Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Call of Duty: Ghosts Przed premierą

Przed premierą 21 maja 2013, 20:00

autor: Jordan Dębowski

Miłośnik Silent Hilla, serii Dark Souls i czarnej kawy. Uwielbia Flasha, któremu zazdrości punktualności.

Widzieliśmy grę Call of Duty: Ghosts - CoD prawdziwie nowej generacji

Call of Duty: Ghosts ma szansę otworzyć całkowicie nowy rozdział w historii cyklu. Call of Duty zmienia silnik, porzuca uniwersum Modern Warfare i wprowadza psiego kompana.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Call of Duty: Ghosts - czy to jest nowa generacja?

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Kilka dni temu Activision zorganizowało konferencję prasową, na której po raz pierwszy ujrzeliśmy kolejną odsłonę popularnej strzelaniny Call of Duty o podtytule Ghosts. Prezentację prowadził nie kto inny, tylko Mark Rubin, producent wykonawczy studia Infinity Ward, odpowiedzialnego za podserię Modern Warfare.

Akcja Ghosts – podobnie jak w Modern Warfare – będzie toczy się w czasach współczesnych. Próżno spodziewać się tu powrotu znanych postaci, takich jak Price, Soap czy – jak może sugerować tytuł i ostanie plotki – Ghost. Historia opowiadana w najświeższym dziele Infinity Ward rozegra się w zupełnie innym, nowym uniwersum Call of Duty. Cytując twórców: „nowe uniwersum, nowa generacja i nowy silnik”. W grze wcielimy się w jednego z członków tytułowego oddziału Duchów, specjalnej jednostki utworzonej z byłych żołnierzySpecial Forces, i powalczymy za ojczyznę w świecie, w którym w wyniku kryzysu USA przestało być potęgą na arenie międzynarodowej. Pewne nadzieje odnośnie fabuły może budzić fakt, że częściowo odpowiada za nią amerykański scenarzysta filmowy Stephen Gaghan (znany np. z Syriany z George’em Clooneyem).

Widzieliśmy grę Call of Duty: Ghosts - CoD prawdziwie nowej generacji - ilustracja #2

Twórcy kładą duży nacisk na towarzyszące protagoniście postacie – kilkuosobową drużynę, która wesprze go w boju. Owymi kompanami będą prawdziwi wojacy z krwi i kości, reagujący na nasze decyzje i nie odstępujący nas na krok, a nie – jak dotychczas – papierowe boty i głos z krótkofalówki. Mówiąc o nowościach, nie sposób nie wspomnieć o wyszkolonym psie, który pomoże nam niczym Szarik Jankowi z Czterech pancernych. Wzbogaci on rozgrywkę o natychmiastowe wykończenia przeciwników czy możliwość przeprowadzenia zwiadu. Czworonóg został przeniesiony do gry z imponującą pieczołowitością, gdyż w sesjach motion capture wystąpił specjalnie przeszkolony pies tropiciel oddziałów specjalnych.

Widzieliśmy grę Call of Duty: Ghosts - CoD prawdziwie nowej generacji - ilustracja #3

CZEGO NIE ZOBACZYMY W NOWYM CALL OF DUTY:

  • powrotu postaci i wątków z Modern Warfare;
  • nieliniowej fabuły;
  • trybu Zombies;
  • starego silnika graficznego.

Znaczącą część pokazu stanowiło zaprezentowanie silnika gry. Graficznie Ghosts może nie robi takiego wrażenia jak to, co zobaczyliśmy w zwiastunie następnego Battlefielda, ale na pewno przysłuży się ustanawianiu standardów na PlayStation 4 i kolejnym Xboksie. Nowy CoD bez problemów działa w 60 klatkach na sekundę i czaruje licznymi efektami cząsteczkowymi, mogliśmy obejrzeć w demie technologicznym przedstawiającym tropikalną dżunglę i we fragmencie rozgrywki, w którym dwójka nurków przemierza dno oceanu. W oczy rzuca się ogrom pracy, jaką wykonali twórcy, aby flora i fauna reagowały na każdy nasz ruch. Szczególnie miłe dla oka były drobne smaczki, jak np. podczas wychodzenia z ciemnej jaskini, kiedy oczy postaci przyzwyczajały się do nagłej zmiany oświetlenia. Kluczowym elementem tej części demonstracji było pokazanie działania Subdivision Surface, efektu, który spopularyzowało studio Pixar, a który włodarze Infinity Ward przełożyli w realia gier.

