WRC: FIA World Rally Championship - zapowiedź - Strona 2
Po kilkuletniej przerwie wkrótce ponownie pościgamy się w prawdziwych rajdach samochodowych. Czy najnowsza gra z licencją WRC spełni oczekiwania fanów sportów motorowych?
Przeczytaj recenzję WRC: FIA World Rally Championship - recenzja gry
Oprócz kariery w grze nie zabraknie także innych trybów rozgrywki, w tym przeznaczonej dla nowicjuszy akademii rajdowej oraz odpowiednio rozbudowanego multiplayera. Zabawa z innymi graczami zaoferuje system zbierania punktów doświadczenia i możliwość awansowania w rankingach najlepszych kierowców. Na tę chwilę brak jakichkolwiek sygnałów na temat ewentualnych planów jednoczesnego „wrzucania” kilku samochodów na tę samą trasę, co pozwoliłoby przekształcić WRC w normalne wyścigi z dużą dozą niekulturalnego przepychania się. Nigdy nie byłem zwolennikiem tego typu rozwiązań w grach rajdowych, tak więc pozostaje mieć nadzieję, że każda osoba będzie ścigała się z samym sobą, a dopiero po ukończeniu danego odcinka specjalnego przez wszystkich graczy zostaną porównane ich czasy. Wiadomo natomiast, że w lokalnym multiplayerze pojawi się tzw. opcja hot seat, dzięki której maksymalnie cztery osoby będą zaliczały OeSy na zmianę.

Licencja rajdowych samochodowych mistrzostw świata będzie oczywiście dotyczyła bieżącego sezonu, tak więc nie zabraknie kierowców (oprócz Loeba wystąpi też m.in. Mikko Hirvonen) i zespołów znanych z rajdowych tras. W grze zasiądziemy za kierownicą jednego z około dwudziestu różnych modeli, oprócz samochodów walczących w obecnym sezonie o najwyższe laury (Citroen C4 WRC i Ford Focus WRC) będą to także wozy z niższych klas (Abarth Punto S2000) czy pojazdy odrobinę starsze (Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza WRC). Każdy samochód będziemy mogli poddać pewnym modyfikacjom oraz odpowiednio go przemalować i oblepić naklejkami sponsorów. Tegoroczny sezon rajdów samochodowych składa się z trzynastu imprez rozgrywanych w Wielkiej Brytanii, Portugalii czy Finlandii oraz w bardziej egzotycznych miejscach, chociażby w Nowej Zelandii, Japonii, Jordanii czy Meksyku. Oznacza to naturalnie, że trzeba będzie radzić sobie ze zmiennymi typami nawierzchni, ścigając się po krętych asfaltowych dróżkach, na żwirze, po terenach piaszczystych czy w otoczeniu pełniących rolę pułapek śnieżnych zasp. Dodatkową atrakcją mają być zmienne warunki pogodowe w postaci rzęsistych opadów deszczu czy drastycznie pogarszających widoczność mgieł. W trakcie każdego z rajdów do przejechania będzie kilka odcinków specjalnych, które długością nie powinny odbiegać od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne rajdówki. Wiadomo, że w całej grze zawartych zostanie 78 OeSów.