Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 6 lipca 2010, 10:39

autor: Filip „fsm” Grabski

Rocznik 84, gra w gry, często chodzi do kina, sporo czyta, serialuje, podcastuje i docenia riffy.

Rage - przed premierą

Legendarni twórcy FPS-ów powracają z pierwszym od ponad dekady, oryginalnym tytułem. Czy będzie to powrót godny mistrza?

Przeczytaj recenzję Legenda powraca na tarczy - recenzja gry Rage

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Niemal dokładnie 14 lat minęło od dnia, w którym id Software wypuściło na rynek zupełnie nową, niebędącą sequelem, produkcję swojego autorstwa – 22 czerwca 1996 roku świat dostąpił zaszczytu poznania Quake’a. Na bliższe rendez-vous z nowym dziełem studia w najbliższym czasie nie ma co liczyć, ale mając na uwadze pieczołowitość, z jaką John Carmack i spółka podchodzą do wszystkich tworzonych przez siebie gier, warto uzbroić się w cierpliwość i poczekać.

Bereeek!

O Rage po raz pierwszy usłyszeliśmy latem 2007 roku, zaś dużą zapowiedź można było przeczytać nieco ponad rok później – warto więc wrócić do tematu, szczególnie że wszystko wskazuje na premierę nie wcześniej niż w 2011 roku. Czym zatem jest Rage? Zaglądając do portfolio firmy, łatwo oddać strzał w kierunku szufladki z napisem „FPS”. Id postanowiło jednak nieco zmodyfikować standardy i do klasycznej zabawy w strzelanie do potworów dorzucić kierowanie pojazdem oraz szczyptę otwartego świata. Takie połączenie gatunków nie jest niczym nowym, jednak w przypadku tego dewelopera jest to fakt warty odnotowania. A zatem – Wściekłość to pierwszoosobowa gra akcji pozwalająca poruszać się tak na piechotę, jak i za pomocą czegoś w rodzaju czterokołowego buggy, a to wszystko w przesiąkniętym piachem i wszystkimi odcieniami koloru żółtego świecie po wielkiej katastrofie. Najbliższe skojarzenia naprowadzające na właściwy trop to Borderlands, Fallout i filmowa saga Mad Max. Tematyka to modna, nośna, a w rękach takich specjalistów ma szansę stać się czymś naprawdę wyjątkowym. Przy okazji pozwoli twórcom delikatnie odciąć się od korzeni i wysokich oczekiwań graczy – wszak właśnie rodzi się nowa marka, z którą nie mieli oni do tej pory do czynienia.

Przy okazji możemy wspomnieć o ciekawostce stojącej za wyborem takiego a nie innego tła dla nowej gry. Rage będzie pierwszą produkcją id Software działającą na nowym silniku – id Tech 5. Gdy John Carmack tworzył tę technologię, korzystał z danych geograficznych udostępnionych przez NASA. Szybko okazało się, że tego typu kosmiczno-pustynna sceneria jest świetnym punktem wyjścia dla nowej gry. A skoro udano się w kierunku produkcji z otwartym światem, to dlaczego nie dodać tam pojazdów? Więc dodano. Ale że rdzeniem gry mają być strzelaniny – samochody zyskały uzbrojenie. Taki oto prosty ciąg przyczynowo-skutkowy stoi za genezą tego tytułu. Przy okazji zaś przekonamy się na własne oczy, jak bardzo niewiarygodnie rewolucyjna jest technologia megatekstury, dzięki której cały świat jest ręcznie narysowany i niepowtarzalny (brak teksturowych „kafelków”).

Dying Light 2 to po prostu więcej tego samego. Wiemy, bo graliśmy 4 godziny
Dying Light 2 to po prostu więcej tego samego. Wiemy, bo graliśmy 4 godziny

Przed premierą

Dying Light, najlepsza polska gra o zombie, czeka na sequel od 2015 roku i chyba się w końcu doczeka. Mieliśmy okazję zagrać w nowy tytuł Techlandu.

Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra
Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra

Przed premierą

Saints Row: Self Made, bo tak będzie się zwała „piątka” ma być grą bez szaleństwa, bez gumowych przyrodzeń i bez kiczu. Czy to ma sens? Wciąż szukam odpowiedzi na to pytanie, choć wstępnie mi się to podoba.

Graliśmy w Rainbow Six Extraction - Ubisoft pozazdrościł CoD-owi trybu zombie
Graliśmy w Rainbow Six Extraction - Ubisoft pozazdrościł CoD-owi trybu zombie

Przed premierą

Seria Rainbow Six od lat nastawiona była przede wszystkim na taktyczną rozgrywkę sił specjalnych. Tym razem gra zabiera naszych Operatorów do świata żywcem wyjętego ze Stranger Things i mówi, że to wcale nie tryb Zombie z Call of Duty.