Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 czerwca 2012, 11:16

Beyond: Two Souls - widzieliśmy czarnego konia targów E3 2012 - Strona 3

Ludzie z Quantic Dream na produkcji interaktywnych filmów znają się jak nikt inny. Ich kolejny projekt, Beyond: Two Souls, to kandydat na najlepszą grę targów E3 2012.

Szczęście nie trwa jednak zbyt długo. Policja kontynuuje pościg z powietrza i z powodzeniem blokuje kolejne drogi, więc Jodie – chcąc nie chcąc – musi przebić się przez skleconą naprędce barykadę. Tutaj znów z pomocą przychodzi Aiden i jego pole siłowe. Dzięki stworzonej przez niego tarczy żadna z kul nie sięga celu. Chwilę później akcja przenosi się do małego miasteczka, gdzie nasza podopieczna zostaje brutalnie zatrzymana przez snajpera i osaczona. Do akcji wkracza duch, który jest mistrzem w sianiu chaosu. Najpierw obejmuje kontrolę nad strzelcem wyborowym i zabija dwóch Bogu ducha winnych kolegów, potem dusi jeszcze jednego funkcjonariusza. Kolejny przejęty antyterrorysta wysadza granatem stację benzynową, skład grupy uderzeniowej uszczupla się w zastraszającym tempie. Aiden, jak gdyby nigdy nic, wyłącza następnych wrogów, a tymczasem Jodie znajduje schronienie w pobliskim budynku. Kiedy wokół zostają już wyłącznie zgliszcza, dziewczyna podchodzi do rannego dowódcy (tego samego, który był widoczny w zapowiadającym Beyond: Two Souls filmiku) i w mocnych słowach żąda, by zostawić ją w spokoju. Demo się kończy, a my siedzimy z rozdziawionymi szczękami, zastanawiając się, kiedy minęło te czterdzieści minut.

Z powyższego przekazu nietrudno odgadnąć, że zaprezentowany na E3 materiał przypadł mi do gustu. Gra wygląda absolutnie bajecznie i nie przeszkadzają nawet niektóre idiotyzmy, wynikające z niezrozumiałego zachowania bohaterów niezależnych. Choćby to, że podczas końcowej obławy żaden z policjantów nie ruszył do przodu, nie spróbował zabić dziewczyny, mimo że było na to wystarczająco wiele czasu. Wszyscy funkcjonariusze cierpliwie czekali, aż zostaną zlikwidowani bądź zniewoleni – trochę to głupie. Średnio podoba mi się też pomysł z nadmiernym ułatwieniem zabawy. Wspomniałem już, że w grze nie można zginąć. Jak się okazuje, nie można też popełnić błędu podczas jazdy motocyklem – za każdym razem, kiedy zbliżymy się do krawędzi szosy, Jodie po prostu odbije się od niewidzialnej ściany. Z jednej strony francuskie studio kładzie ogromny nacisk na realizm, z drugiej dopuszcza takie kwiatki. Niedobrze.

Mimo wspomnianych mankamentów gra bardzo mi się spodobała, a już na pewno zrobiła na mnie dużo większe wrażenie niż niegdyś pierwszy fragment rozgrywki z Heavy Rain. Prawdę mówiąc, dawno nie oglądałem tak dobrego interaktywnego filmu. Mam nadzieję, że najnowszy tytuł Davida Cage’a i spółki znajdzie szerokie grono odbiorców, choćby po to, by autorzy mogli inwestować w dalsze projekty. Dobrze że są jeszcze na tym świecie tacy deweloperzy. Szkoda tylko, że każą tak długo czekać na swe kolejne dzieła.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.