Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 30 sierpnia 2013, 13:30

autor: Hed

Widzieliśmy Lords of the Fallen - polskie RPG śladami Dark Souls

Kiedyś porównaliśmy polską grę Lords of the Fallen z Dark Souls. Jednak po jej pokazie na targach gamescom weryfikujemy tę tezę, bo Polacy z CI Games mają sporo autorskich pomysłów, jak rozwinąć formułę wypracowaną przez studio From Software.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Lords of The Fallen - najlepsza gra CI Games w historii

Sami przeciwnicy mają stanowić wyzwanie nie za sprawą przesadnie długich pasków życia, tylko różnych technik działania. Na gamescomie zobaczyliśmy między innymi zwyczajnego, stosunkowo wolnego wroga (Rhogar Marauder) oraz jego bardzo szybki odpowiednik (Rhogar Vanquard), który potrafi robić uniki, blokować i kontrować. Nie zabrakło również kusznika, ustawionego taktycznie na wieży. W tej konkretnej sytuacji trzeba było omijać jego bełty i poradzić sobie z innym przeciwnikiem. Tomasz Gop zaznaczył, że zwykle w grze będzie się walczyć z jednym potworem, bo chodzi o oddanie wrażenia toczenia pojedynku. Deweloper chciałby nawet, żeby było w tym czuć pierwiastek bijatyki pokroju Street Fightera – gry, w której wciskanie przycisków na ślepo prowadzi do przegranej.

Walka będzie stanowić sedno Lords of the Fallen. Dlatego też twórcy poświęcają systemowi starć najwięcej uwagi. - 2013-08-27
Walka będzie stanowić sedno Lords of the Fallen. Dlatego też twórcy poświęcają systemowi starć najwięcej uwagi.

Miecze, młoty, tarcze, kusze

W uzyskaniu przewagi pomogą specjalne umiejętności, z których część pokazano w renderowanym zwiastunie gry. Zacznijmy od tego, że mają być one przypisane do klas postaci. Reszta rozwoju bohatera pozostanie kwestią otwartą. Parę ataków zademonstrowano w akcji – jeden pozwalał stworzyć fantom przyciągający uwagę wrogów, drugi kreował podobną kopię bohatera szarżującą do przodu. CI Games projektuje te techniki jako coś potężnego, co da graczowi poczucie władania wielką mocą. Podstawowe formy ataków mają natomiast wynikać z posiadanego aktualnie oręża. Młoty, miecze czy inne rodzaje broni białej będą oferować odmienne zestawy ruchów, co przełoży się na większą liczbę taktyk. Podobnie jak w Dark Souls trudno będzie wybrać jedną najlepszą broń z całej gry – wiele jej typów sprawdzi się bowiem świetnie w pewnych sytuacjach, a w innych okaże się nieprzydatnych. Lords of the Fallen posiada także system sekwencji ciosów – wyczucie rytmu akcji pomoże w uderzeniu z maksymalną skutecznością.

Szymon Hed Liebert | GRYOnline.pl

Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
AC: Valhalla wygląda jak gra, którą pokocham i znienawidzę [OPINIA]
AC: Valhalla wygląda jak gra, którą pokocham i znienawidzę [OPINIA]

Przed premierą

Oglądaliście już zwiastuny nowego Assassin's Creed? Ja oglądałem i już teraz wiem, że to będzie słaba gra, z którą spędzę przynajmniej sto kolejnych godzin, tak samo jak w Odyssey.

Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy
Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy

Przed premierą

Hell, it's about time – powiedział Findlay w zwiastunie StarCrafta 2 i ten cytat idealnie pasuje do sytuacji Blizzarda. Możliwe, że Diablo 4 będzie takim hack'n'slashem, o jakim zawsze marzyliśmy i pozwoli nam wybaczyć firmie wszystkie potknięcia.

Widziałem Baldur's Gate 3 i już zbieram drużynę, bo jestem zachwycony
Widziałem Baldur's Gate 3 i już zbieram drużynę, bo jestem zachwycony

Przed premierą

Pamiętacie jeszcze Baldur's Gate? Nieważne, niezależnie od tego, czy jesteś weteranem, czy RPG-owym neofitą, najnowsza produkcja studia Larian nie powinna być Ci obojętna.