Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 kwietnia 2011, 12:51

autor: Szymon Liebert

Star Wars: The Old Republic - zadania, świat i crafting - Strona 4

Co najbardziej lubią miłośnicy gier wieloosobowych? Oczywiście rozbudowane zadania, bogaty świat, dziesiątki przedmiotów i crafting. W tym materiale dowiecie się, jak te elementy rozgrywki wyglądają w Star Wars: The Old Republic.

Umiejętności załogi – crafting

Kompan u boku to dobra sprawa, ale jeszcze ciekawiej zapowiada się opcja prowadzenia całej załogi towarzyszy i przydzielania im różnych aktywności. Każdy z graczy będzie mógł wyuczyć się umiejętności z trzech kategorii – zbieractwa, wytwórstwa i misji – a później przypisać je swoim podwładnym. Żeby to zrobić, trzeba będzie odwiedzić odpowiedniego NPC: imperialny agent i łowca nagród znajdą ich w Kaas City na Dromund Kaas. W grze sprawdziliśmy wiele tego typu zajęć, chociaż mocno ograniczał nas czas. Dzielna Kaliyo udała się na kilka misji dyplomatycznych i śledczych, poszukiwała skarbów i zajmowała się handlem na czarnym rynku. Każde zadanie trwało kilka minut i było przypisane do konkretnej strony mocy (co oznacza, że kompan wpłynie w pewnym stopniu także na losy bohatera). Po powrocie na nasze konto wpadały drobne nagrody. Z biegiem czasu i rozwojem danej umiejętności podejmiemy oczywiście trudniejsze wyzwania, gwarantujące lepszą zapłatę.

Aktywowanie wspomnianych misji dla kompanów było szybkie i bezproblemowe – wystarczyło odpalić odpowiedni panel i kliknąć dwa razy. Nieco więcej zachodu wymagały natomiast pozostałe zdolności, których w grze dostaniemy naprawdę sporo. Każda z umiejętności zbierackich jest powiązana z jednym lub kilkoma rzemiosłami, bo dostarcza mu surowców. Szerokie zastosowanie miał „scavenging”, czyli zbieranie użytecznych elementów z uszkodzonych i przestarzałych obiektów. Przydawały się one zarówno osobom wyszkolonym w Armormech (produkcja zbroi) czy Armsmech (produkcja broni). Archeologia pozwalała wydobywać kryształy potrzebne do tworzenia artefaktów Jedi i Sith (Artifice). Biochemicy, potrafiący produkować różne medykamenty, wykorzystają surowce zdobyte dzięki bioanalizie (wydobywanie tkanek z istot i roślin). Oprócz tego mogliśmy poznać tajniki profesji „synthweaving” (tworzenie syntetycznych materiałów), „slicing” (eksploatowanie urządzeń elektronicznych) czy „cybertech” (kreowanie technologii cybernetycznych dla osób pozbawionych dostępu do mocy).

Zrób to sam – nie ma co liczyć na innychw tych mrocznych dla galaktyki czasach.

Rzemiosło i zbieranie zostało mocno rozbudowane – podzielone na dziesiątki poziomów i wzbogacone o konieczność posiadania różnego typu przepisów czy schematów. Miłośnicy tego aspektu powinni być zadowoleni, tym bardziej że to właśnie nasza załoga wykona za nas brudną robotę i będzie dłubała nad nowymi projektami, zbierała surowce i przetwarzała je w produkty. Trudno jeszcze powiedzieć, jak duże będą możliwości poszczególnych profesji, ale autorzy zapewniają, że gracze wytworzą bardzo potężne zbroje, broń i inne przedmioty. Warto również dodać, że zdolności załogi można było zmieniać w dowolnym momencie u wspomnianych postaci niezależnych (chociaż w pełnej grze może to ulec jeszcze modyfikacji).

W poniedziałek powrócimy jeszcze raz do uniwersum Gwiezdnych Wojen, aby podjąć kolejne tematy. Dowiecie się wszystkiego o umiejętnościach i rozwoju postaci, instancjach (czyli flashpointach), statkach czy kosmicznych bitwach. W najbliższych dniach spodziewajcie się też osobnego materiału na temat rozgrywki PvP.

Szymon „Hed” Liebert

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?