Silnik umożliwi wygenerowanie wielu innych efektów, takich jak reakcja trawy czy wody na nasze przemieszczanie się. Mimo że pochłonięty akcją gracz najprawdopodobniej nie zwróci na takie szczegóły uwagi, warto będzie podczas sesji z Ghosts na chwilę się zatrzymać i pozachwycać otoczeniem. Nowy silnik pozwala też na bardziej zaawansowane cieniowanie i wyostrzenie wielokątów – celownik, który kiedyś sprawiał wrażenie okrągłego za sprawą kilku zakrzywionych wieloboków i mylącego oczy rozmycia, teraz faktycznie będzie mieć kształt koła, a modele broni zyskają więcej szczegółów niż kiedykolwiek wcześniej. Wielokrotnie podczas prezentacji twórcy podkreślali, że przyświecała im maksyma „rozgrywka napędza technologię”, w myśl której każdy efekt graficzny powinien służyć urzeczywistnieniu toczonych potyczek.

Widzieliśmy grę Call of Duty: Ghosts - CoD prawdziwie nowej generacji - ilustracja #4

Dzięki Subdivision Surface znacząco zwiększono liczbę wielokątów i poprawiono geometrię środowiska – skarpa czy sterta kamyków nie będą już tylko kilkoma teksturami, ale dokładnie nakreślonymi w trzecim wymiarze obiektami. Nowa technologia pozwala też na wprowadzenie takich detali w modelu sterowanej postaci jak drobne rany na dłoniach w zależności od obrażeń czy brud pod paznokciami. Można mieć tylko nadzieję, że uciekające przed nami ławice małych ryb czy bąble powietrza unoszące się ku powierzchni wody nie są jedynie wynikiem zaplanowanych skryptów.

Graliśmy w Resident Evil 2 – klasyk odnowiony niemal nie do poznania
Graliśmy w Resident Evil 2 – klasyk odnowiony niemal nie do poznania

Przed premierą

Lepsze zazwyczaj jest wrogiem dobrego – a przy nowej wersji Resident Evil 2 Capcom zamierza dość sporo namieszać w formule pierwowzoru. Po zagraniu w nowego Residenta jestem jednak przekonany, że Japończycy wiedzą, co robią.

Graliśmy w Metro Exodus – słowiańskie postapo nie wybacza
Graliśmy w Metro Exodus – słowiańskie postapo nie wybacza

Przed premierą

Metro nie wybacza. To trudna gra, musimy przechodzić ją uważnie, bo inaczej będzie nam ciężko. Pojechaliśmy do Londynu, żeby jeszcze przed targami E3 zobaczyć jak się ma słowiańska postapokalipsa od 4A Games.

Doom Eternal – tak powinno się traktować legendy!
Doom Eternal – tak powinno się traktować legendy!

Przed premierą

Doom Eternal nie zapowiada się na bezpieczny sequel. To będzie coś jak druga część Terminatora czy Obcego przy swoich pierwowzorach, a ponadto prawdziwy hołd oddany klasycznej wersji Dooma. Tak powinno się traktować legendarne marki z lat 90.!

Komentarze Czytelników (81)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.05.2013 10:17
👍
odpowiedz
Marciniszyn
2
Junior

fakt faktem graficznie nie powalili z nóg jak trailer bf4 czy crysis ale call of duty ma wyglądać tak jak wygląda i nie wyobrażam sobie teraz jak by pododawali samochody czy coś innego do tej gry w BLACK KLOPS 2 goście przesadzili z efektami broniami i co? granat jak rzucisz to leci na 2 metry a broń strzela jak z kapiszonów treyarch nie powinien robić gier takich jak call of duty mnie tylko cieszy to ze kolejny COD ROBI WŁAŚNIE ACTIVISION

22.05.2013 11:04
odpowiedz
szef504
73
Centurion

"czego nie zobaczymy w nowym COD
- nieliniowej fabuly"
Czyli bedzie jeszcze bardziej liniowa niz byla? To w ogole mozliwe?

