Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 stycznia 2002, 12:09

autor: Krzysztof Żołyński

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - zapowiedź - Strona 4

Age of Wonders II: The Wizard’s Throne to bezpośrednia kontynuacja strategii turowej Age of Wonders, która została sowicie nagrodzona przez wiele czołowych czasopism i stron internetowych za świetną grywalność, pomysł i specyficzny klimat.

Age of Wonders 2 oferuje bardzo bogaty wybór ras. Będziecie mogli wybierać wśród 12, a taka liczba jest naprawdę imponująca i nieczęsto pojawia się grach. Każda z ras zostanie opisana jako dobra, neutralna lub zła. Charakter przedstawicieli poszczególnych ras ma mieć wpływ na ich nastawienie do pozostałych istot spotykanych w czasie gry. Zanosi się także na to, że rasy będzie odróżniać unikalna lista rzeczy, które będą mogły produkować w czasie rozgrywki.

Na początku gry będzie sporo rzeczy do przemyślenia i wiele decyzji do podjęcia. Jak się okazuje wybór przedstawicieli konkretnej rasy, ma wywierać wpływ na mnóstwo czynników gry. Niektóre rasy będą do siebie wrogo nastawione, poza tym wspomniane już unikalne listy produkcyjne zdecydują, jakie przedmioty będziemy mogli wytwarzać, a oba czynniki wspólnie uwarunkują handel, wymianę, czy współpracę, a także ściągną na nas wiele konfliktów. Mało tego, wybór rasy wpłynie na rodzaj i siłę magicznych zaklęć, które będziemy zdolni opanować, jak również zdolności militarne naszych oddziałów. Na przykład, elfy nie są zbyt mocne w bezpośrednim starciu, więc mogą starać się o zawarcie sojuszu z karłami, które znakomicie spisują się na polu bitwy, a tworzone przez nie oddziały są prawdziwym skarbem dla każdego wodza, pragnącego skutecznie prowadzić wojnę. Z drugiej strony bohaterskie i straszne w bitwie karły, kompletnie nie radzą sobie z magią i wszelkimi działaniami wymagającymi ukrywania się, bądź podkradania. Z tego właśnie powodu dla nich doskonałym rozwiązaniem jest sojusz właśnie z elfami, albo innymi rasami mającymi rozwinięte zdolności magiczne. Wiadomo, że porozumienia oparte na obustronnych korzyściach, zawsze będą najtrwalsze.

Jak sami widzicie sojusze będą niezbędnym i bardzo istotnym elementem gry, bo bez nich nie da się długo przetrwać, a Age of Wonders 2 da graczowi wprost niezliczone możliwości. Przecież dla każdego scenariusza będzie można stosować kilka strategii, a dzięki temu grać przez wiele godzin, bo przecież żaden szanujący się strateg nie dopuści do sytuacji, kiedy jakiś genialny pomysł nie zostanie wypróbowany i wcielony w życie. Przecież to wielka radość i powód do dumy, kiedy okazuje się, że plan zadziałał.

Twórcy gry obiecują, że do naszej dyspozycji zostanie postawionych aż 100 rozmaitych jednostek i około 50 niespotykanych do tej pory bohaterów. Teraz zajmę się jednostkami, a na bohaterów przyjdzie pora trochę później.

Większość jednostek będzie można wytwarzać w miastach. Wliczają się tutaj zwyczajni żołnierze, machiny wojenne, środki transportu i różnego rodzaju potwory posiadające wielką siłę, zarówno fizyczną jak i magiczną. Produkcja jednostek będzie się odbywała na czterech poziomach, gdzie odpowiednio poziom pierwszy to najniższa moc, a poziom czwarty najwyższa. Oczywiście jednostki stworzone na wyższym poziomie będą przydatniejsze w walce, gdyż zazwyczaj posiadają liczne specjalne umiejętności, niedostępne dla słabszych unitów.

Siła i przydatność każdej jednostki będą zdefiniowane poprzez sześć czynników (atak, obrona, odporność, uszkodzenia, które mogą zadawać i jednocześnie znieść, punkty ruchu i trafienia), a także wiele umiejętności specjalnych. Dzięki zwycięskim bitwom jednostki mogą zdobywać punkty doświadczenia, a następnie zużywać je na podnoszenie swoich statystyk i nabywać nowe umiejętności dodatkowe.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.