Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Rise of the Tomb Raider Przed premierą

Przed premierą 20 lipca 2014, 13:00

autor: Przemysław Zamęcki

Czego oczekujemy od Rise of the Tomb Raider? Marzymy o nowych przygodach Lary Croft

Mało kto spodziewał się tak udanego restartu marki Tomb Raider. Gra z 2013 roku okazała się strzałem w dziesiątkę a wkrótce na nasze komputery i konsole trafi Rise of the Tomb Raider. Czego realnie oczekujemy od kolejnych przygód pięknej pani archeolog?

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Rise of the Tomb Raider - pojedynek z Uncharted 4 będzie trudny

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Ubiegłoroczny powrót Tomb Raidera wywołał sporo kontrowersji w świecie fanów serii. Niewielu z nich spodziewało się aż takiego odejścia od ram rozgrywki wytyczonych w poprzednich częściach, zdecydowanie bardziej skupiających się na eksploracji tajemniczych świątyń i rozwiązywaniu zagadek środowiskowych. Mroczny klimat osamotnienia zastąpiło raczej dziesiątkowanie przeciwników, nie mających większych szans w starciu ze studentką archeologii, która za pomocą czekana, łuku i broni palnej siała spustoszenie na wyspie Yamatai. Przy tym wszystkim nie wolno jednak pomijać znakomicie ukazanych emocji targających Larą, wielu trafionych pomysłów związanych z mechaniką rozgrywki oraz świetnej technologii, która tchnęła życie w fantastyczny świat przedstawiony i ożywiła kucyk głównej bohaterki.

Zapowiedziane na targach E3 2014 Rise of the Tomb Raider ma ostatecznie ukształtować charakter Lary. Czy będziemy świadkami, jak młoda dziewczyna odnajduje prawdziwe powołanie? Mając w pamięci dokonania głównej bohaterki na japońskiej wysepce i poprzednie części serii, proponuję kilka – moim zdaniem – interesujących pomysłów, które ekipa deweloperska mogłaby wziąć pod rozwagę.

Czego oczekujemy Rise of the Tomb Raider? - ilustracja #2

Spryt i zręczność ponad siłę

Śmiało można napisać, że część skradankowa ubiegłorocznego Tomb Raidera była wykonana w sposób co najmniej dobry. Lara jest dziewczyną drobnej postury i nikt nie powinien oczekiwać od niej, że stawi czoła groźnym przeciwnikom w bezpośrednim starciu wręcz. Niestety, również walka twarzą w twarz była w „jedynce” na porządku dziennym. Życzyłbym sobie więc, aby eliminacja wrażych sił w większym stopniu odbywała się dzięki szybkości i sprytowi bohaterki niż waleniu w łeb czekanem. Do bezpośredniej konfrontacji niech lepiej Lara używa reszty przenoszonego arsenału ze szczególnym uwzględnieniem trzymanych jednocześnie w obu dłoniach pistoletów. Stare porzekadło głosi: co dwie Beretty, to nie jedna.

Czego oczekujemy Rise of the Tomb Raider? - ilustracja #3

Byłoby także miło, gdyby choć trochę zwiększono liczbę sposobów cichej eliminacji wrogów – choćby poprzez lepsze wykorzystanie obiektów występujących w świecie gry. Wiem, że wybuchowe beczki są nieśmiertelnym sposobem na duże fajerwerki, ale chciałbym także, aby wyobraźnia twórców sięgała dalej. Rozmieszczanie pułapek w strategicznie wybranych miejscach? Działania dywersyjne odwracające uwagę wrogów? Jestem za!

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.