Baldur's Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Baldur's Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Baldur's Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Poniższy poradnik do gry Baldur's Gate: Enhanced Edition zawiera bardzo szczegółowe mapy, oraz ułatwiające odbiór screenshoty, z zaznaczonymi najważniejszymi punktami i postaciami. Informuje również gdzie spotkać nowe postaci dodane w wersji Enhanced Edition i jak rozwiązać zadania z nimi związane. Poradnik ten, w przyjazny i czytelny sposób przeprowadzi czytelnika przez główny wątek gry oraz wszystkie zadania poboczne, bez zdradzania zbyt wielu szczegółów fabularnych. Pomoże on również graczowi w stworzeniu kanonicznej drużyny, idealnej dla tych, którzy chcą doświadczyć gry tak, by nie odbiegać od wizji twórców.

Oczywiście poradnik ten, ze względu na strukturę opartą na zadaniach (zamiast na lokacjach) przyda się każdemu, kto mógł przeoczyć w swoich doświadczeniach z grą nieco mniej oczywiste zadania poboczne, lub alternatywne rozwiązania. Zadania związane z postaciami, które nie będą przyłączane do drużyny zostały również wspomniane.

Piotr "MaxiM" Kulka (www.gry-online.pl)

Informacje o Baldur's Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

Autor : Piotr MaxiM Kulka

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 109, ilustracje: 787 .

Popularne strony w Baldur's Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry

09.02.2013 23:32
wickywoo
wickywoo
79
Konsul

Nie zebym sie czepial, ale tak na przyszlosc - poradnik jest pelen bledow ortograficznych/stylistycznych, jest nieprzejrzysty a oznaczenia na obrazkach nieczytelne.

26.01.2014 14:10
odpowiedz
r4plez
2
Junior

Poradnik napisany bardzo chaotycznie, nagminne skakanie po mapach (jedna nie do konca zrobiona powraca po 10 stronach - i tak w kółko).

30.05.2014 12:02
odpowiedz
rocamadour
1
Junior

Jakim cudem udało się wam okraść drizzta mając 50 kradzieży kieszonkowej?
Przy 75 ciągle mi wyskakuje, że moje umiejętności nie są godne jego przedmiotów...
Jest na to jakiś sposób?

23.09.2014 13:49
odpowiedz
Vaar
2
Junior

Poradnik bardzo chaotyczny i nieczytelny (mapy) ale co najgorsze - niekompletny. W części zadań pobocznych zostały opisane tylko niektóre questy. W takich lokalizacjach jak na przykład: Samotne Szczyty czy Latarnia Morska brakuje opisu zadań, choć są one zaznaczone na mapie.

@rocamadour: Drizzta niestety nie można już okraść. W którejś z ostatnich poprawek do EE naprawili ten "błąd". Nawet przy maksymalnej ilości punktów kradzieży nic mu nie zabierzemy. Czyli zbroja i miecze są nie do zdobycia, chyba, że uda nam się go ubić.

To tyle w temacie. Moim zdaniem szkoda kasy na ten poradnik - wszystkie te informacje, a nawet dokładniej opisane i bez błędów, można znaleźć za darmo.

23.09.2014 13:58
Drackula
odpowiedz
Drackula
187
Bloody Rider

Drizzta ubic jest bardzo prosto:

Po spotkaniu Drizzta w czasie dialogu go prowokujemy i wtedy zamiast bic gnole biega za nszym bohaterem a gnole za nim, jesli bedziemy na przyspieszaczu biegac dookola gnoli to te od czasu do czasu walna drizzta w glowe. Czasem sie zakorkuje pomiedzy gnolami i wtedy duzo szybciej ginie. Nie powinno to zajac wiecej niz 15-20 minut. Oczywiscie reszta ekipy stoi i nic nie robi bo inaczej drizzt na nich ruszy.

08.10.2014 08:50
odpowiedz
Nemo102
1
Junior

Jest to najgorszy poradnik jaki trafiłem na grach online. Jak pisali poprzednicy w/w "dzieło" charakteryzuje się przeogromną wręcz chaotycznością przy opisywaniu lokacji. Zawzięcie twórcy na grę "kanoniczną drużyną" jest wnerwiające. Sama propozycja builda głównego bohatera też kiepska. Bard - fechmistrz jest słabą postacią, jedyny plus to "piruet ofensywny". Aby uzyskać staty jak w poradniku, trzeba przy tworzeniu bohatera uzyskać 95 na kościach, co nie jest kwestią "kilku max kilkunastu" rzutów.