22.05.2013 11:11
odpowiedz
lollol695
57
Pretorianin

Zobaczymy jak to bedzie. Moze dam szanse chociaz dla mnie CoD skonczyl sie po Cod 2(wedlug mnie wciaz najlepszy). Jednak od odgrzewanego co roku kotleta bardziej zainteresowal mnie Quantum Break. Bardzo jestem ciekaw o czym to bedzie

22.05.2013 11:31
odpowiedz
Święty!
116
Konsul

CoD skończył się na United Offensive.

22.05.2013 11:36
odpowiedz
AIDIDPl
112
PC-towiec

szef504 ---> W BO2 była nieliniowa, ale skoro IW zrobiło "nowy silnik" "nowej generacji" to już im nie starczy czasu żeby zrobić nieliniową fabułę, bo mają tylko 2 lata...

22.05.2013 13:16
odpowiedz
Kuba92
1
Junior

Niestety oglądając filmik straciłem chęć na kupno. Gra stoczyła sie strasznie zatraca realizm który w CoD był jedną z ważniejszych cech. Szkoda.

22.05.2013 14:46
odpowiedz
Psycho16
123
Redhead Lover And User

CoD i REALIZM ?!?!?!!?!?!? mam nadzieje, ze to tylko joke :D

22.05.2013 16:05
odpowiedz
karvimaga
99
Generał

hahahaha! realizm dobre dobre :)

22.05.2013 17:03
odpowiedz
bonobono
86
Pretorianin

Problemem serii był drętwy, w ogóle nie miodny gameplay - gracz prowadzony za rączkę, zabijający z tysiąc wrogich jednostek w ciągu całej gry . Same cutscenki były naprawdę fajne i kinowe, ale gameplay strasznie irytujący i nużący. Co do trailera to widzę, że zapowiada się to samo. Nie wiem co ludzie w tym widzą. Ja przygodę z serią skończyłem na MW.

22.05.2013 18:15
odpowiedz
kari6i
30
Centurion

No to grzejemy kotlecika :D

22.05.2013 18:30
😜
odpowiedz
jarooli
94
Would you kindly?

Pierwsi internetowi detektywi już wyłapują wpadki nowego silnika -->

22.05.2013 19:01
odpowiedz
aenwu
79
Konsul

Raczej w materii strzelanek niczego odkrywczego się już nie wymyśli co zostało już wymyslone

22.05.2013 20:24
odpowiedz
dia8el
88
Wiedźmin

yyy - przecież ta grafika to wielkie gówno
nic nowego
gdzie tu nowa era?
aaaaaaahahahahah

tytuł artykułu opłacony, czy autor wyszedł z dziury po 10 latach?

22.05.2013 21:33
odpowiedz
standby
39
Cebula Electronics Corp

Zdecydowanie za dużo kasy idzie na to gówno ...

22.05.2013 22:05
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Ja osobiście duże nadzieje pokładam w trybie dla pojedynczego gracza. Wierzę że ludzie z Infinity Ward wraz z Stephenem Gaghanem zaoferują graczom ciekawą kampanię fabularną z wyrazistymi kreacjami głównych bohaterów oraz ciekawymi i zaskakującymi zwrotami akcji, o świetny i wciągający tryb multiplayer raczej nie ma się co martwić bo autorzy na pewno zaserwują go w tradycyjny sprawdzony sposób. Co do oprawy graficznej to jakiegoś gigantycznego skoku jakościowego raczej nie będzie, co jednak nie zmienia faktu że nowy silnik graficzny prezentuje się bardzo przyzwoicie.

