Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 października 2010, 11:26

autor: Szymon Liebert

Motorstorm Apokalipsa - przed premierą - Strona 3

Jak sprzedać nowe wyścigi znudzonym graczom? Można na na przykład wysadzić w powietrze całą metropolię, a wśród walących się budynków urządzić trasy dla piekielnie szybkich samochodów.

Trzecia odsłona serii MotorStorm na PlayStation 3 już teraz imponuje oprawą graficzną. Produkcja epatuje wręcz wybuchami, filmowością i widowiskowymi ujęciami (w 30 klatkach animacji na sekundę). Wszystko to zostanie dodatkowo podrasowane wspomnianym wsparciem dla telewizorów/okularów 3D. Trójwymiarowe pomysły Sony budzą mieszane uczucia u graczy, ale podobno dzieło Evolution rzeczywiście udowadnia, że nałożenie okularów na nos wzbogaca nasze wrażenia. Otoczenia będą niezwykle szczegółowe, świetnie oświetlone i urozmaicone licznymi efektami. Ciekawostką mogą być chociażby mieszkańcy uciekający w panice przed walącymi się budynkami czy wyścigi w nocy, które na pewno staną się jedną z atrakcji.

Podmiejskie okolice pozwolą odpocząć od zgiełkuwalących się stupiętrowych drapaczy chmur.

Dodatkiem do rozgrywki solowej będzie multiplayer, w którym spotka się maksymalnie szesnastu graczy. Twórcy zamierzają zawrzeć w grze standardowe opcje – w tym możliwość rywalizacji w cztery osoby na jednym ekranie i podłączenia się w takiej konfiguracji do zabawy online. Nie zabraknie systemu doświadczenia – punkty wydamy na ulepszenia (dotyczące prowadzenia pojazdów, przyspieszenia czy walki) lub obstawimy za nie wyścigi. Wygląda na to, że nowy MotorStorm stanie się też polem do popisu dla twórczych odbiorców. Producent planuje rozbudować opcje edycyjne nie tylko w zakresie kreowania wyglądu samochodów. Dzięki temu zmienimy zasady wyścigów, a nawet wpłyniemy na interaktywne elementy trasy. W ten sposób gracze będą mogli opracować nowe tryby i później podzielić się nimi za pośrednictwem Internetu.

Chyba wszyscy boimy się końca świata, ale Apokalipsa w wersji studia Evolution zapowiada się niezwykle ciekawie. Autorzy wyraźnie starają się podkręcić do maksimum adrenalinę generowaną przez dużą prędkość. MotorStorm wygląda jak growy odpowiednik filmów pokroju 2012 i ma bardzo dużą szansę na status wizytówki pokazującej atrakcyjność telewizorów 3D. Można mieć jedynie nadzieję, że autorzy wyłamią się z tej szufladki i w jak największym stopniu urozmaicą zabawę, aby apokaliptyczne trzęsienie ziemi nie było jedynym wyróżnikiem tej produkcji. Nie jest to łatwe, co pokazał niedawny dobry, ale przewidywalny Split/Second.

Szymon „Hed” Liebert

NADZIEJE:

  1. umiejscowienie akcji (miasta niszczone przez trzęsienie ziemi);
  2. świetne efekty graficzne (w tym wsparcie dla obrazu 3D);
  3. jeszcze większa porcja adrenaliny.

OBAWY:

  1. powtarzalność i przewidywalność.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.