Another War - zapowiedź - Strona 2
Akcja gry toczy się w czasie II wojny światowej na terenie okupowanej Europy, opowiadając historię awanturnika, najemnika i poszukiwacza przygód zarazem. Charakteryzuje się ona rozwiniętym wątkiem fabularnym z żywą akcją zabarwioną specyficznym humorem.
Przeczytaj recenzję Another War - recenzja gry
Zdecydowanie gorzej prezentują się natomiast napotykane po drodze postacie. Widać, iż troszeczkę sztucznie nałożone je na tło. Miejmy więc nadzieję, iż ten element ulegnie poprawie albowiem jest tu jeszcze wiele do zrobienia.
Niewątpliwym plusem gry może się także okazać pieczołowitość polskich producentów w celu jak najlepszego oddania strojów, zachowań oraz przedmiotów z przedstawionej epoki. Pojawią się na przykład wszystkie używane przez nazistów modele broni (m.in. Lugery, Mausery a może i nawet Panzerfausty!). Przebieg rozgrywki nie będzie się chyba zbytnio różnił od pozostałych gier z tego gatunku. Przed rozpoczęciem zabawy trzeba będzie stworzyć nowego bohatera. Do wyboru będzie kilka współczynników – siła, zręczność, inteligencja, wytrzymałość, charyzma, szybkość i szczęście. Podczas awansów na kolejne stopnie doświadczenia mają one być sugestywnie wzmacniane. Nasz bohater będzie musiał wybrać jedną z trzech profesji: inteligenta (czyli dla tych, którzy dużo rozmawiają :-)), złodzieja bądź też mięśniaka. Podczas gry przyłączamy dodatkowe osoby i tworzymy w ten sposób drużynę. W tej chwili potwierdzono pojawienie się co najmniej dwóch pomocników: Johanna (alkoholika ale wiernego naszemu bohaterowi) oraz gostka o imieniu Ivo (osobnika a’la Rambo, który nosi przy sobie tyle amunicji ile tylko może udźwignąć :-)). Podobnie jak w wielu znanych cRPG-ach będziemy mogli na bieżąco wprowadzać oraz czytać informacje dzięki podręcznemu dziennikowi. Pojawi się także m.in. specjalna funkcja służąca do naprawy uszkodzonych przedmiotów, niestety nie wiadomo jeszcze czy i w jakim stopniu będzie ona udostępniona dla każdej z wyżej wymienionych profesji.
Powiedziałem już co nieco o grafice, teraz kilka słów o oprawie dźwiękowej. Przez większość rozgrywki ma nam przygrywać w tle przyjemna, stonowana muzyczka, która na bieżąco będzie dopasowywała się do aktualnej sytuacji (innych melodii słuchamy w barze, w więzieniu czy podczas walki). Nie dane mi było jeszcze ocenić jakości zastosowanych dźwięków ale skoro cała gra jest produkowana w Polsce to możemy się chyba spodziewać o wiele lepszych efektów niż w przypadku wielu lokalizowanych na prędce cRPGów...
Przyszła pora na zdecydowanie najsłabszy punkt gry. W obecnej chwili mówi się, iż do poprawnego działania gra będzie potrzebowała niezwykle mocnego sprzętu - minimum Pentium III z jak największą ilością RAM-u (na słabszych konfiguracjach prawdopodobnie w ogóle nie będzie dało się pograć, chyba, że ktoś wytrzyma drażniące „żabkowanie”). Producenci obiecują, iż do momentu oficjalnej premiery gry ma ulec to jeszcze zmianie ale jakoś te słowa mnie nie przekonują (oczywiście o wszystkim dowiemy się dopiero wtedy gdy pojawi się ostateczna wersja gry, w tej chwili są to jedynie moje spekulacje).
Z najnowszym produktem Mirage wiążę duże nadzieje. Another War, pierwszy polski cRPG, ma szansę stać się grą co najmniej tak popularną jak chociażby wcześniej wspomniany Mortyr. Jeżeli autorzy dopracują jeszcze engine gry (tak żeby i gracze posiadający słabsze konfigi mogli sobie zagrać) a także usprawnią efekt nakładania ruchomych obiektów na tło to możemy spodziewać się gry (na dodatek czteropłytowej!), która wciągnie nas na co najmniej kilka tygodni. Premierę gry zapowiedziano na przełom lutego i marca 2002 a więc nie pozostaje nam nic innego jak tylko czekać (a w międzyczasie wypatrywać zapowiadanego dema!).
Jacek „Stranger” Hałas