Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Guild Wars 2 - poradnik

Guild Wars 2 - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wsparcie, ataki łączone w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki poradnik Guild Wars 2

Wsparcie, ataki łączone

Jest to ostatnia, lecz nie mniej ważna niż poprzednie mechanika, wpływająca na ostateczny przebieg walki polegająca na współpracy wszystkich graczy uczestniczących w danym starciu. W skład wsparcia wchodzi zarówno leczenie sojuszników czy nakładanie na nich bonusów jak również bardziej aktywne działania, takie jak stawanie na drodze przeciwnikowi i przechwytywanie jego ataków. Niektóre z dostępnych w grze traits (cech) również należą do wsparcia. Np. empower allies (cecha wojownika) zwiększa wszystkim sojusznikom współczynnik power o 70 punktów.

Oprócz wymienionych powyżej zdolności istnieje jeszcze jedna metoda należąca do grupy mechanik wsparcia. Są to ataki łączone (combo, skill combinations). Ataki te polegają na połączeniu dwóch różnych umiejętności: combo field (pola) oraz combo finisher (finiszer) w celu wywołania dodatkowego efektu.

Najeżdżając kursorem myszy na umiejętność dowiemy się czy jest ona polem lub finiszerem. - Wsparcie, ataki łączone w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Najeżdżając kursorem myszy na umiejętność dowiemy się czy jest ona polem lub finiszerem.

Combo field jest to jedna z wielu dostępnych w grze umiejętności obszarowych, pozostawiających efekt swojego działania na polu walki. Mogą być to różnego rodzaju ściany ognia, plamy trucizny, mgły czy pozostawione na ziemi symbole. Od typu pola zależy, jaki efekt zostanie wywołany po użyciu finiszera: ogień będzie podpalał przeciwników, woda będzie leczyła sojuszników a np. magia ciemności (pola wytworzone przez nekromantę) oślepi przeciwnika bądź ukradnie mu część punktów życia.

Każdy finiszer przechodzący przez combo field stworzy atak łączony. - Wsparcie, ataki łączone w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Każdy finiszer przechodzący przez combo field stworzy atak łączony.

Combo finisher to odpowiednia umiejętność kończąca. Dzielą się one na: blast finisher (finiszery wywołane poprzez użycie zaklęć obszarowych, działają obszarowo), leap finisher (polegające na skoku w kierunku przeciwnika, działają na atakującego i/lub cel), projectile finisher (pocisk przelatujący przez combo field, przy niektórych atakach efekt działa tylko 20% czasu) oraz whirl finisher (ataki obrotowe, "młynki", rozrzucają dookoła magiczne pociski). Zależnie od użytego combo field i combo finisher można uzyskać różnorakie efekty, działające zarówno na postać gracza (leczenie, magiczny pancerz) jak i wroga (podpalenie, zatrucie, oślepienie).

Poniżej znajduje się tabelka zawierająca wszystkie możliwe połączenia pola i finiszera:

Field

Blast

Leap

Projectile

Whirl

Dark

Area blindness

Blindness

Life stealing

Leeching bolts

Ethereal

Area chaos armor(3s)

Chaos armor(5s)

Confusion

Confusing bolts

Fire

Area might(x3)

Fire armor

Burning

Burning bolts

Ice

Area frost armor

Frost armor

Chilled

Chilling bolts

Light

Area retaliation

Retaliation

Remove condition

Cleansing bolts

Lightning

Area swiftness

Dazing strike

Vulnerability

Brutal bolts

Poison

Area weakness

Weakness

Poison

Poison bolts

Smoke

Area stealth

Stealth

Blindness

Blinding bolts

Water

Area healing

Healing

Regeneration

Healing bolts