04.02.2015 13:54
szalek23
odpowiedz
szalek23
25
Chorąży

Zgadzam się z przedmówcami poradnik bardzo nieczytelny sporo błędów i przeskoków, gram w grę na tablecie a z poradnika chciałem korzystać z mojego czytnika kindle... niestety to istna masakra nawet korzystając z komputera zdarza mi się w nim zagubić ;/

11.02.2015 19:55
odpowiedz
Idaret
1
Junior

Trudno się takim poradnikiem posiłkować, zamiast tego polecam baldur.cob-bg.pl na którym wszystko mamy ładnie opisane

12.01.2016 21:59
👎
odpowiedz
nikei
7
Junior

Zgadzam się z wami w stu procentach chociaż na baldur.cob-bg.pl nie jest też napisane że można znależć Sejmitar+2 Talon Rashada a znajduje się on na mapce 2100 z pająkami:)

11.08.2017 08:45
Mr.Kalgan
2
odpowiedz
Mr.Kalgan
189
Gold Dragon

Pisząc poradnik do wersji EE upieranie się przy kanonicznej drużynie to aberracja. W ten sposób prawie w ogóle brak informacji o nowych przyłączalnych NPC, ani słowa zatem JAK prowadzić jedyny w pierwszej części BG romans. Mało tego przyłączalnych postaci jest więcej niż 3. Zupełnie inaczej zresztą wygląda balans drużyny - bez sensu jest dwuklasowanie Imoen skoro zarówno Dzika magiczka jak i czarownik z Peldvale przewyższają Dynaheir jak i Edwina. Czarownik jest złym Drowem a co ciekawe ma dialogi z drowką Viconią.
W wersji EE znikł hełm przeciwstawnego charakteru z Nashkel (czemu moderzy tego nie naprawią) ponoć jest możliwość uzyskania go w wieży Durlaga.
Szereg informacji zawartych w podręczniku jest nieprawdziwa !! Np. okradzenie Drizzta nie jest możliwe, natomiast wszystkie stare sposoby na jego zabicie działają (no, ten z ostrzałem z wyspy zrobił się bardzo trudny, trzeba wprowadzić do niego pewne poprawki). Zwracano także uwagę, że fechmistrz jest kiepskim wyborem Jeżeli chcemy przenieść drużynę do BG II nadal poważnie trzeba zastanowić się nad Paladynem. Osobiście kończę przechodzić grę wojownikiem bez podklasy, półogrem 19-18-19-10-10-18. Jeżeli chcemy, a chcemy zabić Dizzta w miarę szybko to i charyzma musi być na maksie a i nie od rzeczy jest paladyński charakter. Zabicie Drizzta to spadek reputacji o 10 !!! a nie o 8, a zejście z reputacją poniżej 4 może oznaczać niemożliwość otrzymania zadań i poważne inne niedogodności - niemożność skompletowania owej kanonicznej (?) drużyny (co z Minscem ?).
EE przechodzi się miło. Poradnik by się przydał. GOL znów zamieszcza chałturę i znów nie reaguje na krytykę - do podręczników nie wprowadza się poprawek choćby na każdej stronie było po mendlu ortograficznych wpadek. Ten akurat ma mało błędów, natomiast jest nieprzejrzysty, fatalnie zorganizowany - już naprawdę lepiej zrobić opis poszczególnych lokacji, no i nie jest to podręcznik do edycji EE. Do podstawy także nie, zatem do jakiej w ogóle gry został napisany ???

post wyedytowany przez Mr.Kalgan 2017-08-11 08:48:20
06.09.2017 19:14
😒
1
odpowiedz
1 odpowiedź
NumaiTu
1
Junior

Rozmawiałam już z Tranzingiem i go załatwiłam. Ale na mapie nie pokazała mi się lokalizacja ani Kniei Larsa ani Peldvale. I nie wiem jak ruszyć dalej z grą - pomocy.

22.12.2018 05:54
😡
bon007
30
Centurion

niedobrze

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-29 - 252602Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-29 - 252601Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-29 - 252598Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-29 - 252604Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-29 - 252603Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-29 - 252600Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-29 - 252599Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-26 - 252316Baldur's Gate: Enhanced Edition - screen - 2012-11-26 - 252315