Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 kwietnia 2012, 12:14

autor: Jerzy Bartoszewicz

Polska przygoda w stylu Indiany Jonesa – widzieliśmy grę Adventurer - Strona 3

Lata trzydzieste, naziści i świat awanturniczej archeologii. Adventurer zapowiada się na ciekawą grę akcji w rzadko wykorzystywanej konwencji klasycznych filmów przygodowych.

Od strony graficznej produkcja The Farm 51 prezentuje się całkiem przyzwoicie. Twórcy zdecydowali się na zakup drogiego, lecz potężnego silnika Unreal Engine 3, podejmując się ambitnego wyzwania zbudowania na nim otwartych lokacji. Chociaż uważa się, że z dużymi, zapełnionymi roślinnością przestrzeniami najlepiej radzi sobie CryEngine, ze względu na to, iż akcja Adventurera mniej więcej w połowie będzie toczyć się w różnorakich podziemiach, grobowcach i świątyniach, postawiono na to pierwsze rozwiązanie. Zaprezentowany w trakcie pokazu poziom, umiejscowiony w środkowoamerykańskiej dżungli, potwierdza, że był to słuszny wybór. Na ten moment ciężko porównywać tytuł w kontekście oprawy audiowizualnej z innymi produkcjami, jednak śmiało mogę stwierdzić, że miłośnicy filmów przygodowych poczują się jak w domu. Dżungla i ukryte w niej ruiny są pełne detali i pozbawione syndromu powtarzających się scenerii.

Przejście trybu dla pojedynczego gracza w Adventurerze zajmie około 7 godzin. Nie zabraknie również rozgrywki wieloosobowej, która jednak z założenia będzie stanowić jedynie dodatek do kampanii. Twórcy planują opracować ją w taki sposób, by okazała się czymś więcej niż zwykłą drużynową strzelaniną w klimatach Indiany Jonesa. Na mapach bowiem znajdą się mechanizmy przeniesione z trybu fabularnego, w tym śmiercionośne pułapki oraz rozwścieczone mumie.

Adventurer jawi się bardzo interesująco. Gra idealnie wpasowuje się w rynkową niszę. Gatunek awanturniczych gier przygodowych akcji ma się w tym momencie dobrze jedynie na konsolach marki Sony, dzięki serii Uncharted. Posiadacze PC i Xboksa 360 nie dysponują natomiast alternatywą, tym bardziej że nowy Tomb Raider zrywa ze spuścizną poprzedników. Indiana Jones natomiast nie doczekał się nigdy naprawdę przyzwoitej adaptacji w postaci gry wideo, toteż tworzona przez Polaków historia dzielnego detektywa może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.