autor: Krzysztof Żołyński
Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - zapowiedź - Strona 2
Age of Wonders II: The Wizard’s Throne to bezpośrednia kontynuacja strategii turowej Age of Wonders, która została sowicie nagrodzona przez wiele czołowych czasopism i stron internetowych za świetną grywalność, pomysł i specyficzny klimat.
Przeczytaj recenzję Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - recenzja gry
Zasmuciło to bardzo królową Elwyn i jej stronnictwo. Tym bardziej, że mimo całej armii zauszników, jakich posiadali oni w szeregach Kultu, nie mieli najmniejszego pojęcia, kiedy, ani jak, zostanie rozpętana burza.
Oto idealna intryga dla gry rpg, albo strategii, a może strategii z domieszką elementów zaczerpniętych z rpg. Powiem Wam tyle, że już powstaje gra wykorzystująca opowiedziane przed chwilą dzieje. Na razie nie zdradzę, jaki będzie nosiła tytuł, bo muszę się trochę nad Wami poznęcać.
Co powiedzielibyście na grę strategiczną, której akcja dzieje się w bezwzględnym, ale za to cudownym i bardzo pociągającym świecie. Oczywiście od Was zależą jego dalsze losy. Zapewne będziecie rozważnymi i sprawiedliwymi władcami, a przy okazji dowódcami o lisim wręcz sprycie. Wasi poddani i żołnierze to stworzenia z 12 ras. Każda z nich ma swoje plusy i minusy, swoją osobowość, upodobania, mocne i słabe strony. Stworzycie z nich oddziały, wyposażone w przeróżne machiny wojenne, a na czele postawicie bohatera, który jest potężny i silny, a poza tym ma przywilej używania magicznych przedmiotów i odwiedzania krain niedostępnych dla zwykłych śmiertelników. Swoje armie poprowadzicie do walki, każda zwycięska bitwa to powód do chwały, nowe umiejętności, zwiększone morale i doświadczenie dla żołnierzy. Zdobędziecie wiele miast, a niejeden władca będzie drżeć ze strachu na sam dźwięk Waszego imienia. Każde zdobyte mury miejskie to nowe możliwości dla oddziałów, bo miasta to miejsca gdzie można produkować wiele przydatnych rzeczy, naprawiać uszkodzenia, leczyć rany i podnosić umiejętności.
Wojny są nieuniknione, a kiedy toczą się wielkie bitwy wszystkie strony konfliktu ponoszą straszliwe straty. Wspomóż swe oddziały siłą magicznych zaklęć. Jedna z sześciu szkół magii - Życia, Śmierci, Powietrza, Ziemi, Wody, Ognia, na pewno udzieli swej pomocy i przygotuje Twym przeciwnikom niemiłą niespodziankę, bo nie ma istot całkowicie odpornych na czary, zważywszy na to, że istnieje ich aż 100. Dzięki magii możliwe jest nawet zmienianie ukształtowania terenu i tworzenie w ten sposób niemożliwych do sforsowania przez wroga przeszkód.
Krainy, które będziecie przemierzać są pięknie wykonane, cudowna grafika z wieloma detalami, pozwalająca na grę w wysokich rozdzielczościach. Każda mapa może zawierać podziemne poziomy i wiele specjalnych lokacji, które w poszukiwaniu wiecznej chwały, magicznych przedmiotów i artefaktów oraz nowych umiejętności mogą przemierzać Wasi bohaterowie. Czasami uda się im odkryć jakiś nieznany zakątek, ruiny zamku, gniazdo smoka lub uwolnić więźnia ze strasznych podziemnych lochów. Wszystko opatrzone piękną i nastrojową muzyką, a także cudownymi efektami dźwiękowymi.
Akcja będzie się rozwijać całkowicie nielinearnie, a decyzje, jakie podejmiecie zostawią swe piętno na świecie i wpłyną na jego dalsze losy. Każda kampania dopuszcza nawet kilka rozmaitych zakończeń, więc nigdy niewiadomo, co czeka w przyszłości. Rozgrywka dopasowuje się do indywidualnych upodobań gracza. Pozwala na szybkie walki przy użyciu algorytmów obliczających wynik potyczki, albo na całkowitą swobodę i taktyczne planowanie gry z wykorzystaniem wszelkich dostępnych machin, czarów i umiejętności posiadanych prze bohaterów i pozostałe jednostki.