Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 kwietnia 2013, 11:01

Graliśmy w Might & Magic X: Legacy - trudny powrót do korzeni - Strona 2

Zapowiedź nowej gry z serii Might & Magic rozbudziła apetyty starej gwardii, która pamięta jeszcze czasy dungeon crawlerów. Pokaz dziesiątej gry z serii udowodnił jednak, że powrót do korzeni nie będzie tak łatwy, jak mogłoby się to wydawać.

Bohaterowie opisani są sześcioma podstawowymi atrybutami: might, magic, perception, destiny, vitality i spirit. W przypadku broni dystansowych piekielnie ważny jest zasięg – marne łuki nie są w stanie razić wrogów z dużych odległości, a jak wiadomo, warto zmiękczyć przeciwników, zanim znajdą się w bezpośrednim sąsiedztwie drużyny. Ma to o tyle duże znaczenie, że w tym ostatnim przypadku grupa nie jest w stanie się ruszyć (jedynie obracać), a co za tym idzie, uciec z pola bitwy.

Podziemia będą mniej klaustrofobiczne niż w Legend of Grimrock. - 2013-04-11
Podziemia będą mniej klaustrofobiczne niż w Legend of Grimrock.

Świat w Might & Magic X: Legacy ma być ogromny, ale twórcy nie od razu pozwolą na jego zwiedzanie. Pierwszy akt rozegra się na znacznie mniejszym, zamkniętym obszarze i spełni rolę szkoleniową. Dopiero po ukończeniu obowiązkowego wprowadzenia autorzy spuszczą drużynę ze smyczy i pozwolą jej pójść w dowolnym kierunku. Co ważne, gra nigdy nie będzie dostosowywać siły przeciwników do drużyny, tak jak ma to miejsce w serii The Elder Scrolls.

Walka toczy się w turach: najpierw uderzamy my, potem inicjatywę przejmuje rywal. Z racji tego, że można wydać tylko jeden rozkaz, starcia wymagają od gracza myślenia i dostosowania taktyki do napotkanego zagrożenia. Tak to przynajmniej wygląda w teorii, bo akurat w demie nie trzeba było myśleć wcale. Przeważnie wystarczał zmasowany ogień z dystansu, a jeśli przeciwnikowi udało się jakimś cudem zbliżyć na wyciągnięcie ręki, w ruch szły miecze i topory, definitywnie kończąc sprawę. Sympatyków tego typu produkcji ucieszy z pewnością fakt, że wszelkiej maści krytyki naliczane są niezależnie. Mój czarodziej miał na starcie aż 100% szans na zadanie podwójnych obrażeń za pomocą miecza, ale w przypadku magii szansa ta wynosiła zaledwie 20%.

Krasnolud – przedstawiciel jednej z 4 ras obecnych w grze. - 2013-04-11
Krasnolud – przedstawiciel jednej z czterech ras obecnych w grze.

Za wyczyny na placu boju drużyna zdobywa oczywiście doświadczenie, które po przekroczeniu wyznaczonych progów owocuje przydzieleniem punktów umiejętności. Każdy z bohaterów może rozwijać kilkanaście zdolności, a ich typ różni się w zależności od konkretnej klasy. Doskonałym przykładem jest czarodziej, który potrafi zgłębiać wszystkie niuanse magii, dla odmiany taki ranger ma dostęp do zaledwie dwóch szkół. Defender i barbarian w ogóle nie brylują w tej dziedzinie, posiadają natomiast szereg skilli dotyczących poszczególnych rodzajów broni. Co ciekawe, tylko ten pierwszy może śmiało korzystać z łuków, a drugi z kusz.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?