne są Łuczników i Kuszników. Wraz z biegiem rozgrywki Wilk uzupełnia obronę o kilka Stacjonarnych Mangonel lub Balist, a także rozstawia dookoła murów Ukryte Kolce. By przebić się przez jego umocnienia, będziesz potrzebował ogromnej armii, w towarzystwie sporej ilości machin oblężniczych - najlepszą metodą walki z tym przeciwnikiem jest nękanie go od samego początku rozgrywki, zanim zdąży wybudować potężną fortecę.

Jego armia ofensywna składa się głównie z bardzo ciężkich jednostek - Zbrojnych, Pikinierów, Rycerzy Templariuszy i Sierżantów Sztabowych, wspomaganych Kusznikami, a rzadziej Łucznikami, oraz Wirującymi Derwiszami. Używa on także całą masę potężnych machin oblężniczych, jak Wilki Bojowe, Trebuszety i Pluteje. Wilk rozpoczyna swoje ataki ze sporym opóźnieniem - będziesz miał sporo wolnego czasu, zanim wyśle on swoje pierwsze oddziały - jednak są one bardzo liczne, przez co do ich odparcia będziesz potrzebował grubych murów, uzupełnionych Wielkimi Wieżami, na których stacjonować będzie spora i ilość Kuszników. Nie zaszkodzi także wybudować kilku Stacjonarnych Balist. Z biegiem czasu jego ataki będą przybierać na sile, wraz z rosnącą liczebnością, co utrudni ci obronę.

Saladyn

Zamek Saladyna przypomina nieco ten, który buduje Wilk - posiada on grube mury, jednak prócz masowej budowy Wielkich Wież, jest on pełen Strażnic, na których Saladyn umieszcza Łuczników Arabskich. Oczywiście, nie oznacza to, że wcale nie buduje Wielkich Wież - tych też nie zabraknie. Podobnie jak w przypadku Wilka, Saladyn chętnie korzysta ze sporej ilości obronnego sprzętu oblężniczego. By zdobyć jego zamek, będziesz potrzebował znacznych sił.

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie