Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 marca 2014, 12:23

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Kingdom Come jak Skyrim - twórca Mafii przybliża nam swojego sandboksa - Strona 2

Po zakończonej ogromnym sukcesem kampanii na Kickstarterze, prace nad Kingdom Come: Deliverance nabrały niewyobrażalnego tempa. To, co do tej pory ujawniono, wygląda szalenie imponująco, ale czy studio Warhorse faktycznie odkryło już wszystkie karty?

Zgadzasz się ze stwierdzeniem, że tego typu projekty mają szansę powstać jedynie we wschodniej lub centralnej Europie, gdzie koszty pracy są znacznie niższe niż chociażby w przypadku Stanów Zjednoczonych lub Kanady?

Tańsza produkcja to wciąż zaleta naszej części świata, ale już nie tak wielka jak kiedyś. Przykładowo, kanadyjski rząd od pewnego czasu mocno dotuje twórców gier, co niemal całkowicie niweluje dotychczasowe różnice – także i w samych zarobkach (śmiech).

Walka na miecze, zarówno przy użyciu kontrolera, jak i myszki, będzie przyjemna oraz efektowna.

Jakie jest Wasze zdanie na temat wkładu graczy w proces produkcji gry? Czy bierzecie pod uwagę sugestie i żądania społeczności? Jeżeli tak – czy kolektywna opinia na dany temat nie zachwieje procesu twórczego zespołu? Kto powinien mieć decydujące zdanie – twórca czy gracze, do których adresujecie swój produkt?

Przez chwilę faktycznie obawiałem się o jakość odzewu, jednak póki co, społeczność na naszych forach jest wręcz niesamowita. Niektóre z propozycji naprawdę mocno pogłębiają poruszaną tematykę i znajdujemy w nich masę świetnych pomysłów. Część fanów interesujących się okresem średniowiecza pomaga nam również dopracować historyczne szczegóły. I nie mówię tego jedynie z kurtuazji wobec piszących tam osób. Byłem naprawdę zaskoczony tym, jak doskonały odzew otrzymaliśmy z ich strony. Ostateczna decyzja co do wyglądu gry należy jednak do nas. Zdaję sobie sprawę, że część umieszczonych elementów może niektórym nie przypaść do gustu, ale cóż – takie jest życie. Z drugiej strony, jeżeli 90% fanów będzie obstawało przy tym, iż nie chcą widzieć danej rzeczy w grze, bylibyśmy niespełna rozumu, gdybyśmy ich nie posłuchali. Mimo to mogą zdarzyć się sytuacje, w których będę uparcie forsował mało popularne rozwiązania.

Chorągwie wyglądają znajomo, ale twórcy wciąż nie chcą zdradzić, jaką rolę odegrają polskie wojska.

Wspominaliście, że w Kingdom Come ujrzymy kilka spektakularnych bitew. Początek XV wieku był stosunkowo „spokojnym” okresem w naszej części świata, nie licząc Powstania w Bułgarii oraz wojny polsko-krzyżackiej. Wybór „wielkich bitew” wydaje się więc być dość ograniczony. Czy to oznacza, że graczom przyjdzie stanąć na polach słynnego Grunwaldu?

Póki co – bez komentarza.

Sielanka jak w Fable, ale tematyka jak najbardziej poważna.

System walki wygląda na mocno rozbudowany. Mnóstwo ruchu, parowania, uników oraz zadawania ciosów pod różnymi kątami – czy pojedynki z użyciem konsolowego kontrolera będą równie płynne, co w pecetowej wersji? 

Na wszystkich zaprezentowanych do tej pory materiałach postacią kierowano przy użyciu kontrolera dla Xboksa. Przy wykorzystaniu myszki oraz klawiatury wszystko odbywa się na identycznych zasadach. Naprawdę nie sądzę, aby stworzenie sensownego systemu sterowania dla różnych platform było poważnym problemem. To, że niektórzy deweloperzy mają to gdzieś i są po prostu zbyt leniwi, aby właściwie przeprowadzić cały proces, to już ich problem. W naszej grze nawet interfejs w obu przypadkach jest równie wygodny i ma te same funkcje, np. sortowanie przedmiotów według różnych parametrów.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.