Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 marca 2014, 12:23

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Kingdom Come jak Skyrim - twórca Mafii przybliża nam swojego sandboksa - Strona 3

Po zakończonej ogromnym sukcesem kampanii na Kickstarterze, prace nad Kingdom Come: Deliverance nabrały niewyobrażalnego tempa. To, co do tej pory ujawniono, wygląda szalenie imponująco, ale czy studio Warhorse faktycznie odkryło już wszystkie karty?

Smoków w grze wprawdzie nie znajdziemy, ale kilka wiedźm zapewne stanie na naszej drodze.

Kingdom Come jak Skyrim - twórca Mafii przybliża nam swojego sandboksa - ilustracja #2

Stworzenie ogromnego świata, w którym każda jednostka posiada własny, oryginalny schemat zachowań, brzmi jak zadanie nie tylko skomplikowane od strony kreatywnej, ale również i technicznej. Choć na spekulacje dotyczące wymagań jest jeszcze zbyt wcześnie, nie obawiacie się tego, że stworzenie gry tak kompleksowej oraz opartej dodatkowo o CryEngine 3 przerośnie możliwości większości współczesnych maszyn? 

Jak na razie nasi programiści od SI za najbardziej „pamięciożerne“ uznają nie obsługę skomplikowanego systemu zachowań, lecz model ubierania postaci. Z technicznego punktu widzenia umieszczenie w grze setek osobno myślących NPC nie powinno stanowić większej przeszkody, o płynność rozgrywki nie należy się więc martwić. Jeżeli już cokolwiek ma sprawić nam problemy, to będzie to co najwyżej chaos, który może powstać w wyniku wszystkich, nakładających się na siebie czynności. Ale w żaden sposób nie wpłynie to na liczbę wyświetlanych klatek.

Aż miło popatrzeć.

Promując swój tytuł, często powołujecie się na tak uznane pozycje jak Dark Souls, Skyrim czy choćby Wiedźmin, dodatkowo podnosząc poziom oczekiwań. Choć każda z nich z pewnością jest godna naśladowania, czy nie obawiacie się tego, że Kingdom Come zostanie po pewnym czasie zaszufladkowane jako „Skyrim bez smoków” zamiast wyrobić sobie własną markę?

Gra od samego początku bazowała na mechanice znanej z The Elder Scrolls, a pozostałe zachodnie RPG oraz Wiedźmin stanowiły naszą główną inspirację w podejściu do fabularnej narracji. Ale na tym wspólne mianowniki się kończą – Kingdom Come ma naprawdę unikalny klimat i całkowicie różni się pod niemal każdym względem od wymienionych produkcji.

 

Choć, jak sami przyznajecie, Kingdom Come ma być grą bez magii i mistycyzmu, nie da się jednak zaprzeczyć, że samo czarnoksięstwo (nawet jeśli jedynie domniemane) odegrało w czasach średniowiecza ogromną rolę. Temat inkwizycji i palenia czarownic na stosie do dziś w niektórych środowiskach uznawany jest za wyjątkowo drażliwy – czy jednak w imię pełnego realizmu poruszycie w grze także i tę kwestię? 

Tak, planujemy umieścić w grze m.in. alchemię, do której podchodzono w tamtych czasach wyjątkowo poważnie. Swoje miejsce znajdzie także szczypta mistycyzmu oraz ówczesnego folkloru. Ludzie w średniowieczu mocno wierzyli w duchy, krwiożercze bestie, wiedźmy oraz magię,  więc to dosyć oczywiste, że elementy tych przesądów znajdą się w opowiadanej historii. Zupełnie przy okazji – uwielbiam Trylogię husycką Sapkowskiego. W absolutnie genialny sposób łączy tam historyczną prawdę z fantastyką.

W grze zwiedzimy wiele wspaniałych twierdz.

Wielu graczy postrzega Wasz tytuł jako nową, ulepszoną wersję Mount & Blade, które swoją popularność w głównej mierze zawdzięcza trybowi multiplayer. Jak wiemy, Kingdom Come będzie grą typowo dla samotnego gracza, ale czy macie w planach wydanie jakiegoś narzędzia dla moderów, którzy chcieliby dodać rozgrywce odrobiny wieloosobowego wymiaru? CryEngine 3 umożliwia nawet tak daleko idące modyfikacje, więc...

Zgadza się – CryEngine pozwala na swobodne modowanie, więc i my zrobimy wszystko, aby odpowiednio wspierać społeczność zajmującą się ulepszaniem gier. Modyfikacje niemal zawsze wychodzą tytułom na dobre (śmiech).

Redakcja GRYOnline.pl | GRYOnline.pl

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?