Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 marca 2013, 12:00

autor: Adrian Werner

Zapowiedź Dreamfall Chapters – Najdłuższą Podróż wznowimy w 2014 roku - Strona 3

Dzięki hojności fanów możliwe stało się wyprodukowanie przygodówki Dreamfall Chapters. Wszystko wskazuje na to, że powrót na szlak The Longest Journey należeć będzie do udanych.

Bycie niezależnym studiem nie przeszkodzi autorom w dostarczeniu atrakcyjnej grafiki. - 2013-03-15
Bycie niezależnym studiem nie przeszkodzi autorom w dostarczeniu atrakcyjnej grafiki.

Po sumowaniu wszystkich źródeł finansowania gra wciąż dysponuje mniejszym budżetem niż Dreamfall, którego wyprodukowanie pochłonęło ok. 5-6 mln dolarów. Mimo to Red Thread Games zamierza stworzyć zdecydowanie najpiękniejsza odsłonę cyklu. Będzie to możliwe dzięki lepszej efektywności pracy, co zapewnia mały, dobrze zgrany zespół deweloperski. Kolejnym ułatwieniem jest wykorzystanie prostego w obsłudze silnika Unity. W przypadku Dreamfalla również posłużono się cudzą technologią (Shark3D), ale była ona potwornie niedopracowana i spowodowała wzrost kosztów oraz wydłużenie cyklu produkcyjnego. Ponadto autorzy nie muszą tym razem zajmować się równolegle wersją konsolową, jak to miało miejsce w przypadku poprzedniej odsłony. Wszystko to sprawia, że pomimo niższego budżetu Dreamfall: Chapters zaoferuje co najmniej równie obszerną kampanię jak część druga przy jednoczesnym podniesieniu jakości grafiki.

Seria The Longest Journey cieszy się wyjątkową pozycją wśród gier przygodowych. Przez długi czas wydawało się, że marka ta nie ma szans na powrót. Świadomość tego była tym bardziej bolesna z powodu zakończenia Dreamfalla, które pozostawiło bohaterów w bardzo nieciekawym położeniu. Kickstarter odmienił jednak kształt rynku pecetowego, co umożliwi Ragnarowi Tornquistowi dokończenie swojego magnum opus. Twórcy wydają się być świadomi błędów drugiej części i wszystko wskazuje na to, że uda im się uniknąć ich powtórzenia, dostarczając tym samym wspaniały kolejny etap Najdłuższej Podróży.

Zapowiedź Dreamfall Chapters – Najdłuższą Podróż wznowimy w 2014 roku - ilustracja #3

Kickstarter Dreamfall: Chapters osiągnął większość celów dodatkowych związanych z tym projektem. Akcji nie udało się jednak dotrzeć do pułapu dwóch milionów dolarów, co miało umożliwić wyprodukowanie The Longest Journey Home. W założeniach ma to być bezpośrednia kontynuacja pierwszej części i tak jak ona postawi na piękne tła 2D, po których będą przechadzać się trójwymiarowe postacie. Główną bohaterką zostanie oczywiście April Ryan i poznamy jej losy zarówno zaraz po wydarzeniach z pierwszej odsłony, jak i już po zakończeniu Dreamfall: Chapters.

Niestety, do wystartowania z pre-produkcją The Longest Journey Home zabrakło niecałych 500 tys. dolarów. Zdecydowanie nie jest to jednak koniec tego projektu i twórcy chcą do niego wrócić po ukończeniu Dreamfall: Chapters. Całkiem możliwe, że w przyszłości zorganizowany zostanie oddzielny Kickstarter.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?