Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 czerwca 2014, 13:55

autor: Luc

Testujemy wersję beta Battlefield: Hardline - największy skok na kasę w historii Battlefielda - Strona 2

Od premiery Battlefielda 4 nie minął jeszcze rok, a EA serwuje nam już kolejną odsłonę popularnej serii - tym razem w całkowicie nowej formule. Jak wygląda zabawa w policjantów i złodziei?

W zależności od tego, po której stronie się opowiemy w nowych trybach – policyjnego SWAT lub też złodziei – nasze główne zadania odrobinę się różnią. W Heist wybierając ścieżkę bezprawia, staramy się przede wszystkim przechwycić ładunek wypchany po brzegi amerykańskimi dolarami oraz przewieźć go do wyznaczonego punktu. Przeciwna strona z kolei robi wszystko, aby uniemożliwić bandytom dostanie się do sejfu lub też po prostu udaremnić im ucieczkę. W drugim dostępnym trybie cele obu zespołów są mocno zbliżone i wszystko, czego gra od nas wymaga to wykradanie (w przypadku policji nazywane jest to „zabezpieczaniem”) z przeciwnego sejfu odpowiednich sum gotówki i odnoszenie ich do specjalnej ciężarówki. Aby odrobinę zaostrzyć rywalizację, po środku mapy ustawiono także „neutralny” depozyt, do którego dostęp ma zarówno SWAT, jak i przestępcy. Pierwsza drużyna, która zdobędzie okrągłą sumę 5 milionów dolarów – wygrywa.

Mimo szczerych chęci, nie będziemy w stanie wszystkiego zabrać samodzielnie. - 2014-06-17
Mimo szczerych chęci, nie będziemy w stanie wszystkiego zabrać samodzielnie.

Wszystkie ręce do góry

Testujemy wersję beta Battlefield: Hardline - największy skok na kasę w historii Battlefielda - ilustracja #2

Co ciekawe, nareszcie doczekamy się możliwości unieszkodliwiania przeciwników bez użycia broni. W naszym ekwipunku znajdzie się m.in. paralizator, który pozwoli obezwładnić wroga bez pojedynczego wystrzału! Z kolei przy pomocy pałki policyjnej na schwytanym przestępcy możemy przeprowadzać „przesłuchanie”, ujawniające na krótką chwilę pozycje wroga.

W obecnej wersji gry swoich sił spróbować możemy jedynie na jednej mapie – High Tension, rozgrywającej się w centrum miejskiej dżungli, pełnej wysokich wieżowców, mostów oraz niedokończonych budynków. W porównaniu do tego, do czego zdążyliśmy się przyzwyczaić w poprzednich Battlefieldach, teren potyczek wydaje się stosunkowo niewielki – ot, kilka skrzyżowanych przecznic oraz co najwyżej dwa lub trzy miejsca, w których skupia się większość walk. Twórcy zapowiadają wprawdzie, iż w finalnym produkcie, widoczne mapy będą zdecydowanie większe, ale na chwilę obecną jesteśmy zamknięci na tej mocno ograniczonej powierzchni. Z drugiej strony – nowe tryby obsługują na razie maksymalnie 32 graczy (docelowo będzie ich 64, przynajmniej w wersjach na PC i nowe konsole), więc nie mamy też poczucia „przeludnienia”.

Ci, którzy mimo wszystko nie mają ochoty przemierzać tych krótkich dystansów na piechotę, czeka jak zawsze bogato wyposażony park maszynowy. Choć większość pojazdów doskonale znamy z poprzednich części, na parkingu znajdziemy także kilka nowych – m.in. potężne, opancerzone SUVy czy też uliczne, dwukołowe ścigacze. Niestety póki co, szczególnie w przypadku sportowego motocykla, sterowanie oraz przypisana fizyka (a właściwie jej brak), pozostawiają sporo do życzenia. Oczywiście trudno od strzelanki oczekiwać symulacji rodem z wyścigowych torów, jednak pojazdy chwilami zbyt nienaturalnie odbijają się od przeszkód, a i wykonywanym skrętom daleko do realistycznych. Jakby tego było mało, nieomal na każdym kroku pojawiają się błędy w wyświetlaniu tekstur (często identyczne jak w Battlefield 4), choć na tym etapie można to jeszcze jakoś twórcom wybaczyć.

Lądowanie helikopterem – robisz to źle. - 2014-06-17
Lądowanie helikopterem – robisz to źle.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.