Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 24 sierpnia 2010, 09:09

autor: Hed

Age of Empires Online - gamescom 2010

Age of Empires powraca w wersji, która budzi rezerwę konserwatywnych fanów. Czy Robot Entertainment i Microsoft spełnią nasze oczekiwania?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zaledwie kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że projekt studia Robot Entertainment, określany wcześniej jako Spartan, jest w rzeczywistości nową odsłoną serii Age of Empires. Robot Entertainment zostało założone przez byłych pracowników Ensemble Studios, czyli ekipy odpowiedzialnej za stworzenie całej marki. Radosne reakcje ostudziły nieco pierwsze informacje i materiały, z których dowiedzieliśmy się, że mamy do czynienia z darmową sieciową wersją strategii, w dodatku utrzymaną w bardziej bajkowej stylistyce. Postanowiliśmy sprawdzić, co tak naprawdę kryje się za nazwą Age of Empires Online.

Podczas prezentacji autorzy pokazali spory fragment rozgrywki i wyjaśnili nowe pomysły, jednocześnie podkreślając, że w wielu aspektach fani serii będą czuli się jak w domu. Przejdźmy zatem do konkretów. Age of Empires Online to wysokobudżetowa produkcja, która będzie dostępna za darmo dla wszystkich chętnych. W grze pojawi się system mikropłatności, ale ma on dotyczyć większych rozszerzeń, a nie malutkich dodatków i ułatwień w rozgrywce. Oczywiście tego typu zapewnienia brzmią trochę zbyt pięknie i bez namacalnych dowodów należy przyjmować je z pewnym dystansem. Producenci podkreślają jednak, że nie będzie to kolejna okrojona darmowa gra.

Stolica każdego z graczy będzie funkcjonowała 24 godziny na dobęi odwiedzą ją inni uczestnicy.

Słowo „online” w tytule nowego Age of Empires zobowiązuje. W pełni sieciowym elementem produkcji jest wyłącznie nasza stolica, czyli główne miasto, które funkcjonuje 24 godziny na dobę. W obrębie metropolii załatwiamy najważniejsze sprawy: stawiamy budowle, wyposażamy jednostki, produkujemy surowce i przedmioty, rozwijamy technologię i wybieramy się na misje. Autorzy pokazali fragment kampanii, w której podróżujemy do innych greckich miast i przyjmujemy zadania od różnych postaci (także historycznych). Podobno zleceń składających się na fabułę będą setki, więc na brak zajęć na pewno nie będziemy narzekać. Tym bardziej, że ich cele mają być urozmaicone, a 90% gry będzie można przejść w trybie kooperacji.

W naszej sieciowej metropolii mieszczą się najważniejsze punkty usługowe. Z poziomu ambasady możemy więc wysyłać maile (także z dołączonymi przedmiotami), w zbrojowni przypiszemy przedmioty do budynków (mających 2 sloty) i jednostek (3 sloty), a w warsztatach stworzymy surowce. Zdecydowanie najważniejszą budowlą jest pałac, w którym otrzymujemy dostęp do drzewka technologicznego podzielonego na trzy nadrzędne kategorie: ekonomię, wojsko i sferę użytkową. Poszczególne odkrycia są przyporządkowane do czterech poziomów (wieków) rozwoju miasta, a dobieranie ich jest bardzo dowolne. Dzięki temu każdy będzie mógł przetestować własne koncepcje rozwoju królestwa.

Wchodząc do gry, otrzymamy raport na temat tego, co działo się podczas naszej nieobecności. Dodatkowo cały czas będziemy dostawać propozycje od różnego rodzaju doradców – każdy z nich zostanie podpięty pod dany wiek i zagwarantuje pewne bonusy (np. do łucznictwa czy produkcji), które w dowolnym momencie zmienimy według upodobań lub potrzeb. Wszystko to przypomina więc nieco produkcję przeglądarkową, z tym, że miasto jest w pełni trójwymiarowe i możemy je dowolnie kształtować oraz upiększać (specjalną kategorią obiektów). Problemem nie będzie też przeniesienie pewnych obiektów, w razie gdybyśmy znaleźli dla nich lepszą lokalizację.

Widzieliśmy War Mongrels - holokaust był piekłem i powstaje gra, która to wreszcie pokaże
Widzieliśmy War Mongrels - holokaust był piekłem i powstaje gra, która to wreszcie pokaże

Przed premierą

Studio Destructive Creations znowu stawia na kontrowersje. W ich nowej grze pokierujemy oddziałem złożonym z Niemców, Żydów i Polaków, którzy niczym w kultowych Commandosach skradają się za plecami strażników z Wehrmachtu.

Testujemy grę WarCraft: Armies of Azeroth - mod, który wskrzesza legendę
Testujemy grę WarCraft: Armies of Azeroth - mod, który wskrzesza legendę

Przed premierą

Po kilkunastu latach wraca do nas WarCraft III. Dzięki pracy moderów z grupy WCR_Team już dzisiaj możemy zagrać w odświeżoną wersję tego przedstawiciela kultowej klasyki. A to dopiero początek...

Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada
Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada

Przed premierą

Przed twórcami Humankind jeszcze druga droga, ale ich wizja historii ludzkości już dzisiaj wygląda ciekawe. Francuzi robią grę dla fanów Cywilizacji, ale to zdecydowanie nie będzie jej klon.