Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 13 czerwca 2013, 15:25

autor: ElMundo

Widzieliśmy Destiny - sieciową strzelaninę od twórców Halo

Klimaty SF, kooperacja oraz wielkie bitwy sieciowe - Destiny ma duży potencjał, szczególnie na rynku amerykańskim, gdzie seria Halo otoczona jest prawdziwym kultem. Podobieństwa do poprzednich produkcji Bungie widoczne są gołym okiem.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Destiny - co jest nie halo w nowej grze twórców Halo?

System walki jednoznacznie przywodzi na myśl wcześniejsze dokonania studia. Wymiany ognia z wykorzystaniem futurystycznych karabinów są niezwykle dynamiczne i pozwalają skutecznie eliminować przeciwników na różnych poziomach doświadczenia. Podstawową kwestią stają się wspomniane już zestawy broni, dzięki którym można szybko dostosowywać się do sytuacji panującej na polu walki i reagować na gabaryty oraz słabe punkty przeciwnika. Całkiem nieźle prezentuje się element współpracy między graczami – oprócz oczywistego odwracania uwagi wroga od innego z kompanów nie zabrakło też uzdrawiania oraz przekazywania amunicji. Choć to elementy z pozoru podstawowe, w Destiny sprawdzają się naprawdę dobrze i – przede wszystkim – funkcjonują intuicyjnie.

Widzieliśmy Destiny - sieciową strzelaninę od twórców Halo - ilustracja #1

Dodatkową opcją są publiczne eventy, w których udział bierze większa liczba graczy. Na ekranie mamy wówczas klasyczną sieciową demolkę – nad głowami świszczą kule, a tony żelastwa z zestrzelonych statków oraz przeciwników walają się po okolicy. Na polu walki dzieje się naprawdę dużo i sytuacja zmienia się dynamicznie, w zależności od poczynań graczy. Tego typu atrakcje mogą stanowić o sile Destinyszybkie wymiany ognia okraszone ciągłą rywalizacją wypadają soczyście, a zabawa ze wsparciem znajomych tylko dodaje niezbędnego dreszczyku emocji.

Stylistycznie świat gry nie odbiega od tego, co znamy z przygód Master Chiefa – nadal mamy do czynienia z nieco cukierkowym, fantastycznym uniwersum, w którym krzyżują się dwie płaszczyzny: ziemska oraz kosmiczna, a najnowsze technologie znacząco wpływają na poczynania bohaterów. Pod względem technicznym Destiny prezentuje się porządnie – spora w tym zasługa specjalnie przygotowanego na potrzeby tej produkcji autorskiego silnika, choć czasami miałem wrażenie, że w oprawie graficznej nadal drzemią spore rezerwy.

Widzieliśmy Destiny - sieciową strzelaninę od twórców Halo - ilustracja #2

Wnioskując po ilości odwołań do Halo, nietrudno się domyślić, że fani tej serii poczują się w nowej produkcji Bungie jak w domu – to tak naprawdę spadkobierczyni poprzedniego cyklu, nastawiona na ciągłą rozgrywkę w sieci. Jestem przekonany, że Master Chief z uwagą przygląda się nowemu projektowi swoich ojców. Podobnie zresztą jak gracze, którzy obdarzyli twórców sporym kredytem zaufania. Oby został spłacony z nawiązką.

Amadeusz ElMundo Cyganek | GRYOnline.pl

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą

„Byłem na przedpremierowym pokazie Outriders” – chwalę się ludziom, ale nikt nie wie co to jest Outriders. Niedługo się dowiedzą, bo chociaż wystartowanie z nową marką w 2020 roku nie jest łatwe, zdecydowanie warto próbować i celebrować takie próby.

Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.