Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zostań piratem | Zadania - Tacarigua | Risen 2 Mroczne Wody poradnik Risen 2: Mroczne wody

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Zostań piratem

Zleceniodawca: Stalowobrody [#1] - Zostań piratem | Zadania - Tacarigua | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Zleceniodawca: Stalowobrody [#1]

Ten quest jest częścią zadania: Broń Tytanów

Po odnalezieniu kapitana Stalowobrodego [#1] (patrz: Znajdź Stalowobrodego), koniecznie porozmawiaj z nim na temat Harpuna Tytanów. Korsarz zdradzi Ci cenne informacje na temat potężnej broni, w tym również imię człowieka, który aktualnie nią dysponuje. Szybko okaże się, że aby podążyć śladem artefaktu, Bezimienny będzie musiał zaciągnąć się do załogi pirackiej łajby. Nie będzie to jednak takie proste.

Stalowobrody obieca wyruszyć w pogoń za bronią, jednak najpierw zażąda od Ciebie, byś stał się pełnoprawnym piratem. Proces przyjęcia w szeregi korsarzy składa się z dwóch części - najpierw należy się zasłużyć, potem trzeba złożyć odpowiednią przysięgę.

"Zasłużenie się" to długotrwały proces i wymaga odpowiedniego wysiłku z Twojej strony. Stalowobrody będzie bacznie przyglądać się Twoim działaniom i na ich podstawie dokona ostatecznej oceny. Jeśli przed spotkaniem z kapitanem nie wykonałeś żadnej misji z poniższej listy, na początku pod uwagę zostanie wzięty tylko jeden wyczyn - odnalezienie pirackiej kryjówki. Przedtem ojciec Patty zapyta w rozmowie, którą trasę wybrałeś, by dotrzeć do obozu, jednak udzielona odpowiedź nie będzie mieć żadnego znaczenia.

Stalowobrody chętnie przyjmie Cię na pokład, jeśli udowodnisz swoją przydatność. Niekoniecznie w piciu rumu. - Zostań piratem | Zadania - Tacarigua | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Stalowobrody chętnie przyjmie Cię na pokład, jeśli udowodnisz swoją przydatność. Niekoniecznie w piciu rumu.

Żeby przekonać do siebie Stalowobrodego, musisz zakończyć sukcesem przynajmniej pięć osiągnięć z poniższej listy:

