Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 kwietnia 2012, 12:14

autor: Jerzy Bartoszewicz

Polska przygoda w stylu Indiany Jonesa – widzieliśmy grę Adventurer - Strona 2

Lata trzydzieste, naziści i świat awanturniczej archeologii. Adventurer zapowiada się na ciekawą grę akcji w rzadko wykorzystywanej konwencji klasycznych filmów przygodowych.

Gracz będzie mógł jednocześnie przechowywać około trzech sztuk broni dowolnego typu – nic zatem nie stanie na przeszkodzie, by mieć pod ręką np. trzy rodzaje karabinów. Twórcy podkreślają również, że planują wprowadzić system rozwoju umiejętności powiązanych z bronią. Jeśli będziemy woleli np. pistolety maszynowe, z czasem wzrośnie nasza skuteczność w ich używaniu. Warto wspomnieć, że bohater sprawnie posługuje się dwiema pukawkami naraz. Istnieje również opcja walki jedną, w wolnej, lewej dłoni trzymając któryś z przedmiotów ekwipunku, np. notatnik, latarkę lub kompas.

Ten ostatni przydatny będzie podczas poszukiwania ukrytych skarbów. Meteoryt, wokół którego kręci się fabuła Adventurera, charakteryzuje się silnym oddziaływaniem magnetycznym, toteż wskazówka kompasu potrafi pokazać miejsce przedmiotów, zawierających w sobie okruchy kosmicznej skały. Twórcy chcieli w ten sposób fabularnie uzasadnić kolekcjonowanie skarbów. Czynności tej niejednokrotnie towarzyszą spotkania z mumiami, których oczywiście nie mogło zabraknąć w historii tak silnie czerpiącej z popkulturowych motywów znanych z książek, komiksów i kina przygodowego. W Adventurerze mumie najlepiej zwalczać przy pomocy pistoletów, wspomagając się światłem latarki, które działa na nie oślepiająco.

Nazistów i agentów sowieckich również opłaca się pokonywać sposobem – z pomocą przychodzą tu wspomniane już pułapki, które można uruchamiać, gdy nieszczęśnicy znajdą się w pobliżu. Starożytni inżynierowie byli bardzo pomysłowi, toteż podczas przygody natrafimy na standardowy zestaw śmiercionośnych mechanizmów, w tym ukryte ostrza, kolce, włócznie, zapadnie, miotacze ognia i wielkie toczące się głazy, będące znakiem rozpoznawczym wielu filmów awanturniczych. Oczywiście nie zabraknie sekwencji QTE, w których gracz będzie musiał przed nimi uskoczyć.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.