22.05.2013 22:29
😁
odpowiedz
sir Qverty
9
Generał

Realizm w CoD...śmiechłem

22.05.2013 22:36
👍
odpowiedz
Reavek
122
Koza

[62]

Na wszystko jest wyjaśnienie:
http://i.imgur.com/d9HeXKd.jpg

23.05.2013 09:33
😁
odpowiedz
Amo
99
Pro-vocator

[66] - srete te te srete te te, pieprzysz jak moja żona przed okresem, co Ty jakaś przyzwoitka jesteś ? Trzeba jechać po nowym COD ile wlezie !!! Nie bądź hipsterem mój drogi !

btw. tak na serio, to ile masz lat 12 ? Moja 6-letnia córka potrafi pisać o wiele funkcjonalniej :)

23.05.2013 11:18
odpowiedz
DarnokOk
27
Legionista

Grafika nie jest świetna, bo chcą żeby jak najwięcej ludzi kupiło...

23.05.2013 12:42
odpowiedz
barnej7
105
Generał

Jakoś nie wygląda to dużo gorzej od innych gier zapowiedzianych na nextgeny, juz dawno wiadomo było, że ten przeskok będze tak naprawdę minimalny

23.05.2013 12:43
odpowiedz
koksu121313
0
Konsul

ja jako fan od cod 4
powiem niech spierd....
te pazerni na $$$$ twórcy
tyle co oni kasy zarobili a wygląda mi to na Polską grę albo gre z 2012 roku

24.05.2013 11:47
odpowiedz
Altres
31
Centurion

Łał rafa nie będzie pojedynczą teksturą, w końcu zauważyli że są 5 lat za całą branżą, i dopiero teraz wprowadzają udoskonalenia które z innych gier znamy już od lat.

25.05.2013 08:14
odpowiedz
victripius
89
Joker

Zobaczymy, co z tego wyjdzie, ale na razie mówienie o wielkiej rewolucji jest przesadzone, bo nowy silnik graficzny jeszcze o niczym nie świadczy. Na pewno będzie widowiskowo w singlu, a tryb multi jest już od kilku lat mocno oblegany przez graczy i o to w końcu chodzi.

26.05.2013 18:24
odpowiedz
Palles
98
Pretorianin

1:48 w trailerze na pierwszej stronie. Animacja biegu jak z poprzednich części...

27.05.2013 17:55
😁
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

http ://www.youtube.com/watch?v=TMYso30L9zI&feature=player_embedded

omg

28.05.2013 18:43
😈
odpowiedz
Aristos
106
między słowami

[62] 'pierwsi internetowi detektywi już wyłapują wpadki nowego silnika'

+

'Wielokrotnie podczas prezentacji twórcy podkreślali, że przyświecała im maksyma „rozgrywka napędza technologię”, w myśl której każdy efekt graficzny powinien służyć urzeczywistnieniu toczonych potyczek.'

=

Akcja toczy się w układzie z więcej niż jedną gwiazdą, czyste SF ;) Bo drugiej opcji, że PRowcy łgają jak najęci, nawet przecież nie powinniśmy brać pod uwagę..

04.06.2013 23:48
odpowiedz
Nolifer
112
The Highest

Nowa technologia , która i tak jest kilka lat za konkurencją , to fest nowa :D

11.06.2013 13:16
odpowiedz
jubo1223
9
Legionista

A gdzie tryb zombie? obiecali że będzie i niema. oby multiplayer był rozbudowany np. dużo botów można było dać czy więcej broni lub większe map, a najlepiej jak jeszcze będą pojazdy :I to chyba tyle :P

12.06.2013 09:27
odpowiedz
Darkowski93m
112
Generał

Nowa technologia... taaa... Co z tego że ona nowa jest jak poziomem dorównuje co najwyżej produkcjom sprzed 5 lat ? Ale to nieistotne jest, zachwycajmy się dalej tym szmelcem, bądźmy ślepi na fakt że od MW 2 ta gra się w ogóle nie zmienia. Każdy nowy CoD to identyczny schemat rozgrywki z liczbą innowacji dającą się policzyć na palcach jednaj ręki. Najlepsze jednak jest to że ani single ani multi nie oferują nic poza bezmyślnym naparzaniem we wszystko co się rusza. Przyznaje, to bawi, ale na litość boską, ile można.... Nie wystarczy nam idealne Call of Duty 4 ? Mnie jak najbardziej wystarczy, dlatego mam gdzieś kolejne części...

29.07.2013 11:36
odpowiedz
MavericKK
74
IEM 2k14 2k15 2k16 Staff

MOZE ściągne pirata ^^

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze