Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 stycznia 2002, 12:09

autor: Krzysztof Żołyński

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - zapowiedź - Strona 3

Age of Wonders II: The Wizard’s Throne to bezpośrednia kontynuacja strategii turowej Age of Wonders, która została sowicie nagrodzona przez wiele czołowych czasopism i stron internetowych za świetną grywalność, pomysł i specyficzny klimat.

A kiedy dokonacie wszystkiego, co możliwe w pojedynkę możecie zmierzyć się z innymi graczami zarówno w sieci lokalnej, poprzez Internet, jak i gry e-mailowe (PBEM).

Pamiętacie grę Age of Wonders? Napewno tak, bo któż mógł o niej nie słyszeć. Przecież masowo obsypano ją nagrodami i pochwałami, a każdy szanujący się strateg jednym tchem wymieniał jej zalety. Niewątpliwie przełom lat 1999/2000 należał do Age of Wonders. Trudno się zresztą dziwić, bo grywalnością, pomysłem i klimatem przewyższała wszystkie inne produkcje. Pomyśleć tylko, że twórcy, czyli spółka Triumph Software i Gathering of Developers wykorzystała starsze pomysły znane z Warcrafta i serii Heroes of Might & Magic. Oczywiście przebudowano je, zmodernizowano i wzbogacono wieloma nowymi pomysłami, ale to wciąż stare, sprawdzone patenty. Wniosek z tego taki, że to, co dobre nigdy się nie starzeje i nie traci na wartości.

Mimo, że gra jest naprawdę dobra to już trochę czasu minęło i warto pomyśleć o kontynuacji produkcji. Już w marcu będziecie mogli odłożyć Age of Wonders na półkę. Powodem jest pojawienie się Age of Wonders 2: The Wizard’s Throne.

Prace na tym tytułem są w bardzo zaawansowanym stadium i autorzy zapowiadają, że gra zmieni się pod kilkoma względami, ale starają się jak mogą, aby utrzymać jej nastrój i sprawić, aby każdy gracz bawił się przy niej doskonale. Do twórców pierwszej części gry dołączyła firma PopTop Studio, którą zapewne doskonale znacie, a to chociażby z powodu bardzo oryginalnego Tropico. Nowy członek zespołu ma wprowadzić do produkcji sporo świeżości i wpłynąć na kilka istotnych cech gry. Jak z tym będzie zobaczymy, ale jak na razie zapowiedzi są bardzo obiecujące.

Nowinek ma być trochę, ale niewiele, bo jak twierdzą producenci nie chodzi im o szokowanie graczy, kilkoma nowymi efektami, a raczej o stworzenie produktu, który zapewni im frajdę i spora dawkę rozrywki. Jeśli zapowiedzi okażą się prawdziwe to takie założenie zostanie spełnione w 100%.

Z najpoważniejszych zmian wspomnę tylko o kilku. Przede wszystkim poprawiona zostanie grafika, główny powód do narzekań w wypadku poprzedniczki. Mówiąc krótko postacie wykonano tak, że tym razem spokojnie da się grać w dużych rozdzielczościach. Jednak nie to jest największą modernizacją, a raczej to, że gra zostanie całkowicie przeniesiona w trój wymiar. Akurat w tym wypadku dla jednych to będzie zaleta, a dla wielu innych wada i powód do narzekań. Efekty specjalne będą generowane w czasie rzeczywistym i mają wyglądać oszałamiająco, do tego dynamiczny zoom i wszystkie jednostki wykonane w 3D. Także interfejs zostanie zmodernizowany i przebudowany tak, aby nikomu nie dać powodu do marudzenia. Ograniczona zostanie liczba miast, a przez to podniesie się ich znaczenie.

Do dyspozycji graczy będzie 12 ras, 50 typów bohaterów, 6 szkół magii, 100 różnych czarów, wiele jednostek, spory urodzaj umiejętności specjalnych, ciekawe krainy i zadania dodatkowe, możliwość rozwoju bohaterów i jednostek, wpływ posunięć gracza na dalszy przebieg gry oraz możliwość zawierania sojuszów. O wszystkim przeczytacie poniżej, ale już teraz z całą odpowiedzialnością mogę napisać, że Age of Wonders 2 to będzie naprawdę coś.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.