Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 sierpnia 2010, 11:57

autor: Jacek Hałas

WRC: FIA World Rally Championship - zapowiedź - Strona 2

Po kilkuletniej przerwie wkrótce ponownie pościgamy się w prawdziwych rajdach samochodowych. Czy najnowsza gra z licencją WRC spełni oczekiwania fanów sportów motorowych?

Oprócz kariery w grze nie zabraknie także innych trybów rozgrywki, w tym przeznaczonej dla nowicjuszy akademii rajdowej oraz odpowiednio rozbudowanego multiplayera. Zabawa z innymi graczami zaoferuje system zbierania punktów doświadczenia i możliwość awansowania w rankingach najlepszych kierowców. Na tę chwilę brak jakichkolwiek sygnałów na temat ewentualnych planów jednoczesnego „wrzucania” kilku samochodów na tę samą trasę, co pozwoliłoby przekształcić WRC w normalne wyścigi z dużą dozą niekulturalnego przepychania się. Nigdy nie byłem zwolennikiem tego typu rozwiązań w grach rajdowych, tak więc pozostaje mieć nadzieję, że każda osoba będzie ścigała się z samym sobą, a dopiero po ukończeniu danego odcinka specjalnego przez wszystkich graczy zostaną porównane ich czasy. Wiadomo natomiast, że w lokalnym multiplayerze pojawi się tzw. opcja hot seat, dzięki której maksymalnie cztery osoby będą zaliczały OeSy na zmianę.

W grze znajdziemy wszystkie najpopularniejsze maszyny startująceobecnie w rajdach samochodowych.

Licencja rajdowych samochodowych mistrzostw świata będzie oczywiście dotyczyła bieżącego sezonu, tak więc nie zabraknie kierowców (oprócz Loeba wystąpi też m.in. Mikko Hirvonen) i zespołów znanych z rajdowych tras. W grze zasiądziemy za kierownicą jednego z około dwudziestu różnych modeli, oprócz samochodów walczących w obecnym sezonie o najwyższe laury (Citroen C4 WRC i Ford Focus WRC) będą to także wozy z niższych klas (Abarth Punto S2000) czy pojazdy odrobinę starsze (Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza WRC). Każdy samochód będziemy mogli poddać pewnym modyfikacjom oraz odpowiednio go przemalować i oblepić naklejkami sponsorów. Tegoroczny sezon rajdów samochodowych składa się z trzynastu imprez rozgrywanych w Wielkiej Brytanii, Portugalii czy Finlandii oraz w bardziej egzotycznych miejscach, chociażby w Nowej Zelandii, Japonii, Jordanii czy Meksyku. Oznacza to naturalnie, że trzeba będzie radzić sobie ze zmiennymi typami nawierzchni, ścigając się po krętych asfaltowych dróżkach, na żwirze, po terenach piaszczystych czy w otoczeniu pełniących rolę pułapek śnieżnych zasp. Dodatkową atrakcją mają być zmienne warunki pogodowe w postaci rzęsistych opadów deszczu czy drastycznie pogarszających widoczność mgieł. W trakcie każdego z rajdów do przejechania będzie kilka odcinków specjalnych, które długością nie powinny odbiegać od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne rajdówki. Wiadomo, że w całej grze zawartych zostanie 78 OeSów.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.