  1. Wyrobiłeś sobie dobre zdanie u Blake'a - aby wypaść korzystnie w oczach tego pirata [#2], musisz zabić więcej olbrzymich krabów niż on. Wieść o ewentualnym sukcesie dotrze do Stalowobrodego wcześniej niż Ty sam, dlatego nie ma potrzeby chwalić się tym faktem kapitanowi. Więcej informacji na temat jatki z udziałem przerośniętych skorupiaków znajdziesz w opisie zadania Krabobicie z Blakiem.
  2. Starłeś się z Hankiem - w karczmie Berbelucha, tuż przy kontuarze, stoi Hank [#3]. Ów jegomość nie będzie miał nic ciekawego do powiedzenia, chyba że zagadniesz prostytutkę Holly, również kręcącą się po gospodzie. Po zakończeniu rozmowy z dziewczyną, mężczyzna zaczepi Cię i zażąda zapłaty w wysokości 100 sztuk złota. Jeśli ulegniesz, konflikt zostanie zduszony w zarodku. Jeśli nie dasz mu złamanego grosza, automatycznie rozpoczniesz zadanie Wyrównanie rachunków z Hankiem, którego celem jest danie nauczki oprychowi. Dla Stalowobrodego [#1] wynik starcia nie będzie mieć najmniejszego znaczenia - dla niego liczy się to, że do konfrontacji w ogóle doszło. Kapitan dowie się o zatargu swoimi kanałami, więc nie musisz mu o nim wspominać.
  3. Odnalazłeś skarb O'Briana - o zakopanych na północnej plaży kosztownościach opowie Ci O'Brian [#3], pijaczek przebywający w karczmie Berbelucha. Żeby móc zdobyć prowadzącą do skarbu mapę, musisz wpierw pokonać w pijackich zawodach swojego rozmówcę. Stawką w turnieju może być małpka, należący do Larga kolczyk lub 500 sztuk złota. Gdy zdołasz zwyciężyć, czym prędzej udaj się na położoną za wodospadem plażę [#4], posiłkując się wskazaniami znacznika na mapie wyspy. Do odkopania kufra potrzebna jest łopata - jeśli nie zdobyłeś jednej przy okazji poszukiwania skarbu Pete'a [#5], zawsze możesz nabyć ją u kupca Flannigana [#6]. Z kolejnym sukcesem na koncie odwiedź ponownie Stalowobrodego [#1] i pochwal się kapitanowi odnalezieniem skrzyni.
Pomaganie piratom w potrzebie to klucz do sukcesu w tym zadaniu. - Zostań piratem | Zadania - Tacarigua | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Pomaganie piratom w potrzebie to klucz do sukcesu w tym zadaniu.
  1. Odnalazłeś skarb Pete'a - na ślad zakopanej przez pirata skrzyni naprowadzi Cię rezydująca w karczmie prostytutka Holly [#3], o ile zechcesz zapłacić jej 100 sztuk złota za informację. Pete ukrył swój skarb w centralnej części wyspy, w wąwozie, niedaleko grobowca [#5]. Kiedy dotrzesz na miejsce, koniecznie przeszukaj ciało nieszczęśnika, a pozyskana w ten sposób mapa pozwoli Ci zlokalizować położenie kufra (patrz: Mapa skarbów Pete'a). Kosztowności zakopane są kilkadziesiąt metrów dalej na północ, do ich wyciągnięcia na powierzchnię niezbędna będzie łopata - na szczęście nie musisz jej szukać, bo jedna wbita jest w ziemię, tuż obok. Nikt nie doniesie kapitanowi [#1] o Twoim wyczynie, dlatego będziesz zmuszony zrobić to sam.
  2. Splądrowałeś którykolwiek z grobowców - Tacarigua obfituje w starożytne budowle, a te otwarte dla turystów zawierają różne cenne przedmioty. Stalowobrody [#1] doceni Twoją odwagę, jeśli uda Ci się wynieść przynajmniej jednego bożka z dowolnego grobowca, no i oczywiście, gdy mu się tym pochwalisz. Zadanie nie należy do najłatwiejszych, bo na drodze do celu stoją bardzo niebezpieczne stwory. Więcej informacji na temat poszukiwania skarbów znajdziesz w opisie zadania Splądrowano stary grób.
  3. Uwolniłeś Largo z więzienia - pirat przetrzymywany jest w wieży w Puerto Sacarico [#7]. Oswobodzenie Larga wymaga odrobiny zachodu - wpierw musisz zdobyć od Stone'a [#8] wytrych (można go kupić lub otrzymać za darmo, w zależności od tego, czy wybierzesz mniej lub bardziej skomplikowany sposób), a potem wręczyć go skazańcowi. Więzień zadba o resztę. Twoje działania nie przypadną do gustu Carterowi, więc od razu zostaniesz zaatakowany. Pokonanie żołnierza w tym starciu nie wpłynie w żaden sposób na pogorszenie Waszych relacji. Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób ofiarować Largo upragnioną wolność, znajdziesz w opisie zadania Uwolnić Larga. O alternatywnej metodzie pozyskania wytrychu przeczytasz natomiast w rozwiązaniu misji Ciężka skrzynia. Kapitan Stalowobrody [#1] nie dowie się o Twoim geście samodzielnie, więc będziesz zmuszony się nim pochwalić.
Berbeluch to najważniejsza persona na wyspie. Z nim lub z jego karczmą związana jest większość zadań. - Zostań piratem | Zadania - Tacarigua | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Berbeluch to najważniejsza persona na wyspie. Z nim lub z jego karczmą związana jest większość zadań.
  1. Walczyłeś z krabami - jeśli pirat Blake namówił Cię do walki z krabami, a te zostały pokonane, będziesz mógł opowiedzieć o tym wyczynie Stalowobrodemu [#1]. Kapitan doceni Twoją odwagę. Fakt czy zabiłeś więcej krabów niż Twój konkurent nie będzie mieć tu żadnego znaczenia. Na dobrą sprawę możesz kompletnie zignorować to starcie, bo liczy się tylko to, że przerośnięte stworzenia zostały zabite. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie zadania Krabobicie z Blakiem.
  2. Zabiłeś zdrajcę i morskiego stwora - w karczmie Berbelucha [#3] przesiaduje Meeks, wredny pirat, który nocami potajemnie widuje się z Utopcem [#9]. Jeżeli na polecenie karczmarza zechcesz śledzić zdrajcę, będziesz świadkiem jednego z takich spotkań. Aby przypodobać się kapitanowi [#1], musisz zabić obie obserwowane postaci. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie zadań Nocny pościg oraz Zdrajca i bestia.
  3. Załatwiłeś dostawę rumu - kapitan Stalowobrody [#1] ma problem, bo Berbeluch [#3] nie chce dostarczyć mu rumu. Żeby dobić targu z karczmarzem, trzeba wpierw przywrócić dostawy wody do gorzelni (patrz: Tragarze wody), a także odnaleźć przechwycony przez termity cukier (patrz: Ładunek cukru). Po wykonaniu tych zadań można udać się z powrotem do Berbelucha i poprosić go o załatwieniu alkoholu dla przeklętego kapitana. Kiedy panowie dobiją targu przed gospodą, będziesz mógł pochwalić się Stalowobrodemu wykonaniem zadania.

Kiedy zadanie zostanie zaliczone, nie pozostaje Ci nic innego jak złożyć przysięgę w obecności wszystkich członków załogi statku. Aby tego dokonać, wyraź swą gotowość do wstąpienia w szeregi piratów Stalowobrodemu [#1]. W tym momencie będziesz mógł opuścić wyspę na pokładzie okrętu - wystarczy powiedzieć o tym kapitanowi.

Nagrody:

  1. 200 punktów Chwały za wykonanie zadania.