Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 kwietnia 2012, 13:18

autor: Wojciech Mroczek

Nowe RPG akcji od City Interactive - Tomasz Gop o koncepcji gry - Strona 2

Na konferencji prasowej City Interactive poznaliśmy szczegóły na temat nowego projektu Tomasza Gopa. Czy jest na co czekać?

Tomek Gop wyjaśnił swoją rolę w produkcji tego RPG. Niemieckie studio Deck 13, znane między innymi z dzieła o nazwie Venetica, wnosi do projektu wieloplatformowy silnik gry. Zajmie się też grafiką, szczegółami fabuły i projektowaniem lokacji. Zadaniem polskiego twórcy jest natomiast opracowanie ogólnej koncepcji tytułu oraz dokładne zaplanowanie modelu rozgrywki. Tomek daleki jest od pomysłu stworzenia kolejnego Wiedźmina. Nie zamierza też konstruować otwartego świata wzorem Skyrima. Chętnie opowiada za to, z jakich gier czerpie inspirację.

„Najważniejsze dla mnie gry ostatnich lat, czyli zarazem te, przy których spędziłem najwięcej czasu i najlepiej się bawiłem, to Borderlands, Demon’s Souls i Dark Souls oraz seria S.T.A.L.K.E.R. Każda z nich miała wpływ na to, co chcę widzieć w naszej produkcji. W S.T.A.L.K.E.R.-ze mamy świetnie rozwiązaną eksplorację świata. Demon’s Souls i Dark Souls wnoszą doskonały model walki. Borderlands ma zaś idealne drzewko rozwoju umiejętności bohatera. Mam w tej grze chyba z sześć wymaksowanych postaci – każdą inną! Dlaczego nie chcemy sandboksa w typie Skyrima? Bo chcemy mieć większą kontrolę nad tym, jak świat otwiera się przed graczem, choć możliwe będzie też ponowne odwiedzanie zbadanych już miejsc. Chciałbym, żeby w każdej lokacji znajdował się przynajmniej jeden sekret do odkrycia. Stąd decyzja o zamkniętej konstrukcji otoczenia. Ale też nie tak zamkniętej jak w przypadku Wiedźmina.”

Walka z Dark Souls, ale z rozsądniejszym stopniem trudności? Niewykluczone.

Projektant zapowiedział też, że największą przyjemność płynącą z zabawy upatruje w prowadzeniu postaci o wybranym przez siebie profilu – w dostosowywaniu jej umiejętności, opracowywaniu strategii wykorzystującej jej mocne strony i kompletowaniu właściwego dla niej ekwipunku. Skoro zaś o uzbrojeniu mowa, to twórcy noszą się z zamiarem zaimplementowania w grze systemu pozwalającego na tworzenie własnych przedmiotów. Wszystko po to, by gracz poczuł się wygodnie w skórze prowadzonego przez siebie bohatera. Kiedy zaś już się z nim zżyje, nie będzie musiał się z nim rozstawać z końcem rozgrywki. Przewidziany jest bowiem tryb „Nowa gra+”, w którym nasza dopieszczona i wychuchana postać przeniesie się z powrotem na początek całej przygody, nie tracąc ekwipunku i zdolności.

Na realizację tych ambitnych, lecz chyba przecież realistycznych planów, Deck 13 wraz z Tomkiem Gopem nie mają za wiele czasu. Gra ma ukazać się w 2013 roku na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.