Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 20 sierpnia 2011, 14:29

autor: Adrian Werner

Pierwsza godzina z grą Rage - gamescom 2011

Na Rage id Software kazało nam czekać aż siedem lat. Podczas gamescomu sprawdziliśmy, czy ten FPS ma szanse sprostać wygórowanym wymaganiom fanów.

Przeczytaj recenzję Legenda powraca na tarczy - recenzja gry Rage

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Firma id Software ma zwyczaj długo zwlekać z pokazaniem swoich gier, ale jednocześnie premiera każdej z nich jest olbrzymim wydarzeniem. Studio to w końcu uznawane jest za ojca całego gatunku FPS, a John Carmack cieszy się zasłużoną opinią genialnego programisty. Mimo to tym razem nasza cierpliwość została wystawiona na wyjątkowo brutalną próbę. W końcu od premiery Dooma 3 minęło aż siedem lat, choć w międzyczasie id pomagało innym deweloperom przy kilku pomniejszych projektach. Teraz jednak oczekiwanie prawie dobiegło końca. Pudełka z Rage już niedługo trafią na półki sklepowe. Tegoroczny gamescom to więc prawdopodobnie ostatnia okazja na wypróbowanie tej gry przed premierą, a takich możliwości nasza redakcja nie zwykła przepuszczać.

Obecna na niemieckich targach pecetowa wersja pozwalała na grę od samego początku kampanii. Zabawa zaczynała się od przebudzenia głównego bohatera ze snu kriogenicznego, w którym spędził ponad sto lat. Przed wyjściem na zewnątrz odtworzone zostało jeszcze nagrane przesłanie prezydenta Daviesa, dające do zrozumienia, że to w rękach naszych i ludzi nam podobnych spoczywa teraz przyszłość całej cywilizacji. Po opuszczeniu komory zostałem błyskawicznie napadnięty przez krwiożerczego dzikusa i gdyby nie pomoc Dana Hagara rychło spotkałbym się ze Stwórcą. Mój wybawca wytłumaczył, że potężna organizacja nazywająca siebie Authority płaci olbrzymie pieniądze za każdego, kto ostatnie sto lat smacznie przespał w zamrażarce. Co gorsza, noszony przeze mnie kombinezon nie pozostawiał wątpliwości, kim jestem, więc spokojnie mogłem spodziewać się, że każdy bandyta w okolicy urządzi sobie na mnie polowanie. Nie tracąc czasu, ruszyliśmy samochodem terenowym Hagara do jego bazy, którą okazała się stara stacja paliw. Na miejscu miałem pierwszą okazję do przekonania się, że Rage nie jest zwykłym FPS-em. Dan zaproponował mi bowiem zlecenie, potwierdzając tym samym nieliniową strukturę gry. Okazuje się, że w drodze do naszego celu zostaliśmy zauważeni przez lokalnych rabusiów i dobrym pomysłem byłoby wykończenie ich, nim zdążą poinformować o swoim odkryciu innych. Jako zachętę Dan zaoferował mi pistolet i obiecał zbroję, więc bez wahania przystałem na jego propozycję.

Baza bandytów znajdowała się spory kawałek od stacji benzynowej, otrzymałem więc kluczyki do samochodu typu buggy. Pojazdy są kolejną nowością w stosunku do poprzednich gier id Software. Trzeba przyznać, że brak doświadczenia nie przeszkodził studiu w doskonałym dopracowaniu tego aspektu zabawy. Wozy świetnie trzymają się podłoża i prowadzenie ich nie sprawia większego problemu, nawet po włączeniu dopalaczy. Momenty spędzone za kierownicą dostarczają niemałej frajdy i stanowią miły przerywnik pomiędzy sekcjami strzelankowymi.

W bazie bandytów nie zostałem oczywiście powitany z otwartymi ramionami, ale wizyta w tej norze i tak była udana dzięki wyśmienitej mechanice walki. W Rage ma się wrażenie, że nawet zwykły rewolwer ma sporego kopa. Współgra z tym system obrażeń wrogów, którzy potrafią złapać się za miejsce, gdzie trafiła ich kula, a przy odrobinie samozaparcia możemy im odstrzelić poszczególne części ciała, takie jak głowa czy ręce. Dzięki temu mordowanie to prawdziwa przyjemność. Ponadto przeciwnicy są całkiem kompetentni. Ich celność jest bez zarzutu, chowają się za przeszkodami i potrafią wykonywać imponujące akrobacje. Sztuczna inteligencja dobrze zatem spełnia swoje zadanie i uatrakcyjnia starcia.

Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę
Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę

Przed premierą

Rok temu Ubisoft zaprezentował w trakcie E3 Gods & Monsters. Po ponad roku ciszy, gra wraca jako Immortals Fenyx Rising, przechodząc po drodze lekkie zmiany i będąc dziś grą… nie do końca wiadomo dla kogo.

Call of Duty Black Ops - Cold War - gorąca zimna wojna dla wielu graczy
Call of Duty Black Ops - Cold War - gorąca zimna wojna dla wielu graczy

Przed premierą

Po niedawnej prezentacji trybu fabularnego przyszedł czas na sprawdzenie, jak będzie wyglądał multiplayer w kolejnej już (siedemnastej!) odsłonie Call of Duty: Black Ops – Cold War. Tym razem znana seria zabierze nas w nie-tak-znowu-odległą przeszłość.

Call of Duty Black Ops Cold War - czy CoD także będzie grą RPG?
Call of Duty Black Ops Cold War - czy CoD także będzie grą RPG?

Przed premierą

Call of Duty nigdy się nie zmienia? A jeśli Ci powiem, że najnowsza część będzie miała kilka zakończeń, które będą zależały od naszych decyzji w trakcie gry?