Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 czerwca 2010, 09:02

autor: Janusz Burda

World of Warcraft: Cataclysm - już graliśmy! - Strona 2

Wybraliśmy się do głównej siedziby Blizzard Entertainment, by na miejscu przetestować najnowszy dodatek do World of WarCraft. Co przyniesie Kataklizm? Dowiesz się tego czytając nasz szczegółowy raport z prezentacji gry.

Proces rozwoju gildii, zamiast opierać się na talentach, polegać będzie na zdobywaniu kolejnych poziomów doświadczenia, podobnie jak w przypadku pojedynczego gracza, z tą różnicą, że poziomów tych będzie w sumie 25 i że będą w nim uczestniczyć wszyscy członkowie danej społeczności.

Aby nie faworyzować dużych grup graczy i zredukować różnicę w szybkości levelowania, wynikającą z ilości członków gildii, wprowadzony zostanie „dzienny limit” możliwego do uzyskania doświadczenia.

Przejście na wyższy poziom równoznaczne będzie z uzyskaniem dostępu do kolejnego perka, czyli tak naprawdę - do przypisanych mu bonusów, na przykład zwiększenia prędkości wierzchowców dla wszystkich członków danej gildii.

Otrzymamy również gildiowe achievementy. Sporą część z nich stanowić będą klanowe wersje normalnych rajdowych osiągnięć, niemniej nie zabraknie też nowych, w stylu: „członkowie gildii wykonali w sumie określoną ilość zadań” lub „gildia posiada postać każdej klasy na maksymalnym poziomie doświadczenia”.

Jedna z wielu nowych "atrakcji", jakie pojawiły się w The Barrens.

Aby dany achievement zaliczony został na konto danej gildii, w rajdzie, który go wykona, będzie musiało znaleźć się minimum 7 lub 20 osób, odpowiednio dla grup 10- i 25-osobowych.

Nagrody będące wynikiem odpowiedniego poziomu doświadczenia gildii lub zdobytych przez nią osiągnięć, dostępne będą u specjalnych sprzedawców i można będzie kupić je za najzwyklejsze złoto. Większość z nich ma jednak wymagać posiadania przez gracza odpowiedniej reputacji we własnej gildii, analogicznie jak w przypadku reputacji u istniejących w grze frakcji NPC-ów. Reputację tę da się zdobywać na wiele różnych sposobów, na przykład wykonując questy, biorąc udział w gildiowych rajdach lub battlegroundach.

Członkowie gildii otrzymają dostęp do specjalnego panelu, gdzie zawsze znajdą najnowsze informacje z jej życia, kalendarz planowanych rajdów czy tzw. roster. Wszystko z możliwością filtrowania i wyszukiwania, co w znacznym stopniu ułatwi i przyspieszy na przykład odszukanie osoby będącej w stanie wytworzyć interesujący nas przedmiot czy też umożliwi posortowanie członków gildii według ich aktywności.

Nowa filozofia rajdowania

Nieco informacji odnośnie tzw. nowej filozofii rajdowania otrzymaliśmy już jakiś czas temu – „zbliżenie” rajdów 10- i 25-osobowych, te same nagrody, tyle że w różnych ilościach, i tym podobne. Podczas prezentacji pracownicy Blizzarda postanowi ujawnić kolejne nowinki związane z tym jakże ważnym aspektem gry.

Po pierwsze możliwe będzie podzielenie rajdu 25-osobowego na przykład na dwa 10-osobowe. Gdy któregoś pięknego dnia okaże się, że nie jesteśmy w stanie zebrać odpowiedniej liczby osób, aby kontynuować rozpoczęte wcześniej zmagania z daną instancją w większej grupie, możliwe będzie dalsze kontynuowanie zabawy już w tzw. „dyszkach”. Z oczywistych powodów, czyli na przykład, aby zapobiec nadużyciom systemu, operacji tej nie da się przeprowadzić w drugą stronę.

Po drugie – możliwe będzie przenoszenie się pomiędzy grupami w ramach pojedynczego tygodnia rajdowego, rzecz jasna z pewnymi ograniczeniami. Przenieść się można będzie jedynie do rajdu, w którym nie żyją co najmniej ci bossowie, których udało nam się już zgładzić w dotychczasowej grupie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.