Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 czerwca 2012, 09:41

Borderlands 2 na E3 2012 - krótki wypad na Pandorę - Strona 2

Borderlands 2 będzie twórczym poszerzeniem pomysłów z "jedynki" o czym przekonaliśmy się na targach E3 2012. Gearbox nie planuje żadnej rewolucji. I bardzo dobrze.

W Borderlands 2 grałem zbyt krótko, żeby wyciągać ostateczne wnioski, ale na tę chwilę pokusiłbym się o stwierdzenie, że „dwójka” w niewielkim stopniu różni się od swojego pierwowzoru. Nie zaobserwowałem żadnych istotnych zmian w mechanice strzelania, w identyczny sposób uaktywnia się moce specjalne, nadal kluczowym elementem jest dbanie o tarcze, pozwalające wziąć na klatę nieco więcej niż zwykle pocisków. Innowacji należy szukać przede wszystkim w samych bohaterach, którzy zastąpili protagonistów znanych z poprzedniej części serii, oraz w nowych właściwościach pukawek.

Wyłuskanie głębiej ukrytych modyfikacji i usprawnień wymagałoby spędzenia z produktem co najmniej kilku godzin, a nie dwudziestu minut. Musicie mi więc wybaczyć i cierpliwie poczekać na kolejne informacje o tej grze. Miejmy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli pobyć na Pandorze nieco dłużej i to jeszcze przed planowaną na jesień premierą.

Pierwsze wrażenie? Jest naprawdę dobrze. Nie oczekuję po Borderlands 2 niczego więcej niż lekkiej strzelaniny w postapokaliptycznych realiach, no, może jeszcze położenia większego niż w „jedynce” nacisku na fabułę, żeby opowieść stanowiła tło, o którym nie zapomina się po kilku minutach zabawy. Autorzy zarzekają się, że sporo pod tym względem się zmieni, ale akurat w wersji demonstracyjnej nie było tego widać. Klik na tablicy ogłoszeń i jazda do najbliższego markera – gdyby nie wrodzona chęć dowiedzenia się, o co tu w ogóle chodzi, na wypowiadane przez Handsome Jacka teksty nie zwróciłbym w harmiderze wywołanym totalną sieczką większej uwagi.

Co najważniejsze – gra prezentuje się bardzo solidnie i już teraz gołym okiem widać, że Gearbox bez trudu dostarczy na wrzesień dopracowany produkt. Bez udziwnień i drastycznych zmian – każdy fan pierwszego Borderlands może być pewien, że w „dwójce” dostanie dokładnie to, czego można oczekiwać po żywiołowej strzelaninie: rzeź, rzeź i jeszcze raz rzeź. To chyba wystarczy, prawda?

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.