Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 19 sierpnia 2010, 21:06

autor: Szymon "Hed" Liebert

Guild Wars 2 - gamescom 2010

Twórcy Guild Wars 2 od wielu tygodni przekonują nas, że ich gra nie jest typowym przedstawicielem gatunku. W końcu możemy sprawdzić, czy tak jest naprawdę.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Guild Wars 2 – ArenaNet kontra klasyczne MMO

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Ekipa studia ArenaNet od jakiegoś czasu publikuje materiały na temat swojego najnowszego projektu, czyli Guild Wars 2. Po wielu miesiącach oczekiwań mogliśmy w końcu poznać pierwsze klasy postaci oraz podejście twórców do rozgrywki. Sporo graczy czeka na alternatywę dla skostniałej mechaniki znanej z wielu innych MMORPG. I to właśnie obiecują producenci pracujący dla NCSoftu. Na tegorocznej edycji imprezy gamescom mieliśmy okazję spędzić z tą grą ponad godzinę. Czy rzeczywiście nadchodzi prawdziwa rewolucja i nowy standard?

Niegdyś wrogowie i dwie odrębne cywilizacje, a teraz równoprawnimieszkańcy jednego świata.

Demo Guild Wars 2 pokazane na targach pozwalało zagrać początkującym człowiekiem (na pierwszym poziomie doświadczenia) oraz rozwiniętym Charrem (45 poziom), czyli humanoidalną bestią znaną z poprzedniej części. Już pierwsze minuty spędzone z grą zwiastują świeże pomysły – tworząc postać wybieramy standardowo jej rasę, klasę (wojownik, elementalista, ranger i ujawniony niedawno nekromanta) i wygląd (w tej wersji zabrakło jednak edytora). Oprócz tego musimy odpowiedzieć na pięć pytań o przeszłość naszego herosa – określamy w ten sposób jego pochodzenie, wyznanie, pozycję społeczną i preferencje (w przypadku nekromanty przykładowo wskazujemy na jedną z trzech masek). Nasze wybory mają odzwierciedlenie już w treści filmu wprowadzającego.

Na pierwszy ogień poszedł początkujący człowiek, który postanowił wyruszyć z Divinity Reach w poszukiwaniu lepszego życia. Świat Guild Wars 2 bez problemu zostanie rozpoznany przez fanów serii – na mapie widnieją takie nazwy jak Ascalon czy Kryta. W jednej z wiosek bohater trafił na trudną sytuację – okolica Shaemoor jest atakowana przez potwory przypominające centaury, a lokalne siły nie dają sobie rady. Czym prędzej ruszamy więc na pomoc, przedzierając się przez niezbyt trudnych do pokonania wrogów. Pierwsze zadanie jest proste – musimy poinformować trzech mieszkańców o schronieniu, jakie przygotowano w tawernie, a potem samemu się tam udać. W grze pojawiają się w końcu wnętrza budynków, więc możemy przyjrzeć się klimatycznej karczmie od wewnątrz i odebrać w niej kolejne rozkazy. Tu dowiadujemy się, że w lokalnym garnizonie przyda się każda pomoc.

W poruszaniu się po świecie gry pomaga mapa, na której zaznaczono najważniejsze obiekty, w tym cele zadań. Z karczmy udaliśmy się mostem przez rzekę do sporych rozmiarów zamku. W środku czekał dowódca garnizonu (płci żeńskiej) i niespodzianka – zamiast zamienić z nami kilka zdań, kobieta ruszyła do ataku, aby powstrzymać siły wroga, które nie zamierzały czekać na aktywowanie skryptu czy potwierdzenie naszego questa. Rzuciliśmy się na pomoc i odparliśmy kilka fal wyjątkowo słabych przeciwników. W pewnym momencie przez fosę przedostał się ich herszt, dysponujący magicznymi zdolnościami. Po kilkunastu sekundach zdał sobie sprawę, że jest bez szans i wycofał się za most. Chwilę później zmierzyliśmy się z czymś, czego gracze w Guild Wars nigdy przedtem nie widzieli.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?